- 561 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-20
*Araba senin de olsa, direksiyonu bir başkasının eline verdiysen, istesen de vitesi büyültüp küçültemezsin.
*Dünyayı kapitalistlerin eline teslim ederseniz önce keyiflerini sürerler sonra da tüm nimetlerin ve güzelliklerin içine ederler.
*Zenginler yaşatmaz, yaşar.
*Demokrasi elbisesi üzerlerine oturmayan toplumların, şarlatan terzileri vardır.
*Dünya için en büyük tehlike açlar değil, açgözlülerdir.
*Tekrar bazen çok gereklidir; ama hatayı değil.
*Çaresizliğinizi sömüren her kim olursa olsun, bilin ki o sizin düşmanınızdır.
*Kin en tehlikeli mikroptur; insanı yorar, huzursuz yapar, hastalandırır ve öldürür.
*Otoriteye direnenin de, karşı koyanın da otoriteye sahip olmak istemediğini söyleyemem.
*Kimi ruhunu kurtarmak için bedeninden kimi de bedenini kurtarmak için ruhundan vazgeçmek istiyor. Oysa ne beden ruhsuz, ne de ruh bedensiz olabilir.
*Bilgeliğe ulaşmak için çalışan her insan filozoftur.
*Sadece başkalarının fikirlerinden şüphe etmen, sorgulaman yetmez; kendi fikirlerinden de şüphe etmeli ve sorgulamalısın.
*Unutulacağım diye sakın üzülme; hem unutulan sadece sen değilsin ki…
*Tartıştığın kişi terbiyesizse, en sonda söyleyeceği sözü en başta söyler.
*Başkasının gölgesine sığınanın gölgesi bile olmaz.
*Kendine güvenemiyorsan, başkasına nasıl güveneceksin?
*Önce en çok istediğiniz şeyi düşünün, sonra onu elde ettiğinizi düşünün. Hâlâ o şeyi eskisi kadar istiyor musunuz?
*Her kazanç aynı zamanda bir kaybetme ihtimalidir…
*Ne başkalarını bir araç olarak kullan ne de başkalarına bir araç ol.
*Kime sorsan savaşa karşı. Peki, o zaman insanlık tarihi neden savaşlarla dolu ve bu savaşları kim yaptı?
*Fikri söyleyen ölümlü olsa da fikirler ölmez.
*İnsanlar kitap olsaydı, sanırım birçoğunu daha ilk sayfasını bile okumadan kapatıp atardık.
*Ölmeyi önceden öğrenirsen zamanı geldiğinde korku ve acı çekmezsin.
*Koskocaman okyanuslar bile o küçücük su damlacılarından meydana gelmiştir.
*Kadının zor olanı ya da kolay olanı yoktur da, kadınları zor ya da kolay zanneden erkekler vardır.
*Çoban, kavalının sesini koyunların dinlemediğini bilse, hiç o kadar istekli çalar mı?
*İster büyük düşün ister küçük, o kadar önemli değil; yeter ki düşüncen doğrudan, gerçekten yana olsun.
*Sen benim hayal ettiğim kadar güzelsin, daha fazla değil.
*Çocuklara nasihat verecekseniz, bunu onlara hissettirmeden yapın. Eğer nasihat verdiğinizi anlarlarsa sizi can kulağı ile dinlemeyeceklerdir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.