YAŞIYORUM
Dayanılır kılan nedir hayatı ? Bunca hayal kırıklıkları ve çoğunluğunu reddettiğim doğru varsayımlı oluşumlar içinde kalmış iken... Üstelik sırf nefes alarak buna direkt olmayan bir katkıyı da sağllıyorken...Kendime ihanet gibi gördüğüm bu katkıyı değiştirmeye gücüm yetmediğini bilir iken üstelik.
Herkes çoğunlukla birilerinin çok önceden kurduğu bir düzenin en iyi parçası olması yolunda birbiriyle savaş halinde..Kendilerini unutarak.Kendi isteklerini.Kendilerine ait olması gereken doğrulardan bile bir haber olarak...
Hâlâ bu yaşama dayanabiliyor isem...bunun tek bir açıklaması olabilir; bu kurgunun içinde yer almasını sağladığım onların ne kadar suçsuz olduğunu bildiğim kadar kendiminde bir okadar faili olduğum bu suçtan onları en zararsız bir şekilde soyutlama...Evet bütün mesele burda.Yani sevgi...Kendine bile sözünün geçmemesini sağlayan yegane güç ...
Her şeyi üstlenemebilme gayesi...Böylelikle kendime kestiğim bir ceza oluyor.Olana ek olarak.
Başkalarına duyulan sevgiyi kendine olan saygının sağlanmasında kullandığın cezada araç olarak kullanmak ne kadar etik bilemiyorum ama bilebildiğim ve emin olduğum tek bir gerçek varsa o da kendin olmadan hiç bir şeyin de olamayacağı...
Yani kendime saygım olmazsa duyulan sevginin de bir anlamı olmayacak.Bu oluşun genetiğinde bu yatıyor.Ama görünen öyle değil elbette ...
Yaşıyorum...
YORUMLAR
Kendin olmak deyince bu aciz bende ki beni anlar insanlığın bende ki beni birdir ayrı gayrı değildir.O hazineyi aramak için yolculuğa çıkılırsa bir rehber gerekecek sanırım.Yunus gibi çile çekmek ve sonunda murada ermek,hayatın damarına inmek. Yoksa gönül kışları hiç bir zaman kalkmayacaktır.Bu yolculukta sizlere başarılar dilerim.Selam ve saygılarımla
Üstad kalemine sağlık hayat içerisindeki paradoksların dıramı mutlaka hepisinin bir izahı var. Birde şöyle bakalım bir kaç satırla ifade etmeye çalıştım öncelenen sorumluluklarımızı gözden geçirelim saygımla.
akıl içinde zaman
zaman içinde akıl
akıl dışında gönül
gönül içinde düğüm
düğümde saklı huzur
huzurdaki kusur akıl
akıldaki sen
hani sendeki sen
sen sen ol
mutlu ol
sen içinde alem
alem mutlu
Vuslat
siyah-beyaz tarafından 1/25/2014 2:29:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şükran AY
Zamanın ve aklın dışında gönül kusuru akıldan noksanlık...aklı olmayan bir gönül... akıldaki ben isem .....gönül benden bir haber ...
ben dışında başka bir alem...ben içinde olan bambaşka bir alem...
her iki alemi birleştirebilmekte mesele.
Akıldan çıkarsan gönüle, gönüle dayanırsan akıldan mahrumiyete endeksli bir düzen...Mutlu Yaşamak ne büyük bir maharet, ne büyük ...
Hepimiz mutlu olalım üstadım hepimiz.Ne güzel bir açılımdı.Sabah sabah iyi beyin jimnastiği yaptım.Sağolun.Değerli varlığınızla onur verdiniz.
