PAZAR KEYİFSİZLİĞİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"Geçit ver, koyacak yerim yok kendimi
Gelirken kendini sildi yol "
Ş/A
Zamanın, eskiten düş kırıklıklarına karşın, bir o kadarda doğurduğu dermansızlığın kavşaklarında nefesleniyordu yol.
Takatsizliğin direnciyle yürüdükçe alışır gibi oluyor, adımlarını koşar seviyeye ulaştırıp sonra tık nefes tekrar bir kavşakta duruyordu...
Yürüyordu yol.Sürekli yürüyordu.Yolun yolundaki kavşaklar olmasa kim bilir belki de sona erecekti her şey.
Acılar acılarla besleniyor maalesef.Kendi olan, kendini yaşayan hiç bir şey olmadığı gibi, bir acı başka bir acıya destek çıkabilirmişcesine sürekli kendini veriyordu.Kendisine yardıma gelecek başka bir acıdaşa yer hazırlıyordu böylece.
Yollar değişir, kavşaklar, köşe başları ve yürüyenler.Bir de yürüyene eşlik edenler ...
Güzergah aynıdır sadece.
Yaşamak denen şey ; kimin, kimselerin ya da neyin hangi yoldan, hangi kavşaktan, nereye döndüğü, ya da dönemediği, nerede soluklanır gibi öldüğü yada yürüdüğü gibi yaşadığı anların sınırıyla anlamlanır...
Yol dardır kimi vakit yürüyen yoktur ferah reva keser bilmeyene kavşaklarından habersiz.Bazı yol vardır geniştir, çokluk kalabalık olur huzursuz güvende atılan minik bir adım koşmaktan daha yorucudur...Hadi bildik her şeyi.Herkesin bilmediğinden daha fazla bilme yetisi değiştirebilmeye yetecek mi peki hepsini bir an da...?
Çok şey isteniyor gibi gelebilir belki gerçekten.Bir kısmına güç yetecek kadar güven taşınması; muhtemel olabileceklere etki etse de; büsbütün hepsi için olmadıkça bu değiştirme işlemi anların sınırını geniş tutmuş gibi hissetmeye yetebilecek mi ?
Hiçliğin diğer adı doyumsuzluk mudur ? Yoksa doyulunduğu kadar var olunduğunu duyumsamak mıdır her şey olabilmek..
Şükran AY
YORUMLAR
Sevgili Arkadaşım.
Öncelikle günün seçkisini kutlayayım..Daha nicelerine inşallah.
Sonra gecikmişliğim için özür dileyeyim. İnşallah kabul edilir özrümüz.
Sonra gelelim yoruma:
Sağolsun arkadaşlar bana bir şey bırakmamışlar...Eee..Yani hiç bir yorum yapmayacak mıyım yani?
Yapacağım elbette:
Efendim...Bu yol meselesini halletmek lazım.
Ne bu yahu,
Yolunu bulmak, Yola koyulmak, Yolsuzluk, Yolluk, Yola çıkmak, Yollu, Hatta '' Bana bak senin o saçını başını Yol/arım'' Derken bile hep yol...
Bu yol'u bir hale yola koymak lazım artık.
Selam ve sevgilerimle.
Şükran AY
:)))))))))))))) bence de hocam.Bu hâli bir yola koymalı :)))
Evet ne çok kullanılıyor değil mi...siz üstüste yazınca daha çok dikkatimi çekti bu yol meselesi .... yollar yollar ahh yollar...araç mı, amaç mı...çıkış mı, bunalım mı... hayat zaten başlı başına bir ömür yolu değil mi biz beşerler için zaten...yollar içinde yollar ...en son yolda rabbim mutlu eylesin inşallah hepimizi....
Onur duydum varlığınızdan.Sağolun hocam.
Selam ve hürmetlerimle yüreğinize.
geç kalmışlığım bağışlana
usta kalem
yerine ve güne çok yakışmış
kutlarım yürekten
sevgilerimle
Şükran AY
Canımmmm hoşgeldin.Bağış ne kelime lûtfen öyle olur mu hiç.Her dem başıma taçsın.Güzel yürekli arkadaşım.
