memleketten son durumlar.
Herkes bişeylerin peşinde,yalnış gitiğini görmelerine ramen hala nasıl görmezden geler ki insan oğlu .para için,işi için koltuğu için,şimdi karnı doyuyorsa etrafını görmez herşey satılıyorsa ne umurunda,komşusu açsa ne umurunda,başkalarının çoçukları ölüyorsa ne umruunda,işsizlik baş alıp gidiyorsa ne umurunda yeter kı onun işi olsun onun çoçukları doysun onun sandalyesıne çoçuklarının işine dokunan olmasın dünya yansada yansın,millet kırılsada kırılsın ne olucak ki sadece ona bişey olmasın.
Bide utanmadan adınızı namazlı niyazlı dindar inançlı koyumuşsunuz ya,bide gururula milette bunu öneriyorsunuz ya bide elinizi vicdanınıza götürebiliyorsunuz ya ya nerde demi olamyan duygudan ne zarar gelir dimi,akşamlarıda rahat uyuyoprsunuz ya nasıl olsa namazını kıldın tamammdır sana zeval gelmez be kardeşim yürü be kulum kim tutar seni?
Be kardeşlerim nekadar körsünüz nekadar cahilsiniz ne kadar çaresizsiniz nekadar nankörsünüz,nekad dinsizsiniz be kardeşlerim?..........
Yıllardır gözlemliyorum dışarıdan gelen biri oalrak bu güzel ülkeyi,10 sene önce daha ferahtı bu ülke daha güzeldi daha rahattı daha huzurluydu,daha yaşanılasıydı.son zamanlarda yavaş yavaş batıyoruz ama aynı zamnada da uyuyoruz,
Benim sokak İzmirin en iyi semtlerinden birtanesi gel gör ki esnaf kan ağlıyor aylardır dükkanlar bomboş,kimse bişey almıyor bakalından tutun gümüşçüsüne,altıncısından tutun pastanesine kadar herkesle konuşuyorum. duyduğum ve gördüğüm manzara korkunç: geçen bir pastane var hava iyi olunca herkes pastanenın dış bahçesınde oturuyor mahaleli sohbet ediyor çok kalabalık oluyor,bende oturuyorum ve ne görüyorum biliyormusunuz,koca pastaneye insanlar sadece çay içmek için bide ekmek almak için geliyorlar.memelekette en ucuz şey çay ve sadece orda otura bılmek adına çay içiyorlar boş boş oturmak mümkün olsaydı emınım kı onuda içmezlerdi.
kuaförüme gittim geçen ve hep yolumun üzerinde nereye gıdersem onunden geçiyorum ve hep boş en tanınmış müşterisi bol biryer,bu aralar bomboş kimde föne bile gelmiyor pahalıdır dıye sanmayın fön 5 tl, bence 5 tl bıle veremiyecekleri için.Geçen gün gümüşçü bir arkadaşımın dükkana uğrdım pordan burdan konuştuk.bende kaç zamandır boş görüyoru dükkanı sordum durum nasıl hep boşdur dükkan diye sordum? evet iş yok aylardır dedi bende dükkanı elden çıkarıyorum içindekı malarıyla bırlıkde satıyorum dedi 5 kuruş para kazanamıyoruz kımsede para yok müşteri yok sormaya bıle gelen yok dedi.ve arkadaşımın dükanıda baya baya havalı güzel fıyatlarıda çok uygun bildiğim biyer.yani kimse alamıyor en uygun yerden bile.iki gün önce kızıma uzun zaman önce verdiğim sözü tutmak için onu alışveriş merkezine götürdüm.önce onun istediği gibi onu sinemaya götürdüm çoçuk fılmı sözüm vardı.biletimizi aldık içeri girdik koca salonda sadece 4 aıle vardı tolam 8 kişiydik sinema salonunda.sinemadan çıkdık alışveriş merkezinin içinde dolaşalımd edik.her zaman kalabalıkdan gırılemeyen mağazaların içine gidik ve bomboşdu,kimse yoktu bide ne farkettim biliyormusun ne insan varrrr nede malzeme var.yani sadece insanalrda para yok dıye değil şirketlerde de para yok kı mal getirsin dükkanlarına.bu arada bahsigeçen alışveriş merkezi izmirin en büüyük ve en ünlü avm lerinden biri.ikimiz
