- 929 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
DİN=NAMUS=KIZ DENKLEMİ
din=namus=kız, bacı denkleminden kurtulamamış ülkelerden
başlayalım şimdi;
-istediğiniz zaman istediğiniz yere gidemezsiniz. modern müslüman bi ailenin kızıysanız aslında siz ailenize göre istediğiniz yere gitmekte özgür bırakılmışsınızdır; Eee tabi uygun yerlere, uygun saatlerde, uygun kişilerle. ..uygun yerlerden kasıt , eve maksimum 1 saat uzaklığında ve mümkünse dışarıda bir mekanda. ev olmaz yani. eh zaman kötü neticede kime güvenip de evine göndereceksin? uygun saatleri açıklamama gerek var mıydı bilmiyorum; ama içimi dökeyim başlamışken. kız başınıza gece 12de ne işiniz var sokakta değil mi? Yaaa kız başınıza… ben buna çok gülüyorum.
Ama erkek ya hani gecenin kaçında çıkarsa çıksın kesin başına bir şey gelmez…çünkü o ‘’ERKEK’’…
Bu nedir ya? Nasıl bir mantık nasıl bir anlayıştır…
Kadın çalışmaz…evinin kadını çocuklarının anası olurmuşşş…ha s*ktir ordannn…
(BİRAZDAN SÖYLİYCEK OLDUKLARIMI LÜTFEN ‘’ADAM’’LAR ÜSTÜNE ALINMASIN)
Kadın çalışmaz demiştim…hee ya sen çalış …kadın evde asalak misali çürüsün…ekonomik özgürlüğü elinde olmasın ki sana mecbur olsun…senin her haltına göz yumsun…çocuklarına baksın,emek versin adasın ömrünü sana…ama sen git nerde akşam orda sabah…
Sen yapınca ‘’vaayyyyyyy erkekimmmmm’’ diyen şerefsizler de yandaşındır…
Peki biz ne olucaz? Bizim değerlerimiz? Bizim duygularımız…taştan yaratılmadık öyle değil mi…
Çalışmıcaksın diyen bir adama boyun eğiyorsanız,her bokuna göz yumuyor ‘’ben bilmem beyim bilir’’modundaysanız çok afedersiniz de sıçayım sizin BEYİNİZE… beyninize…
Sen kadınsın boyun eğme kimseye…ezdirme kendini …hayallerini …UNUTMA HAYALLERİN SENİN HERŞEYİN…
Tabikide bir dişi yapımız var,anaçız…evimize en çok bizler sahip çıkarız…
Tepene binmelerine,saçmasan düşüncelerine,görüşlerine katılmak zorunda değilsin…
Elinde ekonomik özgürlüğün olsun…söz hakkın da olur…
Göz yumma hiçbirşeye…zorunda hissetme kendini …sen kadınsın güçlüsün…
Lütfennnn …AYAKLARINIZ ÜZERİNDE DURUN…
TÜRKİYE’NİN BİR GERÇEĞİ OLAN KADIN-ERKEK EŞİTSİZLİĞİNİ ANCA BÖYLE ÇÖZERİZ…
MELİKE ÖZCANDOYRANLI
YORUMLAR
........
CANER_SOYDAN tarafından 1/25/2013 3:02:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
özcandoyranlı
''Kadınlara ancak asalet ve şeref sahibi kimse değer verir.Onları ancak kötü ve aşağılık kimseler hor görür. [İ.Asakir]
Sadece Türk toplumunda değil, dünyanın her yerinde hemen hemen kadınlar hep ikinci sınıf muameleyle karşılaşırlar. Materyalist dünya görüşünde erkek egemen bir lider ve hakim, kadın ise değersiz bir canlı varlık olarak görürüz''
ÇOK HOŞUMA GİTTİ...TEŞEKKÜR EDERİM SAYIN OKUYUCU...GÜZEL DÜŞÜNCELERİNE VE EMEĞİNE SAĞLIK...
Kadınlara ancak asalet ve şeref sahibi kimse değer verir.Onları ancak kötü ve aşağılık kimseler hor görür. [İ.Asakir]
Sadece Türk toplumunda değil, dünyanın her yerinde hemen hemen kadınlar hep ikinci sınıf muameleyle karşılaşırlar. Materyalist dünya görüşünde erkek egemen bir lider ve hakim, kadın ise değersiz bir canlı varlık olarak görürüz.
Halbuki bilinenin aksine islam dinimiz kadına çok büyük değer ve önem verir. Allah c.c kadınlarımıza toplum içerisinde korunup kollanmalarını, onlara sevgi ve saygı gösterilmesi gerektiğini Kur-an’ı Kerim ayetleri ile bizleri aydınlatıp bu konuda bildirmiştir.
Elbette kadın ve erkek arsında fiziksel anlamda farlılıklar vardır. Ancak bu fark kadını erkekten geri planda bırakılması için bir sebeb olarak sayılamaz.
Yüce Allah c.c kadın ve erkeği eşit tutmuş ve tek farkın ‘takva’ yani Allah sevgisi olduğunu bizlere öğretmiştir.
Anneye verilen değer, bizi 9 ay karnında taşıyan ve büyük özveri ile büyüten annelerimize karşı hürmette ve iyilikte bulunmamızı Yüce Allah pek çok ayetinde emreder.
“Biz insana, anne ve babasına iyilikle davranmasını tavsiye ettik.”(Ahkaf suresi 15)
Hz. Muhammed (s.a.v) Veda Hutbesi’nde: “Kadınlar size Allah’ın bir emanetidir.”şeklinde buyurarak kadınlarımıza nasıl davranmamız gerektiğini bizlere bir kez daha hatırlatmıştır.
