- 727 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ARKEOLOJİ TUTKUM..
Arkeoloji benim en beğendiğim bilim dalllarından..Yerin derinliklerinde fırçalarla yaptığın
incecik kazılarla bir uygarlığı gün yüzüne çıkarıyorsun.Sabır isteyen,dikkat isteyen herşeyden
önce kararlılık isteten bir meslek..ARKEOLOĞ olduğumu sanmayın benimki amatörce, ama içten bir tutku..
Mesela Alman arkeoloğlar Oymaağaç’ı kazıyorlar üç yıldır..Büyük ihtimalle Hititlere ait NERİK kutsal kentini bulacaklar orada..Bilim dünyasında; kendi üniversiteleri ve ünvanlarıyla kariyer yapacaklar..İlginç olanı ne biliyormusunuz;bizim kaçakçılar,bir testi,
bir küçük objeyi yok paraya satıyorlar..Eserler bir türlü ellerine ulaşıyor bunların,nereden geldiğini hemen kayda alıyorlar,sonrada elleriyle koymuş gibi bir, bir,ANTİK KENTLERİ çıkarıyorlar gün yüzüne.Yani yüzey araştırmasını bizim kaçakçılar,bilimsel kazanımlarıda yabancılar yapıyorlar..Kendileri hiç de zorlanmadan hemen buluyorlar arkeolojik kalıntıları...
Değerli dostlar,Anadolu ARKEOLOJİ TARLASI ama ben istiyorum ki bilim adına elde edilecek kazanımları önce bizimkiler elde etsin,yabancılar hiç değilse biraz zorlansın..
Troy’u ilk kazan Alman Shileman hem, oraları imha etti,hemde önemli eserleri yurt dışına kaçırdı.Birde antik kenti
eski yunanla bağlantı kurup Atinalı bir kadınla evlenmesi bence Anadolu insanına en büyük hakaretti.Çünki bilimsel bir gerçektir ki Troy Anadolunun parçasıdır..Ama ondan sonra gelen gerçek türk dostu alman ama Osman adını alacak kadar bizden; KORFMAN HOCA HARİÇ..
Ben Arkeolojiyi çok seviyorum..Çünki o benim gizem dünyasındaki TUTKUM..
Ne diyor Halikarnas BALIKÇISI..Amozonlar yüzde yüz Anadoluludur gizemi mutlaka bir gün çözülecek.
Bende bu konuyu ilgiyle izliyorum..
DRAMALI 55
YORUMLAR
Evet Amazonlar Nuh Tufanı öncesinde Karadeniz kıyılarında yaşamış olabilirler...Kardeniz deniz olmadan evveli çukur bir havza idi.Boğazlar oluşup da Akdeniz ve Ege Marmara suları boğazlardan akmaya başlayınca Amaznların yerleşim yerleri sular altında kaldı ve Nuh Tufanı gerçekleşti..Buna ilişkin Discovery TV de bir belgesel kritik izlemiştim..Tenkitller Kültür ve Turizm Bakanını dikkatine;bırakın eşkiyayı soygıuncuyu Müzelerin envanterinden bile eserler çalınıp yerine e serlerin sahtesi konuluyorsa bizim gibi soyguncuya ne denir? Yeryüzünde başka örneği yok bunun...Mevlana müzesindeki pek çok eser yerinde yok...Acaba Sakal-ı Şerifl'iArap şeyhlerine kimler hediye sunmak istemişti;DİN BEZİRGANLARININ YAPMAYACAĞI YOKTUR...SAYGIMLA,BÜTÜN MÜZE ENVANTERLERİ BENCE ARAŞTIRMAYA AÇILSIN KONTROL EDİLSİN.Karun Hazinesindekikayıp eser belki buzdağının görünen yanıdır...
Şaban Aktaş tarafından 4/22/2008 11:20:57 AM zamanında düzenlenmiştir.