BİR KUŞUN ÖLÜMÜ..
Yaşamdan kopuş, bu denli kısa oluyordu demek! İki sene önce, işyerimizdeki kavurucu sıcaklığı önlesin diye dikdirtiğimiz akasya ağacı, görevini bu yıl tam anlamıyla yapmaya başlamıştı.
Saat, dokuzu beş geçiyordu. Her günkü gibi masamı hazırlayıp işe başlamıştım ki, pat diye bir ses duydum. Bu pat selerine kulağım hiç yabancı değildi.
Bu sesler beni muhakkak yerimden kaldırırdı.İnşallah önemli bir şey yoktur temennisiyle
pencerenin önüne gittiysem de, ne yazık ki ağzını açıp-yuman sırtüstü yatmış bir küçük kuşla karşılaştım.Karnının altı sarıydı, kanatlarının rengi de dişi serçeninkine benziyordu.
Penceremin bir kanadını açmış,başım kolumun üstüne düşmüş, birkaç damla su içirebilsem kurtulur mu diye düşünüyordum ki, çocukluğumun geçtiği köyümüzde hastalıktan ölen tavuk civcivlerinin son halleri gözümün önünden geldi, geçti!Aynı cama çarpan kuşçağızın ölümüne benziyordu ölümleri! Son anlarının geldiğini,ağızlarının birkaç kez açılıp-kapandığını gördüğümüzde anlardık!
Şimdi kaldırımın üzerinde, sırtüstü duruyordu! Yanından iri bir karınca geçti,hafifçe esen rüzgâr kuşu yerinden birazcık oynattı.
Yüreğim çarpıntıda, ben de donup kalmıştım. Bir ağıtın sözlerini hatırlıyordum sanki..
Yakınındaki çiçeklerini ayni savmış akasyanın dallarından birinde, bir kuş ötmeye başlamıştı bile!
Pencere camlarının bu denli geniş olması, kuşları aldatıyor ve çarpmalarına neden oluyordu. Kaç tane kuş bu şekilde ölmüştü..
Ve ben üzünçlerimle baş başa kalmıştım.
09.06.2000
YORUMLAR
Kuşlar camın genişliğine aldanıyor, cam yok sanmalılar.
Kuşların ölümü de üzüyor insanı,
nihayet bir can.
Bizimde bahçede üstü açık kuyumuz vardı. Serçeler kuyunun iç kıyılarına yuva yaparlardı ve düşerek pek çok kuş ölürdü. Nedense kuyunun üstünü örtmezdik. Önlem almak her zaman iyidir..
tebrikler,
selâmlarımla..
MİNİK KUŞ
Yuvasında ,
Tüylenmemiş kuş gibiyim .
Senin getirdiğinle ,
Yetinirim .
Bir düşsem ;
Kurt ,böcekler dört gözle bekler .
O cılız bedenimi .
Sevgine muhtaçken .
Üşürüm ;
Islatır yağmurlar .
Geleceksin diye ,
Umutla beklerim .
Gözlerim seni arar .
İyi ki ,
Yüksek yere yapmışsın .
Çıkamaz martın delisi kedi .
Bilerken tırnaklarını ,
Ağzının suyu akar görünce beni..
İster istemez insan etkileniyor bir ölüm anında.Annesi dalda ona ağıt yakarken sizinde etkilenip kala kalmanız görüntüden..
Tebrik ederim saygılarımla.