“Onda ‘sükûn bulup durulmanız’ için, size kendi nefislerinizden eşler yaratması ve aranızda bir sevgi ve merhamet kılması da, O’nun ayatlerindendir. Şüphesiz bunda, düşünebilen bir kavim için gerçekten ayetler vardır.”(Rum suresi, 21)
“Kocası tarafından boşanan kadınların maruf (meşru) bir tarzda yararlanma ve geçim payları vardır. Bu,sakınanlar üzerinde bir hak borçtur.(Bakara suresi, 241)
Cennet yalnızca erkeklerin sarayları değildir; orada kadın da, erkek de saraylarının sultanlarıdır.(56/22,37) buyurulmuştur.
İslam,kadına ikram edilmesini emretmiştir:İslam kadına, kız olsun, eş olsun, anne olsun hep ikram edilmesini emretmiştir.
"Biz insana, ana babasına iyilik etmesini tavsiye ettik. Anası onu zahmetle taşıdı ve zahmetle doğurdu."(Ahkaf Suresi 44)
Bir adam Resullalah'a gelerek, ben Allah yolunda cihad etmek istiyorum, dedi. Resulallah ona dedi ki: "Anan sağ mıdır?" Adam evet dedi. Allah Resulü: "Onun ayağına dikkat et cennet oradadır" buyurdu.
“Kadınlar konusunda Allah’tan korkun.Çünkü sizler onları Allah’ın emanetiyle aldınız.”
Hz. Ali (Emir’ul Mu-minin)
Peygamber Efendimizin Erkeklerle - Kadınlarla ilgili Hadisleri
“Kadınlar hakkında size hayrı vasiyet ediyorum.”
“İki zayıf hakkında sizi uyarıyorum: Yetim ve Kadın.”
“Cennet anaların ayakları altındadır.”
“Hediyede çocuklara eşit davranın. Eğer ben birisini hediyede üstün tutacak olsaydım kızları tutardım.”
Kadına yönelik şiddetin meşrulaştırılmasında gelenek, eğitim, kültürün yanısıra din de ister istemez rol alıyor.Özellikle Hz. Muhammed’e (s.a.v.)atfedilen uydurma hadisler, kadına yönelik şiddetin ve ayrımcılığın sürdürülmesinde gerekçe olarak gösteriliyor.Bu noktada,Diyanet’in bir referans kitap hazırlığı içinde olması, uydurma hadislerden kurtulunması adına çok önemli.Hz. Muhammed (s.a.v) namaz kılarken önünüzden eşek, kara köpek ve kadın geçerse namazınız bozulur diye konuştuğunu rivayet eden bir hadis.Buna benzer hadis ve hadislere bir çok sahabi böyle rivayetlere büyük tepki gösteriyorlar ve bu hadisleri Peygember Efendimizden duymuş gibi anlatanları ayıplıyorlar. Peygamberimizin böyle bir sözünün olmadığını savunuyorlar. Ancak bu ve buna benzer yüzlerce söz, Peygamberin hadisi olarak kabul edilmektedir.
Dinimiz kadını korumayı,değer vermeyi öğütlerken günümüzde maalesef kadınlarımız şiddete maruz kalıyor.Kadınlarımızın hakkı 3. sayfa haber olmak mı? Şiddeti hiç bir Peygamber savunmaz,çünkü Hz. Muhammed (s.a.v) alemlere rahmet olarak gönderilmiştir.
özcandoyranlı
''Kadınlara ancak asalet ve şeref sahibi kimse değer verir.Onları ancak kötü ve aşağılık kimseler hor görür. [İ.Asakir]
Sadece Türk toplumunda değil, dünyanın her yerinde hemen hemen kadınlar hep ikinci sınıf muameleyle karşılaşırlar. Materyalist dünya görüşünde erkek egemen bir lider ve hakim, kadın ise değersiz bir canlı varlık olarak görürüz''
ÇOK HOŞUMA GİTTİ...TEŞEKKÜR EDERİM SAYIN OKU...GÜZEL DÜŞÜNCELERİNE VE EMEĞİNE SAĞLIK...
KADIN...... mağrur,ezik.....
ERKEK........ paşa,bey.......
İşte tam da bu eşitlik çıkar ŞU YENİ ZAMAN TOPLUMUNDA. Tam da bu eşitlikler gelir akla. Çünkü biz gelişeceksiniz diye kandırılan, elinden; altını,petrolu, mahsulu, dağı, taşı,denizi alınan bir millet olduk Melikecim. Kararlarını kendi alamayan ülkenin, ahlak ve namus çatışmasıyla uyutturulan kadın ve erkekleri olduk dünya üzerinde. Oysa biz, kadınının üstünlüğünü bilmenin erkeğin güçlü olduğuna işaret eden İSLAMİYETİN mensubuyuz. KADIN, el üstünde tutulacak, erkek saygıya layık ahlakıyla hayatı hoşgörüyle yaşatacak. Bİze nereden geldiğimiz, nerede olduğumuzu şaşırtılmış. ALLAH BİZİ DOĞRU YOLDAN SAPTIRMASIN.
Kadının gözü erkekğin beyliğinde değil; kadın, aslolan özüne sevgi ve değer gören fıtratına hasret. O YÜZDEN BÜTÜN BU TOPLUMSAL ÇATIŞMA, BOZUK DÜZENİN, HUZURSUZ KADINLARIN VE HUZURSUZ ERKEKLERİN OLMASI BU YÜZDEN. Çünkü erkeklerde huzursuz kadınlarımızın bu halinden. Eee... nede olsa erkek kadın bir bütünün iki yarısı hakeza :)))
özcandoyranlı
SEVGİYLE KAL SERAPCIMM