Şeref verdin değerli yüreğinle.Sağ ol.
Engin sevgim ve saygılarımla.
Teşekkür ederim. Evet, doyumsuzluk ve hiçlik birbirine kardeş kavramlar. Ama ben bunlardan daha sempatik bir hiçlik kavramı acizane biliyorum "fena" Türkçe tam yazılamıyor fakat ancak bu kadar ifade edebiliyorum.
Tuhaf şey ki bugün ben de benzer duygular ve farklı kelimelerle bir şeyler yazmaya çalışmıştım. Doyumsuzluğa inat yazmıştım.
Ben çoktan vazgeçtim nedir üç beş pul
İstersen ömrümü sefalete sal
Yeter ki sevdiğim sen kalbimde kal
Asırlık günlerim düne karışsın
Şükran AY
Merhabalar Emrullah Bey Hocam, Hoşgeldiniz şeref verdiniz kıymetli gönül üleşiminizle sayfama.Eksik olmayın. Sağ olun.
Her dem saygımla yüreğinize.
Güne düşen yazınızı ve sizi kutlarım yürekten.
Saygı ve sevgilerimle
Şükran AY
Sağ olun Sevgili İpekyıldız.Onur verdiniz kıymetli varlığınızla gönül sayfama.
her dem sevgim ve saygılarımla yüreğinize.
Şükran AY
Çok teşekkür ederim saygıdeğer arkadaşım.Onur verdin kıymetlim yorumunla nacizane sayfama.Her dem sevgim ve saygımla yüreğine.
her cümle
bir mola
yazarın şiirleri de böyle
yazıları da
pek internet çağına
tüketim toplumuna uygun olduğu söylenemez
hani her cümlede o kadar bekle
ama
yazar usta işte
bekletmesini
ve
güne gelmesini biliyor
tebriklerimle
Şükran AY
Hoşgeldiniz.Onur verdiniz Saygıdeğer Ersin Bey Hocam.
Sizin gibi eserlerini büyük beğeniyle takip ettiğim değerli bir şair- yazarımızdan böylesi sözlere mazhar olmak nasıl mutlu etti anlatamam.
Sağolun.Var olun.
Karınca kararınca işte...biliyorsunuz nesir yazmıyorum ben normalde.Benim için de çok büyük sürpriz oldu.
Sağolun verdiğiniz destek ve cesaret için.Selam ve saygımla yüreğinize.
Şükran AY
Evet yaa :))) yeni moda çıktı bu da :)))
Varlığınla onur verdin değerli arkadaşım.Sağ olasın.
Selam ve en içten sevgimle yüreğine.
...
ilerken çıkış kapısına doğru her yol başında doyumsuzluk
denklemi ile karşılaşabiliriz,
önemli olan asıl yolu şaşırmamak ve ilerlemek...
keşke bilsek tek çıkış kapısı var ve o çıkış kapısı herkes için aynı kapı...
Çok güzeldi yüreğinize ve kaleminize sağlık,
Saygılarımla,
Şükran AY
Çok haklısınız...İnsan bu ...nihayetinde..ana yoldan sapmamak bütün mesele tali yolların hepsi ona çıkmalı bir şekilde...
Değerli gönül üleşiminiz için çok teşekkür ederim.
Onur verdiniz sayfama.
Hayırlı, güzel yollarınız olsun.Selam ve saygılarımla.
Şükran AY
Sağol bitanemmmmmmmmmmmmmmm .Çok sağol.
Şeref verdin o gülen, güven veren, melek yüzünle , yüreğinle sayfama. Her dem sonsuz sevgimle ve bin dua ile.
Şükran AY
Tamaro ne diyordu..." Yüreğinin götürdüğü yere git "
Yüreğinin gözünün gördüğü yere git...kesinlikle haklısın arkadaşım.Bir tılsım var aslında özümüzdeki benimizle beslenen ...kulak vermek her daim en iyisi...
