- 1169 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
GERÇEK ZENGİNLİK
( KİTAP OKUMAK NEDEN ÖNEMLİDİR)
Okumak, zor kazanılan alışkanlıkların başında gelir. Öyle ki; bir çok insan,yaşamı boyunca hiç kitap okumamıştır.
Okumak, bir çok açıdan önemlidir. Okumanın insana kattığı değer, sadece bilgi olarak sınırlandırılamaz.
Bir kitap, bilgi kaynağı olmasının yanında, insana gerçekçi düşünme, okuduklarını ve duyduklarını doğru anlama ve anlatma, akıcı, anlaşılır konuşma becerisi kazandırır.Kitap, bireyin duygu ve düşüncesini harekete geçirir, hayata bakışını değiştirir.
Okuyan bireyler, çok okumanın beraberinde getirdiği zengin kelime dağarcığına sahip olduklarından, etkileyici konuşurlar ve hitap ettikleri kişileri etkilerler.
Bu etki; insan ilişkileri başta olmak üzere, kişiye daha sosyal bir karakter kazandırır. Geniş kelime dağarcığı, düşünce kapasitesini ve kültür düzeyini artırır.
James Hawel; ’Dünyayı yöneten; kalem,mürekkep ve kağıttır’ sözüyle okumanın önemini vurgulamaktadır.
Okumak; kişinin kendisini tanımasını sağlar. Dünyanın en zeki insanı kabul edilen Einstein; üniversite mezunu değildi.Onun başarılı olmasının nedeni, okuma alışkanlığıyla kendisini tanımasıydı.
Her birimizin hobisidir sözde; ’boş zamanlarımızda kitap okumak’ ama okumak boş zaman işi değildir. Aksine özel zaman ayırılacak ve amacı olan insanların işidir.
Her kötülüğün başı,cehalettir ve cehaletten kurtulup,düşünen insan olmanın yolu da yine okumaktan geçer. Her yeni kitap,yeni dünyaların kapılarını aralayacaktır. Cicero’nun dediği gibi; ’Kitapsız bir ev,ruhsuz cesede benzer.. ’Kitaplık kurmak,tapınak kurmak kadar kutsaldır. Unutmayalım ki,en gerçek dost; koşulsuz dosttur. Her an yanımızda,ihtiyaç duyduğumuzda elimizin altında olan dosttur..
Kitap seyreden,tv okuyan bir toplum olsakta,eğer dünya üzerinde bir yer edinmek ve gelişmek istiyorsak; okumak, düşünmek, sorgulamak ve bilim üretmek zorundayız.
’Çok okuyan mı bilir,çok gezen mi’ sözünden yola çıkarak; okumak,gezmektir bir bakıma diyorum.Çünkü kitap,başka dünyalara açılan kapı ve o dünyalarda bekleyen kahramanlarla dolu bir hazinedir.
Bir kitap, bir dünya turudur, kitap; zenginliktir...
KAZANCINIZ BOL OLSUN..!
YORUMLAR
Ne kadar önemli bir konuyu kaleme almışsınız...
Okumanın kişiye katkılarını anlatmakla bitmediğini birazda okuma alışkanlığı olan kişiler anlıyor sanırım...
Birden bire hayal gücümüzle nerelere gidip, hiç yapamadığımız etkinliklerin içinde buluyoruz kendimizi...
Hiç olamayacağımız mekanlarda bulunup, acısıyla tatlısıyla bir çok duyguyu da hissedebiliyoruz...
Kaleminize sağlık.
Muhteşem!...Evet gerçekten en büyük zenginlik...Hem en iyi arkadaş...İnsanı yalnızlığında bile kalabalık kentlerde,ülkelerde, ıssız bir adada, denizler aleminde gezdiren bir arkadaş...Alışkanlığımız olmalı kitap okumak boş zaman değerlendirmek için olmamalı...Çünkü zaten boş zaman diye bir şey yok ki..zaman zaten sınırlı..Hatırlattığınız için teşekkürler...Saygıyla...