- 1280 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ASKERLİK ANILARIM-2
2. B Ö L Ü M
İZMİR NARLIDERE
T A L İ M G A H H A T I R A L R I
Giriş-Cuma27-03-1969-------------06—08-1969 Çarşamba dağıtım.
Adresim:Shh.Tal.Tb.Uz. 1.Bl. Narlıdere / İZMİR
TALİMGAH KOMUTANLARI:
Talimgah !. bl. Kom:sağ.kd. üst.teğ.MEHMET SÖNMEZER.
1. TK. KOM. Sağ.Kd. ast teğ. Enver eryaşar.
2. Tk. Kom: Shh. As. Sb. Kd. Bş. Çvş. CEMAL KAYNAR.
3.Tk. kom: shh. As. Sb. Kd. Bş.çvş. HAMİT ÇETİNER.
Tüfenk No:3382057 Kasatura No: 9873……….
21. ……………HAFTA-------14-04-1969----------20-04-1969
Pazartesi günü öğleye kadar yürüyüş yaptık.Salı günü iki mektubum geldi,bir Dursun ağabeyim dendi.Bir de yemekhane çavuşundan dört tokat yedim.Cuma günü 4.bl maç yaptık 4/0 yenildik.Cumartesi günü yağmur yağdı hava soğuktu.Pazarı da istirahatla geçirdim….
22………….HAFTA-----------21-04-1969-----------------28-04-1969
Bu pazartesi nihayet derslere başladık.Ders hocaları,Üst teğmen,Mehmet Sönmezer.Ast teğmen.ayrıca iki baş çavuştu. Onbaşı terfi yelerini de taktık.’3 Nisan bayram tatilin de 400 yataklı er sıhhiye hastanesinde Hemşerim Gerede’nin yaka boy köyünden Ali Kutlu ile tanıştık.O günü beraber geçirdik.Perşembe günü derslere devam ettik.Pazar günü çarşı izinim çıktı.Bornova topçu bölüğünde gidip, tertibim, köylüm İsmail Coşkun,u ziyaret etmiş oldum.
23……….. HAFTA--------------28-04-1969-------------04-05-1069
Pazartesi ve Salı günü derslere devam ettim.Bölüğün suçundan dolayı,üst teğmen bize yarım saat yürüyüş cezası verdi.Bir mayıs bayramını istirahatla geçirdim.Cuma akşamı sinemanın önünde baş çavuş kıçıma iki sopa vurdu.Suç milletin yığılması idi.Cumartesi günü askeri lojmanlarında teras(ot toplama) yaptık.Yalnız ot toplamadan evvel,önce otları biçmek gerekiyordu. Havalar oldukça sıcaktı.Başımızda ki çavuşlar ilk evvel kendi arkadaşlarına hemşerilerini tırpanla ot biçmeye seçip götürüyorlardı.Fakat her giden kişi kısa bir zaman sonra geri geliyordu.Zira ot biçmesini yapamıyorlarmış.En son olarak baş çavuş bir nevi rica edercesine ot biçmeden anlayanı istedi.O zaman ben el kaldırdım.Ve beni çavuşa teslim etti.Ot biçmeye vardığımda bir tırpan bir eğe vardı.Tırpan öyle yitmiş ki kesme denen bir eser kalmamıştı tırpanda.Çavuşa ayakkabı tamircisinden örs ile çekiç getirmesini söyledim.Önce şaşırdı sonra durumu izah edince gitti örsle çekici getirdi.Ben tırpanı güzelce kaz ağzı denen tipte güzelce çekiçledim.Birde eğeledim ki tırpan zehir olmuştu.Bu kez de bana tırpanı vermiyorlardı. Herkes ben biçeceğim ben biçerim diyorlardı.Çünkü tırpan iyi kesmeye başlamıştı.Bana sen burada otur tırpanı çekiçle yeter demişti çavuş.Bende hep tırpanı çekiçleyip zeytin ağacının altında vaktimi geçirdim.Üçüncü bölükle maç yaptık 2/2 berabere kaldık.Pazar günü istirahat ettim….
24………… HAFTA-----------05-05-1969---------------11-05-1969
Gene pazartesi Salı günleri derslere devam ettim.Çarşamba günü viziteye çıktım.Ayak pişiklerim için.Revir doktoru İzmir’e hastaneye havale etti.Bolca ilaç verdiler.Çarşamba gecesi gece eğitiminde bir tokat yedim Ataklı’dan.Perşembe akşamı Dursun ağabeyimden mektup geldi.babamın öldüğünü bildiriyordu.Cuma günü bir onbaşı ile hiç yüzünden kavga ettik.İkimizi de güzelce bir dövdüler ama şans benden yan idi.Ben beş altı tokatla sıyrılmıştım.Cuma günü bulaşık yıkamaya gittim.Cumartesi ve Pazar günü hem ot biçtim hem de ot topladım.Ve böylece yirmi dördüncü haftayı da sağ salim bitirmiş oldum….
