- 1356 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DERSHANELER VE OKULLAR
Sizce devletin resmi ve bedava eğitim veren okulları mı olsun, yoksa paralı ve üst düzeyde eğitim vermeye çalışan dershaneleri mi olsun? Kimi çatışmaların eşiğinde kimi çatışmaların beşiğinde mücadele ediyor. Burada yıpranan iki kısım var. Birincisi maddi imkânlarını zorlayan ve çocuklarını iyi bir şekilde eğitim alarak yükseltmeye çalışan aileler, diğeri ise okul ve dershane arasında özgürlükleri kısıtlanan öğrenciler.
Daha evvelde ifade etmiştim. Bir çocuk ilköğretimden başlayıp bir üniversite kazanıncaya kadar dershanelere gitmek zorunda kalıyorsa ve okullar yeterli olmuyorsa bu okulların ve bu kadar çok külfetlerin amacı ne? Ya okulları diğer teşkilatlarda olduğu gibi özelleştirerek üst düzeye çıkaralım veya dershaneleri de özel okullara çevirip diploma hakkı verelim. Böylece karşılıklı rekabetler ortaya çıkacaktır. Yazık çocuklarımıza, böyle iki ara bir derede çırpınmasınlar. Her cumartesi pazar günleri sabah erkenden yollara düşen öğrencileri görüyoruz. Çocuklarımızın tatil günlerinde olsun aileleriyle aynı sofraları paylaşmaya, tatil yapamaya hiç hakları yor mu?
Çocuklarımızı bizden koparmayınız. Çevremdeki çocuklara bakıyorum da, arkadaşları, ana ve babalarından çok daha önde geliyor, kankalar dizisi. Çünkü arkadaşlarıyla ve sokaklarla daha çok baş başa kalıyorlar. Sonuçta ailenin bütün maddi manevi fedakârlıklarına rağmen asi ve saygısız, sevgisiz nesiller yetişmesine neden oluyoruz. Evvelce bir olay duyulduğunda büyükler önlemeye çalışırlardı, şimdilerde gençler topyekûn ve bilinçsizce başkaldırıyorlar, hatta maşa oluyorlar ve herkesten çok ta onlar biliyorlar.
Keza evvelce çocuklarımız, yaz tatili geldiğinde babalar çocuklarını ya bir mesleğe verirler, ya da köylerine götürürler ya da dini öğretim veren hocalara gönderirlerdi, çocuklarımız da başıboş kalmazlardı, hem bir zanaat öğrenmiş olur, hem de dini eksikliklerini gidermiş olurdu veya tatil günlerinde ailesiyle birlikte vakit geçirme imkânları olurdu. O yıllarda ders çalışmak için kütüphanelerde yer bulamazdı, Kuranı Kerimi okutacak hocalara koşardık. Hey gidi günler hey…
Dershanelerin özelleşip diploma verme hakları getirildiğinde yine üst düzey öğrencileri seçerek alacaklar, yine aynı ücreti talep edecekler ve daha çok resmi ve özel okullar arasında rekabetler başlayacaktır. Nasıl ki başarılı olamayan çocuklar dershanelere gidiyorlarsa, bu kez tek yönlü özel okullara gidebilmeli ve hızlandırılmış eğitimle birden çok diploma alabilmelidir.
Siz yeter ki yeterli düzeyde, disiplinli ve düzenli bir şekilde eğitim veren okullar açın. Gençlerimiz kendi yolarını çizecektir, içlerinde öğrenme azimleri ortaya çıkacaktır. Eğer bir ülkede inançlı ve ilim sahibi gençleri görmek istiyorsanız öğreticilerini ve öğrencilerini, okuttuğu ve okuduğu süre içerisinde siyasetten uzak tutunuz. Bir elde iki karpuz tutmasınlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.