- 1070 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
HİKMET'LERİN HİKAYESİ
Hikmet TEKİN;1950 yılında Bingöl’de doğdu. Yılları zorluklar içinde geçti. Okulu Ankara’da tamamladı. Yiğit bir Bingöl delikanlısıydı.
1977 Mahalli idareler seçimlerinde MHP’ den Bingöl Belediye Başkanı adayı oldu ve seçimi %33 oyla kazandı.
O yıllarda Türkiye terör girdabı içerisindeydi. Şehirlerde, köylerde insanlar öldürülüyordu.
Hikmet TEKİN; yaptığı çalışmalarla ve davranışlarıyla hemşerilerinin takdirlerini ve güvenlerini kazanmıştı.
Bu arada bölücü teröristlerde boş durmuyordu. Onlarında planları vardı.
Hikmet TEKİN; değişik zamanlarda silahlı saldırıların hedefi oldu. Bu saldırılardan birinde ağır yaralandı. Yanlış müdahaleler sonunda durumu ağırlaştı. Alparslan TÜRKEŞ tarafından özel ambulans uçakla Ankara Tıp Fakültesi Hastanesine naklettirildi. İyileşerek tekrar görevinin başına döndü.
Ancak bölücü katillerin hesabı daha bitmemişti. 12 Ağustos 1979 tarihinde Ramazan ayında Bingöl’ün Genç İlçesinde yaşayan ablasının evine iftar yemeğine gitmişti. İftar sonrası Bingöl’e dönerken kurulan pusudan haberi yoktu.
Açılan çapraz ateş sonucu annesini Hümriye TEKİN, öğretmen olan kardeşi Ahmet TEKİN ve yiğitler yiğidi Hikmet TEKİN şehit oldu.
Hikmet DUMAN; 1962 yılında Sivas’ta doğdu. Sivas’ta okudu. Yiğit bir Sivas delikanlısıydı.
Askerliğini komando olarak Kayseri Hava İndirme Tugayında yaptı. Hayatı zorluklarla geçiyordu.
Türkiye yine bölücü terör girdabındaydı. Ülkenin doğusu ve güneydoğusunda insanlar öldürülüyordu.
Gaziantep Polis Okuluna kayıt yaptırdı ve okulu tamamladı. ilk görev yeri İstanbul’du. Burada ülkeme faydalı olamıyorum diye Özel Harekat Kursuna gitti ve Özel Harekatçı oldu.
İlk görev yeri Muş’tu. Burada yıllarca teröristlerle mücadele etti.
Yine bir pusu.
28 Şubat 1991 Malazgirt’te bölücüler yine pusu kurdu. Bu pusu da ise yiğitler yiğidi Hikmet DUMAN şehit oldu.
İki Hikmet’inde kaderleri aynıydı. İkisi de Vatansever ve Milliyetçiydi.
Onlar bu ülkenin huzuru ve mutluluğu için canlarını verdiler.
Rabbim mekanlarını cennet eylesin.
Fikret DUMAN
YORUMLAR
Her iki şahadetide hatırlıyorum muhterem Abim.her iki şehidimizede Allahtan rahmet diliyorum.mekanları cennet olsun.Bingöl belediye başkanımız Hikmet Tekinin korumasını tanımak nasip oldu. ve o agır yaralı kurtulduğu saldırıda, ağır yaralı olarak kurtulan bir kişi daha vardı,o da ykın korumasıydı.ve sağ bacağına almış olduğu çok sayıda mermilerden dolayı sağ bacağı diz üstünden kesilen gönüldaşımız halen yaşıyor.
Selam ve sayğılarımla...A.E.O.