- 703 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İKİ PORTRE...****
Yıllar öncesi.. Adam sırılsıklam terden..Karşısında on senedir görmediği arkadaşı belirir birden..Memnun kalmıştır; öyle ya hasretlik vardır..
Arkadaşı elini bırakmaz bir solukta: " --Yazlıktan geliyordum.. Arabam arıza yaptı.. Tamire bıraktım. Şimdi Çiftlikteki evime geçiyorum… " der..
İster istemez cevap verir adam :" --Bende bir kefil buldum, kredi çektim bankadan..Geçen ay kiramı verememiştim..İki çocukta gurbette okuyorlar, paraları bitmiş onlara gönderdim.. Şimdi izin verirsen daireye gitmeliyim..". Ve ilave eder: " çocukların ne yaptı.’!!!" diye sorar..
"-- Hiç.. Okuyup ne yapacaklar.. Köydeki arazileri idare etseler , ekip biçseler yeter!!" cevabını almıştır..
O kadar entrasan ki.. Adamın arkadaşı ; onca yıldır görmemesine rağmen hiç hal hatır sormamış; bir çırpıda yazlık,kışlık evinden, özel otosundan ve köydeki arazilerinden bahsedivermişti. Kronikleşmiş bir hastalıktı bu tavır…
Şimdi yıllar geçti birinin üç çocuğu okumuş çeşitli mevkilerde dir.. Ahlaken mazbut,kültürlü, vakur ,onurludurlar.. Gururlu olan adam kiradadır hala.. Gidip gelmekte toplu taşıma araçlarında.. Bir dikili ağacı bile yoktur… .
Arkadaşı ise mezarlıkta..Buradaki toprağı ise evlatları arasında mirasın paylaşılamamasından nadasta.. Çocuklarının biri hapiste diğeri tımarhanede !!!!!
Malını mülkünü övünç gurur unsuru yapmak.. Bir tarafta malsız mülksüz dünyanın en büyük hazinelerine sahip olmanın onurunu yaşamak… Her şeyden evladır değil mi ?
Kimi vardır; haram demez,garip demez,gayri meşru yollardadır; ezer,yer de yer !!! İstifler parasını..Diker dizi dizi apartmanları.. Her model arabası özel garajında.. Keyifler diz boyu.. Yer içer yaşarda bir yandan pisler dünyanın içine..
Kimi vardır helalindedir kazancın..Şansıda yaver gider..Ona da öbürüne de lafım yok ki…Ama bu kadar kronikleşmiş maddi servet hırsı neden ki ?? Hızlı da gitsen,aheste de bitecek ya bu ömür !!!
Öte yandan iyi güzel de neden bu; daha manevi şeyler varken .. Şuyum var buyum var diye böbürlenip hava atmanın alemi ki ??? Mal senin mülk senin tamam da nerde gerisi ?
Bak şimdi ötelerdesin … Ne götürdün ? Bıraktın tamam malını mülkünü de ; o yetiştiremediğinEvlatların bölüşemediler bile ..Biri kodeste,biri akıl hastanesinde ..Yazık değil mi ?
Çıkarsaydın ya helalinden hayatın tadını.. Ve keşke han apartman köşk değil de .. Bunları yaşatacak evlatlar bıraksaydın ya !!!
Bir günde yedin
Bir yemede
Üç aylığımı...
yaşadığımı üç ayda
Bir güne sığdırdın ya...
Hızlı gittin be arkadaşım
Aldın onca mazlumun ahını
çıkarsaydın ya aheste
ve helalinden hayatın tadını..
çekip gittin toprağa
bu genç yaşında..
Evlatların ortada
Değdi mi ya
İşte önünde
Hesap pusulası
öde bakalım
Nasıl ödiyeceksen...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.