Kapitalizm Nedir?
Kapitalizm, mandalina yerken canının çilek çekmesidir.
Kapitalizm, bir dağ başındaki çeşmeden akan suya güvenmeyip pet şişeden aşırı doğal olan kaynak suyu içmektir.
Kapitalizm, klasik anlamda elli kuruşa içtiğin suyu bir liraya işetmektir.
Kapitalizm, Ocak ayı bitmeden dondurma sezonun açılması, yaz bitmeden kış kreasyonun piyasaya yayılmasıdır.
Kapitalizm, lüks lokantalarda değil, lüks restoranlardaki zorunlu güler yüzlü hizmettir.
Kapitalizm, 15 saat eşek gibi çalışmayı ‘esnek çalışma’ diye yutturmaktır iş arayana.
Kapitalizm, zevkte sınır tanımayan insanların hacca gitmesi, Kiliseye gidip günah çıkarmasıdır.
Kapitalizm, nimet değildir, çok fonksiyonlu ve çok amaçlı elektronik alettir.
Kapitalizm, hayattan zevk almamızı sağlayan, yaşamdan bıkmamıza sebep olan ekonomi ötesi bir sistemdir.
Kapitalizm, ‘parayı veren düdüğü çalar’dır.
Kapitalizm, ‘beş kuruşa üç köfte’dir.
Kapitalizm, imamın Cuma namazından önce manalı şekilde hayır işlerinden vaaz vermesi, borcu henüz ödenmeyen halılardan, klimalardan, şekilli avizelerden bahsederek yardım talep etmesidir cemaatten.
Kapitalizm, Facebook’tan ‘Cumali şu anda Ciğerci Mehmet Usta’da ciğer yiyor’ veya benzeri paylaşım yapmaktır. (Cumali’nin canı sıkılıyor, on kişi beğendi. Dedemle ben kahvaltı yaparken.)
Kapitalizm, yine klasik anlamda ‘özgür’ olmaktır.
Kapitalizm, Ramazan’da Coca Cola’yı değil de, Fanta’yı -portakal aromalı gazlı içecek- içmektir. (‘ The Coca-Cola Company’ okuyamamak.)
Kapitalizm; aydınlanma, modernleşmedir.
Kapitalizm, yumurtanın İpana ile fırçalanan tarafıdır, çocukların bol kalsiyum alması için küp satın almadır. UHD sütleridir ve çok daha fazlası. Belki Kurukahveci Mehmet Efendi’dir azıcık.
Kapitalizm, Karl Marx’ın dediği gibi ‘Gölgesini satamadığı ağacı’’ kesmektir.
Kapitalizm, erdemliyi sürüngen, hırsızı aslan yapan sistemdir.
"Anne üşüyorum. Sobayı yakamaz mısın?"
"Kömürümüz yok."
"Neden?"
"Çünkü baban işsiz kaldı."
"Neden?"
"Fazla kömür olduğu için."
Cehenneme Övgü