- 351 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
çocugunuz ve siz
Çocuğunuzun mizacını öğrenip daha sağlıklı bireyler yetiştirmek adına onların varliğini bebekliğinden kabul ederek, karakterini ve miza cini çoğu anne baba gibi sizde çocuğunuzu takip ederek öğrenebilirsiniz. Ebeveynlerin davranışları, yasam tarzları, değerleri ya da inançları, çocukların davranışlarına sebep olmaz. Mizacı çevresel faktörler oluşturmaz. Ancak, mizac ve çevresel faktörler etkileşim içindedir.
Mizaç aynı özelliği gösterir. Mesela, dağınıklı lığını toplamak konusunda işbirliğine yanaşmayan kişiyi ele alalım. Büyüdüğünde dağınıklıkları toplaması gerektiğini artık öğrenmiştir. Ancak, dağınıklıkları toplamaya karşı duruş sergiler.İnatçı duruş ömür boyunca devam eder. Ancak, zamanla bu inatçılığını daha uygun yollarla ifade etmeyi öğrenecektir. 1956"da New York Üniversitesi’nden Dr.Alexander Thomas, Stella Chess ve Herbert Bich öncülüğündeki araştırmalar Yüz otuzüç birey ve bebeklerinden yetişkinlik dönemlerine kadar izlenmiş ve çevrelerinde dünyaya verdikleri tepkiler gözlemlenmiştir. Bu yanıtlardaki farklılıklar her çocuğunun mizacının kendine özgü olduğunu ortaya koymuştur.
Çocuklarda karakteristik yönde dokuz mizaç olduğu ortaya çıkmıştır. Bu kişisel özellikler
1_Israrcı
2_Gergin yapılı
3_Kurallara Bağlılık
4_Dikkat Dağınıklılığı
5_Enerji ve Aktivite Düzeyi
6_Hassaslık
7_Adaptasyon kabiliyeti
8_Reaktivite(yeni şartlara uyum)
9_Ruh hali
Çocuklarınızın karakter ve mizacını bu dokuz özellikten öğrenebilirsiniz. Unutmayın mizaç değişmez ama karakter değişir.onun için gelecek nesillerimize sahip cıkalım lütfen ,ilği ve hassasiyetle
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.