BAYRAM SABAHI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bayramlar paylaşmak ,kucaklaşmaktır .
Bugün öngün (arife) yarın bayram hayırlısıyla .Tatlı bir telaş var herkes de;yemekler ,tatlılar ... tabi bunun yanında ev temizliği olmaz mı ? .Marketler ,alışveriş merkezleri ise tıklım tıklım .
Yıllar öncesine taa çocukluğuma dokundu yüreğim ; sanki...sanki aynı duyguları yaşamak istiyordum bu yaşımda .
Annemin ablamla bana diktiği bir örnek elbelerimiz ve ördüğü hırkalarımız ...babamın bize aldığı kırmızı ayakkabılarımız. beyaz çoraplarımız...bir de saçlarımızı süsleyeyecek kırmızı kurdelelerimiz... Ağabeyimle en küçük kardeşimin de pantolonu ,ayakkabı ve gömlekleri de hazırdı.
"Anne bayram ne zaman olacak ?" diye sabırsızlıkla sorardım .
"Yavrum akşam olsun uyuyalım ,uyandığın zaman " diye yanıtlardı annem.
Ne kadar mutluydum bayramlığımı küçücük ellerimle sandalyeye özenle yerleştirir; ayakkabilarımı da hemen yanına koyardım.
"İyi geceler " amaa ne mümkünn... yarın bayramlıklarımı giyeceğim yaa...
"Ah! bir Sabah olsa" der;sevinçten gözüme uyku girmez ,heyecanla güneşin doğuşunu beklerdim inanır mısınız.
Annemle babam erkenden kalkmış olur ve canım babam bayram namazına giderdi.O gelene kadar biz tertemiz bayramlıklarımızı giyinmiş ,saçlarımız taranmış olarak kahvaltıda beklerdik.
Önce anne ve babamın ellerini öper ; onlar da bizi sevgiyle kucaklar sarılır öperlerdi. Birdee salıncaklarda sallanalım diye harçlıklarımız verilirdi ... Şimdiki çocuklar için her zaman her şey var ; lunaparklar ,sirkler,çarpışan arabalar ..Ama çocuklar mutlu mu ? Unutmadan ; deniz kenarında tatil de var değil mi ?
Ne diyordum ?..Kahvaltıdan sonra büyüklerin elleri öpülür ardından komşularımızı ,yakınlarmızıı ziyaret ederdik. Mendil içinde şeker le para verirlerdi avucuma . çocukluk işte ne kadar sevinirdim .Sonra ...sonra salıncaklarda sallanırken duyduğum özgürlük ve sevinç çığlıklarım hala kulaklarımda...
Keşke ...o güzel bayramlar geri gelse keşke...
Şimdi bu mübarek günlerde insanlığın bittiği bir dünyada çıkar için savaşanları , masum çocukların çaresiz feryatlarıyla bombalar arasında acımasızca ölümleri yüreğimi dağlıyor inanın.
Gene de huzur barış sevgi dolu hayırlı bayramlar diliyorum sevgilerimle
NEŞE KIZILYAR
Günün yazısına layık gören değerli seçici kuruluna ve siz can dostlarıma çok teşekkür ederim bu yazımı yüreğimle birlikte hepinize armağan ediyorum sevgilerimle
YORUMLAR
GÜLDESTE
O güzel bayramlar kalmadı artık.
Belkide diyorum, çocuklara hergün bir şey alınıyor ondandır.
Bize bayramdan bayrama giyecek bir şey alınır, dikilirdi.
Halam veya annem dikerdi bayramlığımızı.
Ayakkabı öyle her bayram alınmazdı.
Bizin yazın giydiğimiz delikli naylon ayakkabılarımız vardı,
kışın da mest lâstik alınırdı. OYSA Ağababa dediğimiz annemin
babası ayakkabıcıydı. Kırk yılda bir bize Ankara'ya gidince potin dediğimiz
normal deri ayakkabı verirdi. Onu nasıl incitmeden giydiğimizi tahmin edersiniz.
Yine de mutlu bir çocukluk geçirdik, güle oynaya. Mutluluk her şeyin var olması
değil demekki..
Tebrikler Neşe hanımcığım,
güzel, mutlu bayramlar dilerim,
sevgilerimle..
GÜLDESTE
GÜLDESTE
Eski bayramları özlemle anıyoruz Neşe hanım. Şimdilerdeyse ruhumuzun derinliklerinde renklerimiz olarak kaldılar. Artık yeni yetişen nesil bu tadı alamıyorlar.Biz yaşadık o güzellikleri.Fakat çocuklarımız yaşayamıyorlar. Zaman değil insanları değiştiren.Bir çok faktör var etkenleri bu noktaya getiren.Tebrik ederim engin kaleminizi, yüreğinizi.Çok duygulandım , yorum yazmakta zorlanıyorum.Huzurlu, hayırlı bayramlar diliyorum size.Sevgilerimle.
Sevgili Nesecigim ey benim guzel dostum bu ne guzel bir yazi tuhlerim urperdi n ve gunede ne guzel yakismis,eski bayramlarin tadini vermiyor hic birsey ne yaziki gulum gune yakisan en guzel yazi hakkedigi yerde gulum benim kutlarm
GÜLDESTE
Böyle uzaklarda bir bayram sabahi bu yazinizi okudum ve ne cok sey vardi benim cocuklugumdan .
Simdilerde biraz daha farkli . Ki 60 li yillarin basiydi benim cocuklugum. Bayramliklarimizi seyrede seyrede uykuya dalardik . O heyecani unutabilir miyiz . Bayram yerindeki coskuyu, o neseyi . Sangirdayan bozuk paralarin cebimizdeki bizi sevindiren coklugu. Hani yokluk da vardi iste . Biraz cebimiz para görünce nasil seviniyorduk . Biraz hüzünlendim yazinizi okuyunca ama beni yillar öncesine götürdünüz. Cok tesekkürler.
Bayraminiz kutlu olsun . Sevgilerimle.
GÜLDESTE
GÜLDESTE
GÜLDESTE
değerli dost değerli şair yürek...ne güzel anlatmışsınız eski bayramları...elinize sağlık...saygılar....
GÜLDESTE
Yüreğinize sağlık, Neşe Hanım.
Mutlu kalın. her gününüz bayram tadında geçsin.
Bayramınızı tüm içtenliğimle kutluyorum.
Sevgiler, saygılar...
GÜLDESTE
Merhaba güzel gönüllü insan.
Ne güzel günlerdi o günler. tatlı bir heyecan ve sabırsızlıkla beklenen Bayram sabahları unutulmaz anılar yüreğimizde hala sıcaklığı saklı.
Baş ucumuzda sakladığımız yeni elbise ve pabuçlarımız yürüyüp uyanıp sabah olsa diye beklediğimiz tatlı heyecanlar unutulur mu.?
Şimdilerde hiç bir önemi kalmadı. Tüketim toplumu olduk. hem maddi hem manevi her güzellik.önemini yitirdi
Ne heyecan var ne huzur Allah bu günleri aratmasın bizlere canım hoşça kal mutlu bayramlar.