ede bişeyler alıcakdım ama hiçbir doğru dürüst bişey bulamadım sankı orda burda kalmış maları sürmüşler piyasaya çocuk dükanında eşofmandan ve yazlık t-şörtten başka bişey yoktu.her nereye gitiysem her kimle konuştuysam durum vahim.bence türkiye batmış durumda ve çok kısa zamanda iflasını ilan edicek.tek umutları yazın gelmesi belkı yaz gelıyor dıye enerji alımı azaltılıcak bır hayli,havalarda ıyıleşınce meyve sebze ayıbın üzerini örter.pazara gidiyorsun yine durum aynı.millet meyvenın sebzenın fıyatını sorup geçıyor almadan önunden pazarlar bomboş,hatırlıyorum ankarada 2003 yıllarında pazarda yürüyemezdık insan kalabalığından bır adım atamazdım o kadar kalabalıkdı kı ben okadar kişiyi bir arada daha önce hiç görmemiştim:))) ama bide şimdi bakıyorum da pazar bile bomboş ne gıda satılan bölüm nede uygun kıyafet satılan bölümde kımse var olanda bakıp gıdıyor pazar fıyatı bıle insanalrın cebini yakıyor artık.
Uzun sözün kısası kış başlayandan buyana bizim izmirin hali böyle kimsede para yok,eskaf kan ağlıyor herkes zor zor durumlar diuye söyleyip duruyor.insqnalr geçinemiyorlar,trafiğimiz bile rahatladı sanırım çoğu kişi arabasını yerınden kımıldatmıyor benzın bitmesın dıye.yazık memelketın halıne ne hale düşmüş.bizim kentimiz böyle durumda. sizinkisi farklımı ?
YORUMLAR
İzmir gibi son derece zenğin ve varlıklı insanlarımızın yaşadığı bir ilimiz söylediğiniz gibi ekonomik
nedenler dolayı bu durumdaysa,diğer illerimizi konuşmaya bile gerek yoktur.yıllardır söylenenler
gerçek olmaya başladı demektir.bu anlattıklarınız, yani emperyalist güçler mevcut iktidarı ellerinde
tutabilmek için aktarmış oldukları sıcak paranın iriyip yok olmaya başladığını gösteriyor.
Duyarlı ve vefalı yüreğiniz dert görmesin,usta kaleminiz daim olsun kardeşim.
Selam ve sayğılarımla.
vicdanlı
Derebey
BİZLER KENDİ VATANINDA ATATÜRKTEN SONRA TAMAMEN YÖNETİMDEN VE ÜLKENİN ORTAK PAYLAŞIMINDAN TECRİT EDİLMİŞ,BİZLER SADECE VERĞİSİNİ VEREN,VATANDAŞLIK GÖREVLERİNİ YERİNE GETİREN,VATAN UĞRUNA ÖLEN,ÇİLESİNİ ÇEKEN BİZ.SEFASINI SÜRENLER İSE BU VATANI TÜRK MİLLETİNE ÇOK GÖREN,TÜRK MİLLETİNE YEDİ GÖBEKTEN DÜŞMAN OLANLARIN SEFASINI SÜRDÜĞÜ,EŞİNE BENZERİNE HENÜZ BU ALEMDE RASLANMAN BİR GARİP ÜLKE.VE BİZLER BU ÜLKENİN ASLİ SAHİPLERİ OLARAK KENDİ VATANINDA BAŞSIZ KALMIŞ BİR MİLLET HALİNE GETİRİLMİŞİZ.
N.F.KISAKÜREK SAKARYA ŞİİRİNDE BU HALİMİZ İÇİN ŞÖYLE DEMİŞTİ.
VİCDAN AZABINA EŞ,KAYNA KAYNA SAKARYA,
ÖZ YURDUNDA GARİPSİN,ÖZ VATANINDA PARYA!
DURUMUMUZ MALESEF BU.
SELAM VE SAYĞILARIMLA.
TANRI TÜRKÜ KORUSUN.