25 ……………..HAFTA-----------12-05-1969------------18-05-1969
Pazartesi günü yamaçlarda ki ot biçme ve toplama işlerine devam ettik.Salı günü gecesi iki asker dövüşmüş.Ve birbirine kasatura çekmişler.Bunu da bölük komutanı duymuş.Bu askerlere aynı çadırda olmak şartıyla iki gün katıksız çadır hapsi verdi.Tabi bu ara da bölük çavuşları tüm eratı dövdüler sıkıştırdılar.Yalnız bu gün bana hiç ilişen olmamıştı.Böylelikle dayak yememiştim. Çarşamba günü Zeki den mektubum geldi.Cuma günü derslere devam ettim.Cumartesi,Pazar istirahat ettim…. 18 Mayıs 1969 PAZAR
26…………………HAFTA-------19-05-1969-------------25-05-1969
Pazartesi bahar bayramın da İzmir’e gittim.Salı ve Çarşamba yemekhane vazifesi yaptım.Her on iki günde sıra bize geliyordu.Dört sefer yaptık.Gene Çarşamba günü üstümüzde ki teçhizattan matara ve ekmek torbasını çıkardık.;İzmir’de bu hafta öyle sıcaklar oldu ki eğitim anın da bayılanlar askerler bile oldu.Bu sıcağa rağmen zeytin ağaçlı anfimiz de derslere devam ettik. Bu hafta derslerimizde önemli olarak şırınga ile ilaç zerklerini öğrenmek için,kendi aramız da topladığımız para ile eczaneden aldığımız serum sularını birbirimize zerk etmekle iğne yapmağa başlamış olmuştuk.Hafta sonu istirahat ettim…
27…………….HAFTA…..---------26-05-1969------------02-06-1969
Pazartesi öyleye kadar ders yaptık.Öğleden sonra ve Salı günü istirahat ettim.Akşam yemek hane dersinde dersi bilemedim diye dört değnek yedim.Çarşamba günü çöp kutusu yapacağım diye marangozhanede marangozluk yaptım.Perşembe ve Cuma derslere devam ettim.Cumartesi ve Pazar günü yemekhane vazifesi yaptım.
28……….. HAFTA-------------02-06-1969-----------09-06-1969
Pazartesi günü kel çavuştan hiç yüzünden bir tokat yedim.Salı günü uzman iki dağıtım oldu.Bu dünyada öyle insanlarla karşılaştım ki,kimi diliyle güzel,kimi simasıyla,kimi kiniyle kötü kimi hareketiyle,kimi gaddar.Öyle insanlar var ki,bu asker ocağın da bir süs veya bir sükse için neler yapmıyorlar ki.Bereket versin ki üstlerinden veya Türk kanunlarından fırsat bulup amellerine erişip baş kaldıramıyorlar. İşte bu sükse bu poz yüzünden dünya ve ahretlerini unutup kendi alem ve kendi vicdanlarına göre yaşamaya bakıyorlar. Buna da yaşamak denilirse tabi.Ben şu anda ne kötülük ne olmayacak hareket görüyorsan ya kendini ilimde yüksek görüyor ya da bu asker ocağının kendisine bir şans eseri bir nevi ikram ettiği bu fırsatları kötü niyetle kullanması ,hatta kendisini birkaç kuruşun şımarıklığıyla ne yapıyorlarsa bunun yüzünden olduğunu gördüm ve hepten kahrettim.Oysa ki hepimizin en güzel görevi vazifesi vatan borcuydu.Devletimiz milletimiz hükümetimiz,asker ocağını insanlar birbirini ezsin diye buraya toplamıyorlardı.Ama kazın ayağı hiçte böyle değilmiş.Ne diyelim sağlık olsun.Hayırlısı muhakkak olacaktır.
29………………… HAFTA-----------09-06-1969---------------15-06-1069
Sigarayı bırakma niyetim hala devam ediyordu.Salı günü teskerecilik dersimiz vardı.Birde dolma kalemimi kayıp ettiğimden üçüncü dolma kalemimi aldım.Birinci kalemi12,5 tl.ikinciyi,7,5tl. üçüncü kalemi de 6,00tl aldım.İkinci kalemimi başçavuş kayıp etti,ama ceremesini çekmedi.Bu hafta derslerle geçti.Kayda değer bir kederlik yoktu…..
