- 827 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Vuslat’ı seher düşlerim .
İki dakika kalmış vapur kaçacak neredeyse. İçimdeki ses varsın kaçsın diyor, ama tekrar gelmek için gitmem gerek biliyorum. Bunu bildiğim halde koşarcasına giderken iskeleye, yüreğim ayaklarımla birlikte yarışırcasına kalbine koşuyordu sanki. Bedenim denizi aşarken sende bıraktım kendimi, emanetine iyi bak emi.
Vapur, ayrılık hüznünü eken siren sesini düşürürken kulaklarıma, hızla yol almaya başladı dalgaları yararcasına. Denizin üstünde yüzerken hayallerim, belirdi suretin geceye bulanmış denizde. Birden Haydarpaşa uzaktan el etti, üzülme sakın diyordu sanki üzülme.
Gözlerim daldı gözlerine, biliyor musun kaç gemi geçti gözbebeğinden, kaç martı öpüştü yâri ile. Bulutun ardına gizlenmişti şehrin tüm ışıkları, sadece ay ışığını cömertçe sunup aydınlatıyordu karanlığı. Birden buğulandı gözlerin, işte o an yakamoz üzerime yağdı sırılsıklam oldum. Ah! ne bulut söz dinledi nede şimşek vazgeçti, ikisi birlikte huysuzluk edip delice aktılar, yaşlar boşalırken yüreğimden yüreğine. Senden hızla uzaklaştıkça varıyorum usul usul yalnızlığıma.
Dalmışken sana benliğim, birden tüm ihtişamıyla göz süzüp duran Kızkulesi, senden çaldığı gülümsemesiyle sımsıcak merhaba dedi bana. Kıskançlığından ne yaptığını bilmeyen şımarık yosma gibi gerdanını kıran boğaz köprüsüne dalmışken düşlerim, aniden taş ormanların arasında cilveli bakışlarıyla galata kulesi belirdi. Güzelliği ile ışıldarken şen kahkahası duyuldu tüm Marmara’da. Bense tüm bunlara aldırış etmeden, senli hayallere dalıyordum her dalgada.
Rüzgarın tatlı nağmeleri eşliğinde martılar raks etmeye başladı denizle. Sonra bir yıldız kaydı gözlerinden seni diledim. Sahi sevdiğim o telaşla hoşça kalım demiş miydim sana? Neyse merhabam hatırlamıyorum inan. Gözlerinden geçti bir gece daha, kirpiğinde gökkuşağını görebilmenin duasıyla. Senden sanaymış her yolculuğum, anladım ki bu kadının her gidişi sana gelmek içinmiş meğer.
Gece, ayaz düşlerin ürpertisiyle çırpındı, gün gülümsedi , seheri vuslat yaşarken tüm kainat ayaklandı. Düşlerimi çoban yıldızına gizleyip usulca vardım sana.
Sayde Güler.
YORUMLAR
mucizemsin
mucizemsin
Vuslatın gemileri kalkmadan şu limandan
Ediyor küfürleri çıkar gönül imandan
Kırılmış kalemlerde yangın tüten dumandan
Feryadım isyan dolu dermanım yücelerde
HAMİT KARACA 22:05.2014 22:18
çok güzel adeta ünlü bir yazarın soluksuz okunan romanları gibiydi hani bir zerre diyorsunya o zerre bir mücevher edasıyla ışıldıyor her şiirde ve roman tadında yazılarında candan kutluyorum selamlar