- 578 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÖÇMEN VE YALNIZ
[ kalin ] GÖÇMEN VE YANLIZ
Kapını n kapandığında anlarsın yalnızlığı. Sessizliği bastırmak için açtığınız müzikte farkına varırsın sözlerin kifayetsiz kaldığını. Gözünden akan yaşlar oluşturur anıları hayalinde. Ve pencereler bir süre sonra vazgeçilmezin olur. Tanıdık bir sima ararsın yabancı suretlerde. Soğu iliğinde hissedersin ısıtmaz seni üzerinde palto. Kafan önünde ilerlersin bilmediğin sokaklarda. Aklına gene anılar gelir kendi sokağının sıcaklığını ararsın bu yad ellerde. Ve çocukları görürsünüz sokak aralarında sizin çocukluğunuzdaki gibi koşa koşa oynarlar. Bir köşeye geçip izlersiniz onları ve ardından camdan sarkan bir baş görürsünüz işte tam o an içinizden bir şeyler kopar. Boğazınıza bir şeyler takılır susarsınız sadece iki damla anlatır olanı biteni içinizde. Sesizce ayrılırsınız bulunduğunuz yerden ayaklarınız tökezleye tökezleye ilerlersiniz . Sanki küçük bir çocuk elinizden tutup sizi oyununa davet ediyordur. Derin bir nefes alıp yolunuza devam edersiniz. Yoldaki ayrıntılar dikkatinizi çeker aslında normalde olsa fark etmezsiniz ama durum bambaşkadır. Geldiğiniz gittiğiniz her yeri hafızanıza kazıyıp sizden izler arasınız. Bulamadığınız bu izleri siz yerleştirirsiniz. Filanca yer bizim filanca yere benziyor bu o kadar ileriye gider ki insanları da benzetirsiniz Bakkal Ali Aysel Abla…
Gel zaman git zaman her şey artık yabancı olmaktan çıkıp sizin olmuştur. Artık sokaklarda yürürken başınız önünüz de değil karşıdadır. Sokaklardan geçerken tanıdık simaları görürsünüz bunlar sizin anılarınızdaki simalar değildir artık o ana ait o zamana ait simalardır. Ama bilirsiniz ki alışmamak gerekir bu simalara. Hayatınızda her zaman bir göç halindesinizdir. Oradan oraya bir kuş misali yekpare yükünüzle göç edersiniz. Her göç hayatınızda bir anı oluşturur. Yüzünüzde hep bir hüzün vardır. En mutlu olduğunuz anda bile bu hüzün hep sizinledir. Yaşınız bir vakte geldiğinde artık bir yerde konaklamak gerekir. Göç eden ayaklarınız tutmaz olur yükler dağılmaya başlar. Ama anılar hep aynı kalır hafızanızda . Tek bir anı bile kayıp olmaz hafızanızda bir gözlerinizdeki yaşlarda eksilme olmaz.
Eh artık her şeyin sonuna gelmişsizinizdir. Yavaş yavaş sona yaklaştığınızı hissedersiniz. Ve eskileri ararsınız her yerden her zamandan eskileri. Gene simanızdaki hüzün ve gözünüzdeki yaş anlatır eskileri. Güzellikleri çirkinlikleri… Ölüm anında bile yalnız ve göçmen gidersiniz bu dünyadan…
MURAT SEKİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.