Onur verdin değerli varlığınla ..Sağolasın .Selam ve sevgimle yüreğine.
Oyle ya yolda kendinde yol bulmaya calisiyor.
Tipki yureginin yol cikisi aramasi gibi.
Cok guzel ve etkili idi anlatim.
Gonulden kutluyorum guzel yuregini.
Selam sevgimle..
Şükran AY
Hiç bir yürek dilerim ki çıkmazlarda kalmasın...
Varlığın onurdu sevgili arkadaşım gönülden teşekkür ederim.
Her dem sonsuz sevgimle yüreğine.
Şükran AY
Evet böylesi zamanların birinden seslendi bu yazıda...
bir fotoğrafın gözlerinden giriverince daha çok kendini hissettiren o melûn hissin uçan kanatlarıyla ...bir an da...
Varlığınızla onur verdiniz.Sağolun Ali Bey Hocam.
Selam ve en derin hürmetlerimle.
az ötede yol
örtülmüş vakit
çiğnemekte atlar
sukut sa bu vakit......................saygımla
tebrikler
Şükran AY
Hayrettin Bey Hocam, Hoş geldiniz. Ne güzel bir yürek üleşimiydi.Sağolun eksik olmayın.Onur duydum varlığınızla.Sağolun hocam.Selam ve hürmetlerimle yüreğinize.
Şükran AY
Canımmmmmmmmmmmmm bitanem,
ahh ahh her ne kadar silinmiş desek de ...vardır be mutlaka ..mutlaka vardır olmasa da yeniden yapılamaz mı başka bir yok.. :))
Çooooooooook öpüyorum meleğim yüreğinden can tanem.
Selam ve en içten sevgimle meleğim yüreğine canım kardeşim.
Sorular sorular sorular ....
Cevapları hiç de önemli değil zaten. Aslında soru sorarken cevabını da biliyorsun, cevap aramıyorsun, bulduğun cevaplara tanıdık bir yüz arıyorsun.
Evet;doyumsuzdur.
Tebrikler.
Şükran AY
Evet aslında özünde bu yatıyor...çok haklısınız...kabul ya da red oranını tartmak bir anlamda da...bağımlılığı da çağrıştırıyor..hani nasıl desem aykırılığa korkuyu ...uff ...kendimi sevmemeye başladım böyle yazınca.
Çok teşekkür ederim saygıdeğer Zeki Bey Hocam. Varlığınızla çok mutlu ettiniz Şeref duydum.Selam ve en derin hürmetlerimle yüreğinize.
her yol istediğimiz gibi sonlansa ayrı bir tatmıdır...doyumsuzluk çok nadir olsada belki...yaşamın ayrı bir yanıdır..senin yazılarını okuyan alzerheim olmaz usta her taraftan beyin çalışıyor.....günede çok yakışmış saygılarımla
Şükran AY
Çokk teşekkür ederim Saygıdeğer hocam, komutanım.
Beğeniniz onurdur şahsıma.Sağolun.
Selam ve en derin hürmetlerimle değerlim yüreğinize.
Yaşamın sınırlı belirlenmiş çizgilerinde İnsan her türlü acıyı tadıyor, kısa da olsa mutluluğu görüyor, ama sınırlı zaman öyle bir geçiyor ki, nefes sonlanıyor.Giderken yanında olanlar bir bir düşüyor.Her insan aynı yolda bu zaman aralığından geçip de gidiyor.
Şükran AY
Öyle sayın Hakan Bey Hocam, zaman ve imkan sınırları çoğu zaman hep çakışıyor...kim ne kadar mutluluk alabildiyse işte... bu süreçte ...
Değerli yorumunuzla onur verdiniz .Sağolun.
Selam ve hürmetlerimle.
Tüm yollar aynı yere çıkar derler; doyumsuzluk
Hiçlik ve yok olmak
ve sonunda The End..
Doyumsuzluk duygusu insanı bitirir mi..? Bence ruhen evet.
Ya güzeli düşlemek ?
Bunu başaranların önüne aydınlık bir yol çıkar.