30………. HAFTA------------16-06-1969----------------22-06-1969
Pazartesi ve Salı günleri ihtisas bölük erlerinin tüfek atışlarına nezaretçi olarak gittim.Haftanın diğer günleri derslerimize devam ettik.Bu hafta taburda bir hastalık baş gösterdi.Askerlerin bir çoğu tecrit odalarında tecrit altında kaldılar.Cumartesi istirahat ettim.Pazar günü çarşı izinim vardı.Bu izinde Bornova’daki Tertibim İsmail Coşkunun yanına gittim.Yarım gün beraber kaldık….
31…….. HAFTA..-------------23-06-1969--------------29-06-1969
Gene pazartesi günü aynı sıhhiyelik derslerimize devam ettik.Salı ve Çarşamba günü yemekhane vazifem vardı.Öbür günler gene derslerimize devam ettim.Bir aydır mektubum gelmiyor.Cumartesi günü bayram dolayısıyla istirahat ettim.Pazar günü yaka boylu Ali Kutlu ile gezdik.Akşamda yemekhane çavuşundan bir tokat yedim……
32……………….. HAFTA.-------------30-06-1969------------06-07-1969
Pazartesi günü çöp kutusu ve civcivlere kafes yapacağım diye marangozhane de marangozluk yaptım.Salı günü Adanalı bir onbaşı Yusuf çavuşu pataklayınca,bizim rahat ve huzur da izine gitti.Bölükte ki bütün çavuşlar onbaşılara düşman kesildiler.Bu durum karşısın da,bütün onbaşılar çavuşlara karşı gelecekler di,fakat çavuşlar daha dişli çıkınca onbaşılar saman alevi gibi çöktüler.Kısacası bu savaşı çavuşlar kazanmıştı. Çarşamba günü gene marangozluğa devam ettim.Perşembe günü menteşe almak için İzmir’e gittim.Çavuşlar biraz sakinleşmişlerdi ama kel çavuş hep beni kolluyordu,fakat bir fırsat bulamamıştı beni dövmeye.Cuma günü derslere devam ettim.Cumartesi günü nöbetçi onbaşılığım vardı.Pazar günü istirahat ettim……
33-…… HAFTA.-------------07-07-1969---------------14-07-1969
Bu haftayı hep marangozluk yapmakla geçirdim.Sadece marangozluk yaptım ama,doğru dürüst bir tahta dahi vermiyorlardı.Sadece kırık kırtıklarla bir şeyler yapacağı diye uğraştım gene de bir küçük civcivler için kafes ve birkaç adette çöp kutusu yaptım.Kayda değer bir yaramazlık olmadı.Pazar günü başçavuşumdan torpilli olarak çarşı izini koparmıştım.İzmir’i gezerken bir ara Fuar alanına gittim. Gezmeye.Bir çok sanatçı ile o zamanın popüler türkücüsü Yıldız Tezcan’ı da görmüş oldum.Akşama kadar gezip tozduktan sonra tekrar kışlama geri dönüp iyi bir moral almış oldum…………………
34……………… HAFTA. 14-07-1969--------------19-07-1969
Pazartesi günü derslere devam ettim.Salı ve Çarşamba günü marangozluk yaptım.İki aydır mektubum gelmiyordu.Bu gün Hasan ağabeyimden mektup geldi dünya benim olmuştu.Perşembe günü çavuşluk imtihanları başladı.Bu gün Konyalı bir onbaşıyla kavga ettim.Ben Cuma günü imtihan oldum.İmtihanda başarılı olduğumdan dolayı,çavuş olmuştum.Dört ayın zahmetini savuşturmuş oldum.Hemşerim Hüseyin Demir yüzünden Karaca çavuştan üç değnek yedim.Cumartesi günü Ali Kutlu ile beraber olup istirahat ettik.Pazar 20-07-1969 da çavuş terfi yelerini diktik.Pazar günü çarşı izinim vardı,Bornova’ya İsmail’in yanına gittim.Beraber İzmir’e geldik.Bir teneke kaplı bavul ile bir dolma kalem aldım Yirmi lira harcadım…Böylelikle otuz dört haftada sona ermişti..
