- 2418 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİLER GÜNÜ UYDURMASI
Neden 14 Şubat?
Şubatın başka günü yok muydu ki 14 Şubat denildi. Ya da Ocak ve Mart değil de neden şubat?
Değişik rivayetler içinde en yaygını Papaz Valantinin gayrı meşru ilişkisinden dolayı kilise tarafından aforoz edilip öldürülmesi ya da zina eden gençleri koruması dolayısıyla devleti tarafından öldürülmüş olmasının günüdür 14 Şubat.
Zaman geçtikçe bu gün dini bayram olarak kabul edilmiş, Hıristiyan âlemi aynı Noel gibi kutlamış.
Bir süre sonra her ne kadar bu gün dini bayram olmaktan çıkarılmış ise de kapitalizm mantığı her fırsatta durumu kullanmayı bildiği gibi bu günü de kullanmayı çok iyi değerlendirmiştir.
Sevgililer günü bu gün artık alınan ve verilen hediye ile ölçülür olmuş. Hâlbuki sevgi maddi olarak ölçülecek bir duygu değildir.
Batıyı neden teknolojide değil de yaşam tarzında taklit ederiz.
Bu gün Avrupa’nın bile doğru dürüst kutlamadığı sevgililer gününü ülkemiz insanı ne derece iştahla kutluyor. Batının terk ettiği yanlışları biz niye bu kadar özenle almaya gayret ederiz hala anlamış değilim.
Bir kez daha düşünmek gerek.
Başımızı iki elimizin arasına alıp derin derin düşünmek.
BU GÜN ALLAH İÇİN NE YAPTIM??????
13/02/2013 Yaşar TAŞKESEN
YORUMLAR
GARİPYAŞAR
Var olun.
Sağlıcakla.
Rabbini sevmeyen sevemeyen insan sever mi tartışılır. Sevgi diye aşk diye insanları mabetleştiriyorlar ufak ayrılıklar ölümle sonuçlanıyor hani nerede kaldı aşk nerede kaldı sevgi. Yaratanını seven O'nun emri gibi yaşayan zaten tüm yaratılanları sever sayar.Sevgiliy bir emanet kabul eder günü geldiğinde yerine teslim edilecek diyerek gözü gibi korur kollar sever her gün her an. Rabbim hayırlısından helalinden sevgiler nasip eylesin yüreklere.Teşekkürlerimle beraber saygı ve selamlarımı bırakıyorum bu güzel ve uyarıcı yazınızın ayak ucuna
GARİPYAŞAR
Kadınları Allah emaneti gibi gören insan ona zulmedebilir mi? Kocasını velinimet olarak gören eş onun isteklerinin dışına çıkabilir mi?
Düşünmek lazım.
Çok teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuza.
Sağlıcakla.
efendim çok haklısınız da bizde şu var batı ne yapmışsa doğrudur biz daha fazlasını yapalımki batılıdan daha çok batılı olalım mantığı ama dediğiniz gibi teknolojilerini almıyoruz niye üretmek değil tüketmek gaye çünkü batılı bizi tüketime yönlendiriyor da ondan kutlarım bu anlam dolu yazınızı saygılarımla selamlar
GARİPYAŞAR
Allah razı olsun ziyaretiniz ve değerli yorumunuza.
Sağlıcakla.
buna benzer bir yazı da ben yazmıştım ve çok eleştirilmiştim bir zamanlar, hemde sevgililer gününü sanki Mimar Sinan inşa etmiş gibi eleştirildim :)) bizim insanımız gerçekleri görmekten aciz değil, gerçekleri görememekten aciz, yani TV karşısında bu kadar vakit geçiren bir toplumun düşeceği durum bundan öte olamaz zaten e malumunuz ülkemizde medyayı yönetenler belli....
.... tebrik ediyorum..... düşünen beyinler her zaman için var olur işallah...
saygı sevgi ve selamlarımla....
GARİPYAŞAR
İnşaallah düşünen beyinler çoğalır.
Sağlıcakla efendim.
