- 1285 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
… Cami’de Bir İkindi Molası
… Cami’de Bir İkindi Molası
Şu an camide, Allahu Zülcelâlin evindeyim... İçim huzurla doluyor. Sevinç, neşe, sakinlik, inşirah sarıyor tüm benliğimi… Dünya dertlerine, sıkıntılarına, belâlarına bir mola yeri burası…
Sadece dünyaya mı?
Hırslara, arzulara, hüzünlere, emellere de bir mola… Belki de buradan uzak olduğumuzdandır; bunca kâlp darlığımız, sıkıntılarımız, dağınıklığımız… Camilerin boşluğundan mıdır? Hastaneler dolup taşıyor! İllaki doktor, illaki ilaç ihtiyacı hissediyoruz ama hangi doktor, hangi ilaç? Gerçek hastalığımızın nedeni, çaresi ne?
Camiler sizi bekliyor! Neden yoksunuz?
Hacca gücünüz yetmiyor olabilir, camiye gelmeye de mi gücünüz yok?
Hele bir niyetinize alın, bakın bakalım yollar size nasıl açılıyor… Camilerdeki tespihler, zikirleriniz için size şahitlik etmek istiyor. Yeşil halılar saf saf cemaat özleminde; huşu ile kılınacak, feyzi ilahiyle ıslanacak namazlarımızı bekliyor… Kutsal kitabımız, Mevlâmızın bize mektubu Kur’an-ı Kerimler, bir köşede mahzun, kapaklarının açılmasını bekliyor. Tahta rahleler aşk ile okunacak sureleri ve hatimlerimizi bekliyor.
Her şey hazır; senin, benim, bizim için… Sadece ziyaretimiz ile şad olmayı bekliyor.
‘’Huzur ‘’
‘’Mutluluk ‘’
‘’Dost ‘’
‘’Yâr, yâren‘’
‘’Dinlenmek, sakinleşmek ‘’
‘’Toparlanmak ‘’
Ve
‘’Ebedi Sevgiliyi’’ istiyorsak camiye koşalım… Allahu Zülcelâl’in evine, yakınlığına, sükûnetine, ruhani hediyelerine koşalım…
Camilerimiz dolu dolu olmalı.Hayat yolculuğumuzun merkezinde uğradığımız liman olmalı. Sabah namazları sonrası Kur’an tilaveti, sohbet, çorba dağıtımı olmalı. Müslümanlar muhabbet ile kaynaşmalı… Güne pırıl pırıl bir enerji ile başlamalı… Kadın, çoluk, çocuk cami sohbetlerine müdavim olmalı.
Kadınlar neden çarşı pazarı doldurur? Camiye gelmesi hoş görülmeyen bayanları, pazarlara, alışveriş mekânlarına rahatça yollayan beyler? Sizce bu bir çelişki değil mi?
Camilere çocuklarınızda gelsin. Allah’u Teâlâ’nın evinde büyüsünler. Babalarını, annelerini, ablalarını namaz kılarken görsünler. Caminin havasını, ruhunu teneffüs etsinler. Çocukluktaki anılar, betona yazı yazmak gibi kalıcıdır. Kolay kolay silinmezler.
Teknolojinin cendereye aldığı akıl ve ruhlarımız, camilerde sükûneti tatmalı... Gözler fani dünyaya bir müddet kapanıp, gönül gözleri, deruni âlemlerde seyahat etmeli… Maddenin esir aldığı ruhlar, kafeslerinden özgürlüğe kanat çırpmalı…
Hasret çeken sevgililerin buluşması gibi, ruh ve gönlümüz Vedud Mevlamızın manevi ikramları; sevgi, aşk, feyiz, cezbe ile coşmalı… İlahi aşk ile demlenmeli.
Babalığına, anneliğine, evlâdına, öğretmenliğine, sanatına, memurluğuna, polisliğine, yöneticiliğine, mimarlığına, avukatlığına, hâkimliğine, doktorluğuna, hastabakıcılığına, fabrikasına, işyerine, ticaretine, temizliğine; cemre düşmüş gönlüyle, eli kârda, gönlü yârda şuurunda, marifet nazarıyla, halka hizmet vazifesini devir alabilmeli… Kulluk vazifelerini omuzlarına yeniden yüklediğinde, daha bir neşeli, daha bir coşkun, daha bir aşk ile yerine getirmeli…
Bir namaz molasında Camilerimizde buluşmak dileğiyle…
Sevgi ve saygılarımla...
Mihrican Ulupınar
08.04.2014
09:02
YORUMLAR
Bu makâlenizi, mermer üzerine kazıtıp- her câminin giriş kapısına dikiniz...
Ancak, içindeki câmi yöneticilerini bu makâleye inandırmanız ve her gönülü,
kucaklayacak merhâmete sahip olmalarını beklerim.
Bu yazıyı ve içimdeki intizârı, ilk defâ burada açıklıyorum...
Şu kadarcık bilgi vermek zorundayım:
İnşaatı süren bir caminin, dış kapısına fotoğraf çekmenin ne demek olduğunu öğrendim.
Sakın, derdimi deşmeyin.
Yüreğimde hayranlık uyandıran eserinizin hatırını kıramam.
Îman, bu işte...
Soyadın Ulupınar; yüreğin uluçınar...
Kadir Yeter kardeşin; hürmetlerini sunar.
Sağlık dileğim ve Selâmımla.
kadiryeter Kadir Yeter.
08.4.2014 Ortasaray- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=127998
Mihrican Ulupınar'a
kadiryeter
Yazınız, örnek gösterilmiştir.
Bilgilerinize.
08.4.2014
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=119677
Mihrican Ulupınar
Bir deruni yaranızdan bahsetmişsiniz benimde çocukluğumda camilerden soğutan acı bir hatıram oldu. Elhamdülillah onu aştık.
Duyarlı İmamlarımız öyle çoğaldı ki, yaz kurslarında çocukları camiye alıştırmak için verdikleri mücadeleye hayran kalmamak mümkün değil. Sadece yazın değil, senenin her günü kalp rotalarımız namaz ayarlı olsun inşaallah.
Mevlam imanımızı arttırsın, razı olduğu kulları arasına dahil etsin.
Saygılarımla..
Mihrican Ulupınar
Mihrican Ulupınar
ikindi molalarının en hoş geldiği yerlerden biri benim için Bursa Ulu Cami'dir. Dış dünyanın hengamesine karşın içerisi bir o kadar sakindir. Ortadaki havuzun sesi ruhu dinlendirir, tefekküre daldırır. Yani dışarıdan her ne şekilde girersen gir, o mabedin içi terapi gibi gelir. Bursalılar böyle bir terapi merkezine sahip oldukları için çok şanslılar bence..
Elinize sağlık yazınız güzeldi ve evet camiler bizi bekliyor, günlük hayatımızdan bir nebze sıyrılabilelim diye..
Mihrican Ulupınar
Saygı ve hürmetlerimle..