- 1212 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gelmiş bahar Geçmiş yazlar
Bahar tüm güzelliğiyle yüzünü göstermeye başladı artık. Ağaçlar çiçekli elbiselerini çoktan giymeye başladı bile. Bütün kış uyumaktan saçları bozulan papatyalar. Yavaş yavaş toprak üzerine çıkıp sere serpe seriliyor toprak ana kucağına.
İnsanların gözlerinde yaz ayının sinyalcisinin getirdiği parlak hareler gözüküyor. Çoğumuz erken tatil fırsatından yararlanıp kredi kartlarımızın limitlerini zorladık bile. Tadilatlara girilme zamanı. Bahçeleri düzenleme zamanı. Hatta baharla birlikte diyet zamanı.
Bahar ve yaz mevsimlerini sevmeyi. Heyecanla ve sabırla beklediğim karpuzu kış ayında bile gördükten sonra bıraktım. Benim içn başlangıç mevsimi sonbahardı. Aksi iddialara rağmen inadımdan vazgeçmedim.
Hüzünleri en güzel saklayan. Gözyaşlarımıza en iyi perde olan. Denizin şarkılarını en net duyabildiğimiz. Yağışların en güzeli olan beyaza hazırlık mevsimi. Nadastaki bahçemizin umudu. Ertelenen duyguların en duygusal mevsimi.
Öyle ya. Saçlarımıza yağan çise yağmurlarının verdiği duyguyu hangi mevsimde hissedebiliriz ki? Üşüyen ellerimizi sevgilimizin cebine sokup ısıtırken. Kızaran burunlara kondurulan minik bir buseyle sarsılmazmı kalpler sonbahar. Sonbahar.
Soğuk yatağımızdan. Uzaktaki sevgiliye atılan sıcak bir sms içeriğindeki yürek hoplatan sözler . “ Kaldır başını bak gökyüzüne pencerene vuran yağmurla geldim sana sevgili”. Allah aşkına bunları hangi ayda daha dolu yaşayabiliriz ki.
Tamam tamam. Kabul ediyorum baharıda severdim önceden. Saklayacak hüzünlerimin oluşmadığı mevsim zamanlarıydı. Buram buram papatya kokardı nefesim. En güzel olurdum kuşların şakıdığı ılık sabahlarda. Gözlerimin yeşiliyle bütünleşen toprak üstü elbisesine bakarken tabiatın. Babamın kurban olurum yosun gözlerine dediğini hatırlıyorum. Yok vazgeçtim hatırlamak istemiyorum…
Ilık bir yaz akşamında. Sahilde ateş yakıp şarkılar söylediğim geldi aklıma şimdide. O ateşe bakarken. Eyfelin tepesinden kuş bakışı bakıyor hissedecek kadar romantikleşirdim. Dalgaların sesi. Hayran olduğum Fransız müziği gibi gelirdi. Hani az daha derine dalsam. Carlos Martini bile görecektim:)
Bilemezdim deli çağlarımın. Daha deli bir fırtınayla sarsılacağını. Erken gelen soğukların. Çiçeğe yatmış tüm ağaçlarımı çırılçıplak soyacağını. Bilemezdim. Artık hayalerimin yaşadığım süre nadastan çıkmayacağını.
Bunun içindir. Baharlara küsüşümün müebbet voltaları. Bunun içindir hüzünlerimi bahara. Sevinçlerimi kışa yükleyiş kervanlarımdaki ipek yolu sessizliği
Bütün bunlara rağmen. Nadastan çıkmasada sevinç fidelerimiz. Seramsı hayallerimizden hiç vazgeçmedik. Üzeri örtülü hayallerimizi yeşerttik suni yolla bile olsa. Organik yaşama gücümüzle. Kendi bahçemizde kendi kahkahalarımızı yetiştirip uzattık gökyüzüne inadına inadına..
Yaşamak güzeldir. Nefes alana..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.