- 579 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÜSTÜN İNSAN ZEKASI
Geçenlerde bir yazı okudum,kutup ayılarının postlarına zarar vermeden nasıl avlandıklarını anlatan bir yazı idi...
Avcılar karın içerisine jilet gibi keskin ağızları üste gelecek şekilde bir balta yerleştirip,üzerini karla kapatıp bunun da üzerine her hangi bir hayvanın taze kanını döküyorlarmış.Kanın kokusunu alıp oraya varan kutup ayıları kar üzerindeki kanı yalamaya başlıyorlarmış.Bu arada keskin baltalar dillerini kesiyormuş.Dillerinden sızan kanı somurmaya başlayan ayılar,kendi kanlarını emerek, kansızlıktan ölünceye dek sürdürüyorlarmış bu işi...Sonrasında avcılar üzerinde hiç mermi deliği olmayan kutup ayılarının derilerini yüzüyor ve kusursuz postlara sahip oluyorlarmış.Bu yolla elde ettikleri postlar daha fazla para ediyormuş tabi ki...Zaten bu insanlık dışı yöntemi üretmenin asıl amacı da sadece bu...Daha fazla para!
Tüylerim ürpererek okudum bu yazıyı.İnsan aklı ne vahşice yöntemler üretiyor yok etmek için, daha fazla para için...Oysa amaçları yaşatmak olmalı iken.
Acaba, dedim kendi kendime,o postlardan üretilen kürkleri giyenler veya işlenmiş postlarla evlerinin salonlarını süsleyenler bu insanlık dışı öyküyü biliyorlar mı? Ya da bu yöntemden haberdar olsalardı ne yaparlardı.Hala aynı zevkle giyerlermiydi kürklerini? Hala aynı zevkle salonlarını süslerlermiydi o postlarla? Alıcıları olmazsa her halde ayılarda postları için avlanmaz.Yüreğinde birazcık yaşama sevinci,başka canlıların yaşama hakkına saygı ve merhamet duygusu olan birinin o kürkleri satın alacağını ve giyeceğini hiç ama hiç sanmıyorum.Başka bir şey kalmadı mı giyinmek için ya da başka bir şey yok mu salonunuzu süsleyecek.Kutup ayısının postu yerine duvarlarda kutup ayısı fotoğrafları olamaz mı?
Milyonlarca yıllık insanlık tarihi insanın doğayla mücadelesiyle geçmiş.Ancak son elli özellikle de son yirmi-otuz yıldır öyle şeyler yapıyoruz ki artık doğayı insandan korumanın mücadelesinin verilmesi gerekiyor.
Üstün insan zekasını doğayı ve hayvanları yok etmeye yönelik kullanmakla aslında kendi sonumuzu hazırladığımız gerçeğini ne zaman öğreneceğiz acaba.Üstün insan zekası neden bu gerçeği kavramaya yetmiyor ki?
Mehmet Gazi Yıldırım