- 600 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HELÂL OLSUN SANA NİCO!
Bugün ilginç bir anım daha oldu.
Caretta kodlu turu yaptım. Manavgat Irmağı’ndan Titreyengöl tarafında ırmak deltasına vardığımızda yüzme ve akşam yemeği molası yaptık. Bu sırada bir Alman turist (gezide müşterim) o bölgede bankamatik olup olmadığından bahisle para çekme olanağı olup olmadığını sordu. Kendisine ancak Side’de para çekebileceğini, oraya kadar para gerekliyse ödünç para verebileceğimi söyledim. Ne kadar ihitiyacı olduğunu sordum, ’10 Euro filan!’ dedi. İyi niyetle istediği parayı verdim. Side’de ödeyeceğini beyan ederek teşekkür etti. Side’den 21.15 te otogardan hareket edeceğimizi ve saatinde gelmeyen olursa grubun kendisini beklemeyeceğini ve dolmuşla otelllerine döneceğini bildirmeme rağmen sadece bu ödünç para alan, listede Nico G... adıyla yer alan ve Side- Kumköy’de bir otelde (N... P...) 202 nolu odada kalan müşteri yanındaki bayanla birlikte otobüse gelmedi.
Hâlâ iyi niyetimi muhafaza etmek isterdim, ancak artık Almanlar hakkında eski düşüncelerim kalmadı, çünkü Almanlar iyice kozmopolitleştiler. Gelenlerin çoğu ya Rus ya da başka ülkelerden melezleşmiş ya da emigrant
göçmen) tipler). Bu oran %50 dersek abartmış değilim. Yani Alman ulusu kaybolmuş demekki neredeyse.
Neyse diğer müşteriler durumu farkedince şaşkın şaşkın tebessüm ederek bakındılar, ben şaşırmadım, bu tip turistlerin de artık yeni turist profilinde yerleri olduğunu biliyorum.
Kabahat onlarda değil, çünkü biz onları ucuza alıştırdık ve her cins turisti beklemeliyiz artık! Adam 23 Euro veriyor alışveriş turuna çıkıyor, alışveriş turuna çıkarsa ikinci turu bedava alıyor, bedava aldığı turu Almanya’da 50.- Euro verse yapamaz!
İşte turizmin ve turistin geldiği son nokta...
Neyse ben durumdan tur operatörünün yetkilisini haberdar ettim. Verdiğim 10.- Euro ödünç paranın geri geleceğini sanmıyorum, ancak bana kazandırdığı deneyim çok daha değerli. Bu tür olaylar her milletin insanları arasından olabilir. Ancak batılı toplumların son yıllarda paraya karşı zaafları eskiye nazaran sanki biraz daha fazlaca yükselmiş gibi.
Helâl olsun sana Nico!
Şaban AKTAŞ
18.08.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.