35……….------------HAFTA…………….22-07-1969-----------28-07-1969
Pazartesi günü terfi yelerini takmayanlarda takarak cümlemiz çavuş olduk.Bu hafta doğru dürüst bir değişiklik olmadığından hepimiz bolca istirahat ettik.Cumartesi Pazar Ali Kutlu ile 400 de istirahat ettik Bol, bol sohbet edip çam fıstığı toplayıp yedik.Çam ağaçlarından…
36……………HAFTA..-------------------28-07-1069------------03-08-1969
Pazartesi Salı günü yeni üçüncü tertipler gelmeye başladılar.Çarşamba ve Perşembe günü yemekhane vazifemizi yaptık.Cuma günü dağıtım yerlerimizi öğrendik yazıcıdan. Cuma günü öğleden sonra 400 yataklı sahra hastanesinin yanında orman yangını vardı,yangını söndürdük. Bu Cuma günü dağıtımlarımızı öğrenmiştik.Ben Amasya’ya gidecektim.Burada hepimiz ayrı, ayrı yerlere gidiyorduk.Onun için herkesin dağıtım dosyaları eline verilecekti.Bunu için Cuma akşamı bölük olarak top yekun yazıcı çavuşuna rica minnet edip dağıtım için yola çıkmayı düşünüp Cuma akşamı geç vakit dağıtım dosyalarımızla Narlıdere’den ayrıldık.Bir dolmuşla İzmir garajlarına geldim.Belki yirmi kişi idik dağıtım olan.Ben direk Ankara’ya otobüs bulamadım.Yalnız aynı paraya Bursa otobüsün de yer alıp,aynı şirketin arabası ile Ankara’ya gittim.Garajlarda inip bir başka otobüsle Gerede’ye hareket ettim.Gerede’ye indiğim de birkaç eş dostla görüştükten sonra akşama köyüme geldim.Anamla kardeşim çok sevinmişlerdi.Burada hatırımda kalan şey canımın çok istediği Tarhana çorbasıydı anama pişirmesini söyledim,anam,-----Oğlum güz günün de tarhanamı olur. Demişti.Israr edince gidip komşulardan arayıp buldu ve bana tarhana çorbası pişirmişti. Köyümüzde herkes harman işiyle meşguldü.Cumartesini evimizde yattım.Pazar günü akşama Ankara’ya geldim.Bulduğum bir otobüsle Pazartesi sabahı saat 07 sularında Amasya’ya indim.Saat dokuza doğru tümene dolmuşla geldim.Tümenine girişte bir nizamiye vardı,nizamiyede küçük bir kulübe vardı.Kulübenin yanına vardığım da üç pırpırlı bir baş çavuş sandalyeye oturmuş güya nizamiye nöbeti tutuyordu.Benim de başım da kasketim de yok yakam paçam açıktı.Yanına geldiğimde kendisine,Askeri değil de İslami selam verdim.O da hiç istifini bozmadan selamımı aldı.Durumu sordu izah ettim,ardından bana askerce değil de, arkadaşça bakıp,
----Vatandaş sen Gerede’limisin demez mi?.Ben şaşırmıştım.Kendisine nereden anladığımı sorduğum da,
----İnanın bu şekilde bu serbestliği ancak Gerede’nin insanın da olduğunu biliyorum da,söyledim.Kendisinin nereli olduğunu araştırınca ,kendisinin Bolu’lu olduğunu söylemişti.
Bir muaf ir sohbet ettikten sonra bana bölüğümün yerini tarif etti.Ve ondan ayrılıp bölüğüme teslim oldum.Böylelikle de NARLIDERE TALİMGAH hatıralarım son bulmuş oldu…
TALİMGAHTA TUTTUĞUM NÖBETLER. & Yediğim DAYAKLAR- =9-sopa12- tokat
=1-KOĞUŞ- XXXXXXXXXXXXX 13 DEFA =2.KOĞUŞ-XXXXXX 06 –DEFA.—y.HANE-XXXXXXX-07 DEFA. Depo—xxxxx.defa Devriye—xxxxxxxxxxxxxxxx16 defa..S.Gazino:xxxxx. 05defa. AstS.Gaz:xxxx 04 defa. Yüznumara:xxxxxx06 defa.Nizamiye Tüf:xxxx04.defa.Niza:Slm:xxxxxxxxxx10 defa. Nöb:Onb:xxxxxxx-07 defa.
120 günde,toplam:92 defa olmak üzre:---184 saat nöbet tuttum.
Bu duruma göre haftada beş gün GECE, üç gün de gündüz nöbetimiz vardı…..
NOT:Devamı var....
YORUMLAR
keşke herkes sizin gibi yediğini attığını adam gibi söylese......... mahkemelere gerek kalmazdı..:)
Ahmet Tınmaz
Yorumunuza ve görüşünüze saygım var.Her şeyden evvel benim yönümden yazımlar insanın geleceğine güç katarken,maziye kılıf arama değilde,insanın mazisiyle yaşaması ve dününden örnek alıp atacağı adımın hedefini bilmesi gerekiyor.Hani abartmış gibi olmayayım da altmış beş yılımı yazmadığımın pişmanlığıyla yaşıyorum.Daha çok anılarım"sairkuldamad.com" dadır.İlginize teşekkür eder,yeni yılda başarılar dilerim.Saygılarımla.