- 1109 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Pisikoloji ve aşk
İnsan durup dururken güler mi ?
Ya da durup dururken birine kızar mı ?
Elbette hayır. Bence her şeyin bir nedeni vardır.
“İnsan piskolojisi”
İnsan hiç bilinmeyen bir beyine sahiptir. Pisikologlar ve Felsefi kuramcılar insanı çözmek istedikçe işin içinden çıkamadılar. Çünkü insan doyumsuzdur. Toprağa değin hep daha fazla daha daha fazlasını ister.Örneğin yüz yirmi yaşına gelmiş birine artık yeter diyemezsiniz. Yanıtı hazırdır; daha yaşamak istiyorum.
Birini sevdiğiniz zaman daha çok sevgi ister. Daha daha çok.
Bir kapitalist ise daha çok para.
Aşk nedir diye sorsam herkes yanıt vermek için el kaldırır.
Ama bir çocuk
“Öğretmenim aşk şeydir..”
“Nedir evladım ?”
“Kih kih ki…Öpüşmektir” der
Evet çocuğun söylediği doğrudur. Ama bilmez ki aşk büyürken ölecek.
Bir hurdacı arabasındaki bakır telleri gösterir
“Benim aşkım bu lo..!” der..Onu ciddiye almayın
Meşhur bir sanatçı,
“Ayol yoksa reklam mı yapıyorsunuz ? Cevaplamam için önce mani mani görelim..Ben var ya ben ne aşklar yaşadım amma”
“Ama ?”
“Hepsi de uçup gitti” diyebilir
Yani dostlar aşk pisikolojisi anlaşılmaz bir şeydir…Ona yaklaştıkça o sizden kaçar. Zincirle bağlasanız bile kaçar.Çünkü aşk kendisi haricinde hiçbir şeyi tanımaz.
Diyelim ki biri karşıdaki insanın aşkını aynı derecede sevdi...Hayır, kabul etmez..En sonunda yapacağı şey şudur; bir akrep gibi çekip iğnesini kendine batırır..
Yani aşkın pisikolojisi kıssadan hisse budur..; "Mutlaka ölüm…"
Sizlere nice nice aşklar diliyorum )))
Saygılarımla
YORUMLAR
Muharrem Nalçacı
Aşk bir duygudur, duygular ölemez ki sadece başka bir duyguya dönüşür ... Dönüşürken de ,beynin, bedenin, ruhun bir yerine konuçlanır.Ne dersek diyelim, ne koyarsak koyalım adını , aşk yaşanıyorsa gerçekten zamanın içinde ;bir salisiye olan zaman dilimi bile;korkuları bırakıp cesaretle ve kahraman olmak demekse aşk kahramanını bularak ,hiç ölümle sonuçlanabilir mi ? Sadece yalnızlığımıza dönüşür aşk, kendi kendini idare edebilen, yeri gelince gülümsetip, yeri gelince hüngür hüngür ağlatabilen... Aşk prangalar insanı ne ölür ne öldürür...
Tabii ki bence...
Fikirlerinizi kurguladığınız sunuş şeklinizi sevdim. Aynı görüşte olmasam bile...Düşündüren bir yazı.
Saygılarımla
Muharrem Nalçacı
Aslında aşkda hep umut vardır..öldürmek için :)
Şaka bir yana böylesine bir duygu atmosferini insanlar yaşayabilir mi ?
Bilemiyorum..
Şöyle diyebilir miyiz ; "Aşk laftan anlamaz"
İpekyildiz
Aşk insana , insanın gönlü kadar gelir ...yani kime ne söyleyeceğini iyi bilen aşk duymak istemediklerine kulaklarını kapatıverir.Bu kapsamda diyebiliriz tabiiki...
Dostlukla