Selam ve saygılarımla yüreğinize.
siyah-beyaz
zaman = Lahza, an (Zaman bütün yaratılmışlar gibi yaratılmıştır. Zaman ömrü sadece an kadar.Rabbim an içerisinde Yaratıcımızın iki iradesi var.An' ı yaratıyor öldürüyor. sonsuz an ' ların birbirine ulanması ile saniye , dakika, saat ........ oluşuyor. Bu durum Dünya dediğimiz küre için geçerli ve uzayda zaman yine farklı. Yani her nefeste iki sefer Allah lafzı celalini zikretmemiz gibi nefesi içimize çekerken çıkan ses ve verirken çıkan ses Allah sesidir. İnanmıyanlarda inanmasalarda Allahı istem dışı zikrederler.)
akıl içinde zaman
zaman içinde akıl=(1 Zamanın donduğunu düşünelim aklın fonksiyonunun sonucu ne olur. 2 Aklımızın olmadığını düşünelim zamanın fonksiyonunun sonucu kişi için ne olur. Burada ince bir ayrıntı var. aklı olmamak diğer şahıslar için ibret olmayı ifade eder.Bu durumda yine bütünün maksadına hizmet eder.)
akıl dışında gönül = Akıl, gönül, zaman hepiside farklı muhtevada yaratılmışlardır.İnsan Madde ve manadan yaratılmıştır ve manasıda ikiye ayrılır. a) iyi =iman, merhamet(yardımcısı melektir) b) Kötü = Nefis bir çok şubelere ayrılır kendi içinde-- Nefis kötülüğü emredicidir. Kurandan bir ayet mealidir.(Yardımcısı şeytandır.)
İRADE = Aklın muhakeme ve düşünme sonucu bulduğunu uygulamaya koyan melekedir.
Gönül = Gönül çok başka bir şeydir. Yaratıcımız ALLAH (cc) diyorki ben hiç bir mekana ve zamana sığmam ama mümin kulumun gönlüne sığarım diyor. Burada gönül deki ölçü bu. Akıl sınırlıdır ve sınırı kadar işlem yapar. Gönülün sınırı yoktur. Gönülün gözü vardır akılın gözü yoktur. Aklın yardımcıları vardır dil, kulak, göz bunlarla edinilen veriler yardımıyla işlem yapar. Gönülün yardımcısı yoktur sadece duyularımızın dışında akla hizmet eden çok özel bir hassa olan cepesi vardır o da sadece gönüle yön gösterir.Dolayısı ile akılın dışındadır gönül
gönül içinde düğüm = Yani yukarıda bahsedilen içiçe geçmiş meleke ve hassalarımızı doğru anlamlandırdığımızda bizi ahiret ve manevi lezzetlerden alıkoyan düğüm çözüldüğünde kendi gönül kapımızı açmış oluruz ve gönül gözümüzle müşahade etmiş oluruz. Bu mısrada bu anlama gelmektedir.
düğümde saklı huzur = Gerçek huzur ve düğümde saklı olması yukarıdaki izahlardan kendiliğinden çıkmaktadır fakat okuyucuyu bu anlamlara yönlendirmek ve algıyı güçlendirmek için açık olarak zikredilmiştir.
huzurdaki kusur akıl = Akıl her şey için araçtır amaç değildir. Sadece yön gösterir. Akılı amaç yerine koyanlar sadece aklın sınırları içinde kalırlar. Akıl içinde kibir vardır fakat huzur içinde kibir yoktur ve kibirden arınmak huzura götüren güçlü bir faktördür. Akıl doğru kullanılmadığında engeldir. Onun için kusur olarak izah edilmiştir.
akıldaki sen = Pozitivist aklın ortaya koyduğu insan anlamındadır.
hani sendeki sen = İnsanın tek gerçeği gönüldür ve gönülün dışındaki herşey o gönülü bulmak için gönüldeki huzuru tatmak için ona götüren sebebler ve araçlar olarak yaratılmışlardır.İşte bu mısradada geçek sen diye bahsedilmiştir.
sen sen ol = Bu mısrada da okuyucunun mana muhtevasını algısını güçlendirmek için vurgu yapılarak ifade edilmiştir.
mutlu ol = Gönül yolunun finalini göteren ifadedir.
sen içinde alem = Yukarıda bireyden bahsettik bu cümle ilede bir bütünden bahsettik(Mahkeme şiirimde şöyle bir mısra var.Bir insan insanlıktır. Zannedersem hadis olacak şöyledir. İnsan dürülü bir KUR' an dır. der
alem mutlu = Bu gerçek olan pencereden bakmayı her insana öğrettik karşımıza Mutlu bir alem çıkar.