O yol ki insan işte ben buradayım der.Ben başardım diye haykırır..İnsan olabilmeyi başardım
Yüreğinizdeki güzellikler hiç eksilmesin
Saygılarımla
Şükran AY
Aynı dilek ve temennilerle değerli şair dost, evet doyumsuzluk sanırım bütün mesele burada...daha daha daha ...
Değerli yorumunuzla onur verdiniz.Sağolun.
Selam ve en derin hürmetlerimle.
Şükran AY
Yazının boyutu kapsadığı, düşünce ve boyutun sınırlarının geniş ya da dar tutulmasıyla eşit paralellikte yürür.Nice uzun denemeler, öyküler okudum.Ve çok güzeldiler.Daha da devam etseydi keşke dediğim çok olmuştur.
Kısa yazınlarıda seviyorum onunda tadı bir başka oluyor.
Teşekkür ederim .Onur verdiniz.Selam ve hürmetlerimle.
Güzel bir yol denemesi.Gönlüne sağlık Şükran Hanım.Ayrıca seçki için de kutlarım.Selamlarımla!
Şükran AY
Çok teşekkür ederim Doğanay Hocam.Eksik olmayın.Şeref verdiniz varlığınızla nacizane sayfama.Selam ve hürmetlerimle.
yollar hep ilgimi çekmiştir, merak etmişimdir bu yolun sonu nereye çıkacak, ve dalmışımdır, kimi zaman bilmediğim sokaklara, yol beni nereye götürürse, hep yürümek isterim kimi zaman, hiç durmadan, hiç yorulmadan... güzeldi yazınız dost kalem, ben de öylesine daldım gittim yollara...işte öyle :(
Şükran AY
Aynen değerli şair dostum...yollar sonu hayatın ya virajlarını ya da bambaşka sonuçlarını beraberinde yürütür kendisiyle birlikte...
Onur duydum varlığınızdan.Eksik olmayın.Selam ve saygılarımla.
Merabaaa :))
Pazar keyifsizliği. Kalem, çoğu zaman kafa aşağı izler sanki hayâtı. Oysa dengeyi sağlasa sağlamasa bir misâfir gibi izleyebilmeli. Yol.yol ve hep yol. Şöyle diyeyim. Son zamanlarda bir yürümek isteği var ki içimde anlatamam. Bu değindiğin yolun kursağıma dizdiklerine hodri meydan dercesine. Başarabilir miyim diye düşünmüyorum bile. Yol çünkü, üzerine basanın aklım olduğundan bîhaber.
Satırlar deyom. Karartmasın içimizi. Öykümü düşlüyorum böyle zamanlarda, en kötü zamanlarda hattâ birden mutlu oluyorum.. Ben gülmeyi seviyorum çünkü ve en fenâ gülüşüme şahsen tanıksın. Ne deyi karartıyorsun içimi ne yâni hep dertten kederden kahroluyoruz mu diyek.. Bana göre değil..
Ve elbet iyi yanından bakmalı. Yalnızca deneme için tecrübe çalışması diyelim. Bunun için bu sayfadaki yazıyı bir daha okumalısın. Birkaç yazım sürçüşü mevcut. Sonra denemelerini de inceliciğim Madam ;))
Pazarlar ve dahî kendinle olabildiğin tüm zamanlar hep çok güzeldir. Bu yazına karşın nazire mâhiyetinde bir deneme de ben yazacağım haftaya. Sen de gel kalemimi o zaman payla..
Hoş kal hep hoş..
Şükran AY
Merhaba meleğimmmmmmmmmmmmmmmmmm
oy kurban olurum sana ben...canım benim...evet tekrar okudum :)) hızlı yazmaktan bazı ekleri yazmayı unutmuşum...ben de çok oluyor bu...ben yazdığımı sanıyorum ama bakıyorum eksik yazmışım :)))
Epey cümle ve anlam düşüklüğü yakaladım. Küçücük bir yazıda ...yani nediyim ..acemiyim işte abam...bilirsin çok fazla nesir yazmam.Ama ne bileyim bir doldum taştım aktım :)))
Sağol bi tanem.Çok sağ ol.İşte bundan kesinlikle diyorum üçüncü bir göz şart.Kesinlikle şart.