Sizi kutluyorum, yazdıklarınızı ise desteklememek ne mümkün, öncelikle sevgi tek bir güne sığdırılmamalı, eğer eşim beni sadece bu günde anımsayıp hediye alacaksa da almasın, öyleki kadınlar kır çiçekleri de olsa küçük armağanlar da olsa sık olmak kaydıyla olmalı ki, gururları okşansın..14 Şubat,ı sevgililer günü diye lanse ettirilip kapitalizme bolca gelir sağlanıyor, ve sırtı kalınların sırtı para cukkasıyla kalınlaşıyor, KREDİ KARTLARINA YÜKLENMELER olsa da kim duyar ki bunları üstadım, atı alan bir kez Üsküdarı geçmiştir..Yazınızı tebrik ediyorum selam ve saygımla..
GARİPYAŞAR
Çok teşekkür ederim ziyaretiniz ve değerli yorumunuza.
Sağlıcakla.
Yüreğiniz dert görmesin sayın Taşkesen bey. İnsanları kandırarak sömürüyorlar. Hem de gelenek haline getirerek. Tebrikler.
GARİPYAŞAR
Teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuza.
Sağlıcakla.
tebrikler yazınız için,sesizlik huyumuz oldu toplum olarak,duyarlı yüreğiniz için teşekkürler...
Sizin yazınızı destekliyerek
Bu yazıyı ekliyorum :
14 Şubat Sevgililer Gününün anlamını biliyormuyuz?
14 şubat sevgililer günü anlamı sevgililer gününün anlamı 14 şubat gününün günü
user15421 pic4853 1288553727[1] 390
Her yıl 14 Şubat günü, birçok ülkede Sevgililer Günü olarak kutlanır. Kökeni, Roma Katolik Kilisesi'nin inanışına dayanan bu gün, Valentine ismindeki bir din adamının adına ilan edilen bir bayram günü olarak ortaya çıkmıştır. Bu sebeple bazı toplumlarda "Aziz Valentin Günü" (İngilizce: St. Valentine's Day) olarak bilinir. Valentine kelimesi, Batı medeniyetlerinde hoşlanılan kişi veya sevgili anlamlarında da kullanılır.[1]
Valentine adlı Azizin -Rahibin- yaşadığı aşka sevgilisinin karşılık vermemesi üzerine intihar etmesi ve kalbinin sevgilisine gönderilmesini vasiyet etmiştir. Bu olay üzerine bu aşk hristiyanlıkta bayram olarak kutlanmıştır. Noel Bayramı gibi tüm dünyaya yayılmıştır.
Aziz Valentin Gününün romantik aşk ile bağlantısı, Orta Çağ'ın sonlarına doğru, o zamanki akımlardan kaynaklanmış ve bu gün, zamanla dinsel özelliğini yitirmiştir. 1969 yılında dini takvimden de çıkarılarak dini anlamda kutlanması sona ermiştir.
Günümüzde, bazı toplumlarda sevgililerin birbirine hediyeler aldığı, kartlar gönderdiği özel bir gün olarak devam etmektedir. Tahminlere göre 14 Şubat günü, tüm dünyada 1 milyar civarında kart gönderilmektedir. Bunun yanı sıra hediye alımlarından kaynaklı piyasada satışlar artmaktadır.
Hristiyan inanışı bayramlarından bir tanesi olduğu için bir çok müslüman ülkesinde hoş karşılanmamaktadır. Suudi Arabistan'da resmi olarak da kutlama etkinlikleri ve İslami olmayan bu Hristiyan Bayramının kutlanmasında kullanılan ürünlerin satışı ülkede yasaklanmıştır. Diğer müslüman ülkelerinde de dindar insanlar tanışma, söz, nişan, nikah ve evlilik yıldönümlerinde sevgililerine hediye almaktadırlar. Valentine günü olan Sevgililer Gününü kutlamamaktadırlar.
GARİPYAŞAR
Var olunuz.
Sağlıcakla.
GARİPYAŞAR
Sağlıcakla.
GARİPYAŞAR
Sağlıcakla.
İşte aklı başında biri çıktı sonunda yazan ellerin dert görmesin yaşar hocam nedir bu sevgili dedikleri mantık bir özenti helalin dururken saçmalık toplum aptalca bir özentinin içinde ve hep devam ediyor bu gidişle yüreğine sağlık sevgilerimle sevindirdin bu güzel yazıyla beni selametle
GARİPYAŞAR
Var olun.
Elbette kişinin helalini muhafaza etmesi ve onu sevmesi gayet doğal.Ama bu sevgi eğer bir günle sınırlandırılırsa....
Yazık olur sevgiye.
Sağlıcakla kalın.