Benim bir hayat felsefem var Huzurlu ve Mutlu birey Huzurlu ve Mutlu aile, Huzurlu ve Mutlu aile Huzurlu ve mutlu bir toplu.
Sizin fazla zamanınızı almamak için kısa yazdım. Sayfadaki Rütbe, Hayat yolu şiirimin son mısralarını okumanızı isterim. Şiirimin doğru anlaşılması için karaladım üstadem. Size çok teşekkür ederim bu şiirin doğması sizin yazınızdır yani sizsiniz üstadem. Zamanım olmuyor ara ara gidiğimde şiirlerinizi okuyorum bu sefer yazınızı okumuştum bu şiir doğdu. Nezaket gösterirseniz şiirin ismini siz koyun.
Sürçü lisan ettiysen affola saygımla efendim.
büyük ustanın dediği gibi......YAŞAMAK GÜZEL ŞEY BE KARDEŞİM.....
hayatımızda yenilmeler olacaktır...ama pes etmeyeceğiz pes edince yaşam biter.......rus çarı deli pedro osmanlı ile yaptığı her savaşı kaybetmiştir....ama ünlü söylemi hala hafızalardadır..... yenile yenile yenmeyi öğreneceğim...yine bam telindeydin.... büyük kalem saygılarımla
kendisine duyduğu saygıyı, başkasına duyduğu saygı ile harmanlamayı beceremeyen bir kul, bir başka kuldan saygıyı da, sevgiyide beklememeli elbette..
böyle bir varoluş ve davranış modeli, sevginin üreyebileceği tek münbit alandır..
işte o zaman "yaşamak" asla boşa değildir..
kalemizi sağlık
selamlarımla
" Yaşıyorum..."
Çünkü Rabbim bana bir ömür bahşetti; bunu en iyi şekilde yaşamalıyım, yaşıyorum.
Önce kendime saygım, sonra diğerlerine sevgim. Saygısız sevgi, çıplak kalır, yozdur.
Düşündüren bir yazıydı ve bana da bunları düşündürdü.
Tebrikler can kardeşim, sevgiyle...
Şükran AY
Her ne kadar mini yazının iç özünde başka bir düşünce yatıyor olsa bile...evet olaya bir de bu yönden bakmak en sağlıklısı.Kendine saygısı ve sevgisi olmayanın başkasına verebileceği bir şeyi olamaz ki..Olsa bile olduğunu sanmaktan öte yol bulamaz.Gerçekte olmaz çünkü.Evet bu ne bencillik, ne megalomanlık ne de kendini başkalarından üstün tutma gibi bir gayeyi kapsıyor.Sadece başkalarına yapılan davranış, duyulan, hissedilen, düşünülen soyut olgularda en sağlıklı ve doğru olanı da kılma çabası.
Değer kattın sevgili ablam yüreğinin engin sesiyle .Sağol.
Her dem sevgim ve saygımla kalbine.
Tebrikler Şükran Ay..Yaşıyorum !...Bu duygu bile insanı ayakta tutar.Selamlarımla.
Şükran AY
Değer katan yorumunuz için çok teşekkür ederim efendim.
Eksik olmayın.
Sağlıklı, huzurlu, mutlu, uzun ömrünüz olsun inşallah.
Selam ve saygılarımla yüreğinize.
Eğer "Y a ş ı y o r u m" diyebiliyorsa bir insan.
Ne mutlu ona.
Bana göre hayatla hiç bir kavgası yoktur aslında.
(Bu gün bir bayanla tanıştım. Yaşlı sayılabilecek bir bayandı. Kılık kıyafeti normalin oldukça altında bir bayan. Yaşını sormak geldi içimden.
-Yaşıyorum ve çok mutluyum. dahasını söylemeye ne gerek var ki?
