süleyman berbat'ın hayatı
süleyman berbat
1991’de paris’te dünyaya gelen süleyman berbat,anne ve babasının tek çocuğuydu.kardeşleriyle pek geçinemez,fikir ayrılıklarına düşerdi..küçük yaşta babasını kaybeden süleyman,haftalarca aramasına rağmen bulamadı.annesi ve o,paris’in getto mahallelerinde yoksullukla yaşadılar..muhittin kalleş,onun en iyi dostuydu..
ilk ve orta öğrenimini paris mahalle mektebinde tamamladı.fakat okumayı öğrenemedi.bu durumu hazmedemeyen berbat,dayısı ferudun tavasapı’nın,aylık takip ettiği "playboy" dergisinden kendi kendine okumayı söktü..
1974’te,paris’teki sefil hayatından usanıp,kaçak yollarla türkiye’ye girmeyi başardı..süleyman berbat’ın şiir serüveni,türkiye’deki ikinci gününde başlar:bir öğle saatinde,önüne bakmadan dalgın dalgın yürürken belediyenin açtığı bir çukura balıklama düşer..bu kazadan ufak sıyrıklarla sağ çıkan süleyman,yaşadığı mucizeyi şöyle anlatır: "allah o çukuru açan belediyeden razı olsun!..çukura düştüğüm an,kendimde ’garip’ bir hal oluştu.o gün bu gündür şiir yazıyorum.."
ilk şiir denemelerini tuvalet kağıtlarına yazan süleyman,sürrealistliği benimsedi..
şiirleri,aylık bedava dağıtılan "yakacak" dergisinde ve sınıf panosunda yayınlandı..büyük bir azınlık,süleyman berbat’ın şiirlerini soyadıyla özdeşleştirir..
"en iyi şiir,yazılmamış şiirdir" sözüyle adını tüm dünyada duyuran süleyman,’altın virgül’ ödülünün de sahibidir.
başlıca eserleri:
-tik tak eden dijital saatler (28.baskı, yapı kredi yayınları)
-yine sevmek istediğinde beni ara (41.baskı, m.e.b yayınları)
-uçak düşüyor bir dilek tutalım (10.baskı, remzi kitapevi)
-çay kaynadı ama sesini çıkarmıyor (2.baskı, berbat yayınevi)
-annem şiirlerimi buldu (21.baskı, korsan yayınları)
-tanrı kadınların tanrı belasını versin! (36.baskı, iletişim yayınları)
-bugün hava çok uçaklı (17.baskı, türkiye iş bankası yayınları)
-uyanır uyanmaz uykum geliyor (12.baskı, amfora yayınları)
-sevgilimden borç aldım keraneye gidiyorum (126.baskı, mahrem yayınları)