Öykün evet yaaaaaaaaaaaaaa ...inşallah en kısa zamanda kolları sıvamaya başlarsın .Azcık uccundan çıtlattın ya ben de meraklanmaya başladım.
Merakla bekliyor olacağım nazireni de :))
Her zaman gel...ne zaman istersen...bütün payların başım üstüne bi tanesi bilirim ki iyiliğime dersin ...canımsın....
Çook sevgimlee bitanem.Gül tanem.Canım kardeşim.
**Havin_**
Haftaya Rabbim izin verirse yazacağım. Inşallah yâni :))
Ve o öyküyü çok seveceğiz..
Sevgimle dâima..
**Havin_**
Şükran AY
Büyükler ne demiş başlamak bitirmenin yarısıdır.Hele ki sen başla...ki başladığın hiç bir şeyi yarım bıraktığını görmedim şimdiye kadar.Bu konuda kesin teminat veriyorum sana.Kesinlikle bitirecek ve en iyisi için elinden gelen bütün mücadeleni vereceksin.Çünkü kardeşimi çok iyi tanıyorum.
Bana güven :))
Çok öpüyorüm canım.Sevgimle.
İşte hayat böyle düşünelimki bir kış ayları derinliklere işleyen poyrazla birde dolu dizgin şıvgın tuttumu baştan ayağa hem ıslanır hemde donar aha kesilecel derken sovuğun artmasıyla ya iri iri dolular tepeye çıkan sinirleri kovalarcasına kafaları okestra davulu gibi tokmaklar.Üşümek ıslanmak ve ayakların su içinde yola mecburiyetiyle karşı karşıya kalınır.bu bir misaldi insan yüreğine oturan acılar bunlardan daha çok beter nedenmi? yağmuru doluyu aşar sığınacak bir yer bulursun Ama yürekle bedeni ayıracak bir çare bulunamaz
Çok içli ve duygulu harika bir yazı okudum yazan yüreğine sağlık tebrik ederim Rabbimiz kimseleri zemheri ve yürek sovuğu ile terbiye etmesin. Selam ve dualarımla A.e.o
Şükran AY
Ne güzel bir örnekti sayın Osman Bey Hocam.Kesinlikle duygunun çıkışı mevsim şartlarından kaynaklanıyor olabilir.
Yüreğiniz üşümesin sayın hocam.Her daim bahar sıcağında güzelliklerde nefeslenmeniz temennisiyle.
Onurdu varlığınız.Çok teşekkür ederim.
Selam ve hürmetlerimle.
Acılar acılarla besleniyor malesef.
Yol arkadaşları değişse de yol ve nihai hedef değişmemişse bu inançtır..
önemli olan kavşaklarda levhaları değiştirenlerde olsa doğru yola düşebilmek..
Güzeldi hocam..Pazarınız keyifli olsun..
Şükran AY
Önemli olan doğrudan sapmamak çok haklısınız Hasan Bey Hocam.
Doğru biliniyorsa...yolun, yolcunun, yandaşın...değişiminin çok fazla etkisi yok.Doğruda ilerledikçe er geç olmasını istediklerimizde bir şekilde olacaklardır zaten...
Varlığınızla onur verdiniz..Çok teşekkür ederim.
Selam ve en derin hürmetlerimle.
Keyifsizlik yanında keyifle okudum sorgulayıcı dizelerinizi.Bazı şeylerin hiç değişmeyeceği vardır.
Sokakların geniş ve darlığı olsa da anlaşılması zor dur.
Kutladım dizelerinizi hocam saygılar...
Şükran AY
Evet bazı şeyler hiç değişmez, değiştirilemez.Değiştirilmesi teklif bile edilemez.Anayasının ilk üç maddesi gibi :(
Çok teşekkür ederim Nazmi Bey Hocam.
Onur verdiniz.Selam ve hürmetlerimle.