Bir Lokmacık Sohbet
Arada bir kendisine ihtiyar diye hitap ediliyor olsa da o bunu fazla umursamıyor. Alınmıyor, üzerinde durmuyor. Enerjisi yüksek bir insan. Oldukça hareketli neşeli ve sevecen,yani hayat dolu diyebileceğimiz bir türden..
Her sabah bizim odamızda..Kapıda görünür görünmez merhaba arkadaşlar,günaydın uyanın uykudan, bu ne suskunluk, yoksa üzerinize ölü toprağımı serpildi nedir bu hal diyor ve giriyor konuya..
En az bir iki saatini bize ayırıyor. Biraz şarj,biraz deşarj olmak istiyor ama ne yapsa uyandıramıyor hiç kimseyi derin uykusundan.. Arada bir çıkışıyor; dut yemiş bülbüle dönmüşünüz, ağzınızı bıçak açmıyor, ne bu meşguliyet diyor.
Bu iş yoğunluğunuz nedir arkadaşlar? Hepiniz ekran başındasınız, kaldırın başınızı bir yukarı diyor ama yine hiç tınlayan yok..
Arkadaşlardan biri, vallaha ihtiyar olsa olsa sabah sabah Kemal bey dinler seni, kusura bakma bende dinleyecek kafa yok diyor ve topu bana atıyor..
Şöyle başımı hafif kaldırıyorum ve göz göze geliyoruz arkadaşımızla yani ihtiyarla..Israrlı bir bakış, lütfen ilgilenin biraz dercesine.. Fırsatı değerlendiriyor ve yanaşıyor hemen yanıma..
Kusura bakma diyorum, vallaha bizde sana göre enerji yok..Biz bitik durumdayız.. Sabah sabah bu keyf nedir..Bak herkesin işi gücü var, zamanı değil, hele bir kendimizi toparlayalım da bakarız ondan sonra diyorum..
Hepimiz ipe un seriyoruz. Farkındayız, doğru değil yaptığımız. Bir lokmacık sohbeti Şeref beyden esirgiyoruz..
Aslında sohbeti çok tatlı arkadaşımızın ama bitmeyen türden,sonu gelmeyen,noktalanmayan türden..Bir başladı mı aralıksız bir vakti tümden alıp götüren türden ve işte o nedenle bu suskunluğumuz..Yani birbirimizin üzerine atma nedenimiz bu..
…………………………
Yoğun program uygulayanlardan Şeref bey..Yoğunlaştırılmış,sıkıştırılmış program..Yani sohbet bitip tamamlandığında sizin de bittiğiniz türden. Açar lafı hemen her konudan..Daha birini tamamlamadan bakarsınız başka bir konudan..
……………………………
Bir metot geliştirdim, bir yol buldum kendime göre ama her zaman işlemiyor.. Kaçamaz, mecbur kalırsam bu yolu izliyorum. Kafasını karıştırmak..Tam tersi ve anlamadığı konuya girmek..Yeni bir şey ortaya atmak.. Anlattığı mevzuyu unutturmak..Taktik teknik bu.. Her zaman işlemiyor ama..Kimi zaman da faydasını görmüyor değilim.
Bir seferinde bir markayı metediyor..Zeytinyağından bahsediyor..Ucuz, kaliteli hem de birlik yağı güvenilir alın diyor..
Açıyorum konuyu tabii.. Başlıyorum bir yerinden..
Hangisi diyorum:
Sızma mı,riviyera mı,yoksa rafine mi.
İşlemden geçmiş mi,fabrikasyon mu yoksa ev yapımı klasik olanı mı?
Sızma sızma bir numara diyor..
Baktın mı hiç rengi nasıl?
Yeşil mi, yoksa koyu ya da sarıya çalan açık yeşil mi?
Tatdın mı hiç?
Dilde yoksa boğazda mı hissettin tadını aromasını?
Sert mi yoksa yumuşak mı?
Arka akaya sıralıyorum. Fırsat vermiyor, bunaltıyorum.
Sızma sızma arkadaş bayağı sızma, rengi de iyi, koyu yeşil ben kullanıyorum memnunum..
Peki soğuk mu yoksa sıcak sızma mı?
Orada duraksıyor, bir anlam veremiyor buna.
Bunun soğuğu ve sıcağı da mı varmış, vallaha ilk kez duyuyorum diyor ve konuyu kapatıyor..
Başarılı oluyorum burada..
………………………
Bir başka gün kenevirden konu açılıyor..Şu bilinen Hint kenevirinden..Yani esrar elde edileninden..Konuya hakim biraz..Ne yapsak baş edemiyoruz..Peki hangisi diyorum..
Erkeği mi dişisi mi?
Hangi türü..
Yabanisi mi yerlisi mi..
Kültüre alınmış olanı mı..
Hem neresi, yaprakları mı tohumu mu?
Hangi dönemi..
Ne yapsak olmuyor..Baskın çıkıyor bizden..Zorla da olsa dinlettiriyor..
Yani bilmediği girmediği fikir sahibi olmadığı konu yok..
Yoğunlaştırılmış,sıkıştırılmış program uyguluyor..
..........................................
İhtiyar deniliyor kendisine..
Tam aksine, genç delikanlı..
Genç ve dinamik..
..................................
Sadece Şeref beye özgü değil, hepimize genelimize..
Yaşlanmışsanız susmuyor,susturulamıyorsunuz..
Takılı plak gibi hep aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorsunuz..
Çevrenizde kim varsa kaçırıyorsunuz..
En yakınlarınızı bile uzaklaştırıyorsunuz kendinizden..
………………………..
İhtiyar, espiri babından söylenen bir şey..
Daha o kadar değil yoksa yaşı.
Arada bir takılmıyor da değil bu söze.. Saçı başı ak da olsa hala genç görünenlerden,kendini öyle hissedenlerden..Ekose gömlek giyinenlerden..
…………………………
Keyfli ve sevimli bir arkadaş..
Dolu dolu gülümseyen, içten ve samimi bir arkadaş..
Açıkçası muhabbet edilir bir arkadaş.
Kemal GÜL
29.06.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.