Kaliteli Yaşam
Kaliteli Yaşam ve Hayat
Üst üste gelen acılardan mı korkmalıdyım,yoksa arada bir gelen ayrılıklardan mı, bazen de, ayda bir aklıma gelen korkuların başıma geldiği zamanlar da olabilirmiydi acaba. En çok ne acıtabilirdi bir yüreği kim bilir, veya hangi ateş kırar yakardı kalbimi ,ya da bir ölümmüydü beni en çok korkutan Hani kulağa geldiğinde diken diken olan, ansızın gelenmiydi bizi yıllarca acıtan. Ya da yavaşça sindire sindire ezenmiydi, yüreğimizi dağlayarak, yavaşça ağlatan, bir sızıydı belkide ansızın vuran.
Kısacık hayatın küçücük bir parçasıydı belkide hepsi, ne sızısı ne de kalp ağrısı eksik kalan bir şeydi aslında bunlar. Tabi daha beteri çıkıp da gelip tam sırtımızın ortasından vurana kadar, kocaman bir ders olurdu bize ömür biter ama aklımız yetmezdi unutmaya
Öyle alıştırırdı ki bizi hayat
Acılara, yaşanan ve başımıza gelen onca olumsuz şartlara, hani sanki tekrar tekrar başımıza geleceğine inandığımız bir yaşam tarzına döndürmüşdü günlerimizi. Öylesiye kolay geçirebileceğimiz ve yine öyle huzurlu olabileceğimiz günlerin bir anda
nasıl ne şekilde dünyamıza bir kabus gibi çökebileceğini öğretmişti aslında. Yaşadıklarımızın adına anılar dediğimiz VE geçmişe götürüp ve takrar tekrar yarınlara taşıdığımız bir bavula döndürmüştü hayatımızı.Ve biz bir bavul çöple bir ömrümüzü bitirmeye çalışırken, zaman da yavaş yavaş ilerliyor ve kimliğimizin üzerindeki rakamların üzerine her yıl bir yenisi ekleniyordu.
Bununla kalsa yine iyiydi aslında, her sabah aynaya baktığımız da saçımızın kaç teli beyazladı, nasıl yok ederiz diye düşünceler aklımızın her köşesini kaplardı ve yılların bize nasıl vurduğunu anlardık bir tutam ak saçın elimize takıldığı anda. Aslında gözümüz de büyüttüğümüz hayat o kadar kısa ki, ama bunu bile bile her defasında ne kadar çok yaşarsak kardır düşüncesi ile bir yola çıkardık. Aslında hayatı çok yaşayarak değil iyi yaşayarak tadabilirdik.Bunun farkında olamadık bile çünkü içimizdeki nankörlük ve buna benzer düşünceler yüzünden hep bir fazlasını isterdik cebimize atmak istediğimiz.Kısa bir hayatta küçük bir zaman zarfında kaliteli ve iyi bir hayat sürmek, ve hem faydalı bir insan olup, çevremize zarar vermeden, yaşamak, ve bu dünyadan kendimizi yitirdiğimiz de bile arkamızdan güzel anılmak düşüncelerini aklımıza koymak gerektiğini anlamamız genelde geç saatlere denk geliyordu, ya ölüme beş kala yada günler kala etrafımızdaki kalabalığa bakarak Bir başımıza onca kalabalığın arasında yalnızlığı yaşadığımızda aklımıza dank ediyordu.
Onca kirlenmiş doğanın ve çirkinleşmesi dünyanın içinde İyi bir yaşam, sağlıklı bir hayat ve kaliteli bir insan olarak bu yaşamı bitirmek Aslında hepimizin amacı olmalıydı. Dürüst doğru ve kalıcı kelimelerinin yoğunluk kazandığı en büyük değerlere sahip ve tüm servetimizin onur gurur şeref olduğunu da aklımızın en baş tarafına yazmamız gerektiğini bir şiir gibi ezverleyip, adımız gibi aklımızın orta noktasına kazımamız gerektiğini anlamamız gerekir. Evet iyi bir yaşam çokça yaşamak değil, Huzurlu bir hayat için dünyaya ve içindeki insanlara karşı bakış açını değiştirmek demektir.
Kısacık bir hayat içinde, güzel ve sağlıklı ve huzurlu yarınlara sahip bir yaşam dilekleriyle.
Mawish