Kısacası Yaşıyordu ve Mutluydu sahiden de. Gözlerine baktım, içi gülüyordu.
Sanki hayatın kötü tarafı ona hiç uğramamış gibiydi.
Az sonra içtiği çayın parasını ödedi ve gitti.
Merak bu ya; sordum.
-Kim bu kadın?
Bir oğlunu askerde kaybetti. Diğer oğlu sapasağlam geldi diye seviniyor.)
Sustum...
Yaşamalıyız.
Bizi yaşatan şeyler olmalı...
Sevgimle.
Şükran AY
Canımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Öpüyorum...Anlattığın mini anı...yazımın yüreğini deşifre etti...
Bu kadar mı içi âyân olur bir insanın...
Evet her şeye rağmen, kopan bütün fırtınalara rağmen yaşıyorum diyebilmek...herkesin bu kelimeye yüklediği anlamdan başka bir anlama da geliyor olsa bile bunu söyleyebilmekte bütün mesele.
Hep yaşayalım ...Her dem sevgimle, saygımla kalbine.
ilahi program gereği evreni tüm varlıkları kuşatan yaşadığımız hissettiğimiz gördüğümüz göremediğimiz her şey;
güzel-çirkin mutlu-mutsuz olumlu-olumsuz... madde-mana dengesi= hayat dengesi... varlığımızın en sanatsal zenginlikleri yerli yerinde kullanmasını bildiğimizde... yani
ne niyetle kullandığımıza yaptığımıza bağlı.. doğal dengeyi bozmadan herkesi kendimiz gibi hissederek benlikten bencillikten uzak
iyi niyetle tüm varlıklara yararlı olmak sevgiyle kucaklamak ve bunu çıkarsız yapmak için çıkmışsak yola sonuç da güzel mutlu olacaktır elbet
dayanma yaşam gücü veren
iyi niyet beklentisiz sevgi saygı empati
sorgulayan düşündüren kaleme teşekkürler
tebriklerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli yazar Şükran Ay dost sevgilerimle..:)
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ tarafından 1/20/2014 2:49:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şükran AY
Ne derin ve etkileyici bir pencereydi varlığınız sevgili dostum.
İyi niyet, saygı ve karşılıksız sevgi, ...
Evet...bunu en iyi şekilde başarabildiğimiz takdirde sanırım olumsuz gibi görünen herşey bir an da kilmik değiştirecektir ....
Değerli varlığınız için çok teşekkür ederim.Onur duydum.
Selam ve en içten sevgilerimle kalbinize değerli dostum..
Şükran AY
Aynen öyle değerli şair dost, RİYASIZ ...düşmanlık bile ...Ne güzel bir düşünce mertçe .
Teşekkür ederim değer katan yorumunuz için.
Selam ve saygılarımla.
**Başkalarına duyulan sevgiyi kendine olan saygının sağlanmasında kullandığın cezada araç olarak kullanmak ne kadar etik bilemiyorum ama bilebildiğim ve emin olduğum tek bir gerçek varsa o da kendin olmadan hiç bir şeyin de olamayacağı...**
Yazının bel kemiği düşünüşlerdi.
Olmuyor olmaz da AY Sultan. Eğer insan kendi olduğu kadar karşısındakiler de kendi olabilselerdi ve saman altından su yürütmeyi marifet saymasalardı ne güzel olurdu.
Güzeldi. Yüreğin var olsun. Her daim saygımla.
Şükran AY
Sağol bitanem çok sağol.Onur verdi değerli varlığın.
Evet kendin olabilmekte, kendin kalabilmekte düğümleniyor her şey.Ne mutlu böylesi bir yaşamı prensip edinebilenlere.Kendi doğrularından tavizsiz yaşayabilene.
Her dem sevgim ve saygımla kalbine.
Şükran AY
Çok teşekkür ederim sevgili şairem.Varlığınız onur verdi.
Sağlıklı, huzurlu, uzun ömürleriniz olsun.
Her dem sevgim ve saygımla kalbinize.