- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İşte Yüzü Yok
İŞTE YÜZÜ YOK
Cefat (Cevat) emmi iyi siyasetçi.Bundan naşi birkaç dönem köy muhtarlığı yaptı.İki katlı odası hep açıktı yaşamının son yıllarına kadar.Namı Cefat Kâ idi. Torunları, yeğenleri elinden zar ağlardı Cefat Kâ’nın.Hatta mahallenin gençleri ... Onlara karşı daha sıcak ve sevecendi.Torunlara ve yeğenlere sert bir dil kullanırdı.Herkes Cefat emminin bir işinin ucundan tutmuştur.
İş yaptıracağı zaman şifer,alttan alır.İş bitene kadar dili güllüdür Cefat emminin. İş esnasında “Ayıya dayı” derdi.İş bitince sert ve otoriter biri olup çıkardı.
Garaya (Karakaya)’dan sap gelecek.Kefeklik’te sap toplanmış.Getirip harmana dökmek lazım.Cefat emmi Yusuf’un traktörünü tedariklemiş.Traktörün Oğulcuk’taki adı motur.Bizim yeğen ağa (Yusuf Ceyhan) hem moturu sürecek,hem de sap yükleyecek galosor (karoser)a.Diğer elemanlar Şadi ile Ayhan.Ayhan torunu Cefat emminin.Şadi yeğeni.Yusuf da yeğen aynı zamanda.Cefat emmi ekip şefi...
Cefat emmi konu komşudan anadut tedariklemiş.Ne yapsın bendek.Moturu gatırı yok.Tırmığı anadutu ne yapsın? Herbir eksiği tamamlamış.Ekip tam donanımlı hareket etti Garaya’ya.Kefeklik’e geldiler.Kaptan Yusuf moturu öyle bir konuşlandırdı ki galosoru iki taraflı yüklemek çocuk oyuncağı.Cefat emmiyle Yusuf arabanın bir tarafında.Diğer tarafında Şadi’yle Ayhan.Sap yüklüyorlar iki taraflı.Olacak ya...Ayhan’ın elindeki anadut çat diye ayrılıyor.Ekip şefi Cefat emmi:
“Vah vah!..Anadut komşunundu.Ben şimdi ne diyeceğim komşuya.”
Yusuf’un eline fırsat geçmiş.Damarına basacak Cefat emminin:
“Cefat emmi! Vallaha mahsus (kasıtlı) kırdı anadutu.Zaten iş yapmaya niyeti yoktu bunun...”
Cefat emminin tansiyonu tırmanmada.İbre yukarıları gösteriyor:
“Lan kafirin oğlu...Gavır süduğu...Acık dikkat etsen anadut gırılmazdı galos.”
Cefat emmi Ayhan’ı bir güzel giydirdi.Ne Ermeniliği kaldı ne Tatiyosluğu.Yusuf’la Ayhan gülmekten kırılıyor.Ayhan süt dökmüş kedi.Dedesine bir çift laf söyleyemiyor.Zor zekat arabayı yükleyip tutuyorlar köyün yolunu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.