- 814 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GERÇEK İSLAM,HANİF İSLAM!
Merhaba Dostlar,Bugünkü yazımda biraz kendimi tarif etmek isterim ve müslüman kişinin öyle olması gerektiğini düşünenlerdenim.
Ben ateist ve sosyalist bir kişiydim,ama içimde bir Allah,tanrı ismi ne olursa olsun bir arayış vardı.Ve bir kişinin araya girmesi ile O büyük sonsuz gücün bir bilinmeyen anlaşılamayan evrenlerin arkasında bir zeki varlığın olduğuna iman ettim.Yıllarca bize teklif edilen namaz oruç gibi tekrarların her türlüsünü zikir dahil yaptım.Ve daha sonra ibadet etmeyi başardım.
İbadet etme bana,saf iman ve doğru,dürüst olmak ve insanlara yardım etmek gibi meziyetler getirdi. Ve bununla tasavvuf konularında bilinç sıçraması yaparak,O büyük güç,anlaşılamayan ismi Allah olan ile öz’de bir olduğumu aslım O,neslim O olduğunu ve çokluktan kurtulup tekliği yaşayanlardan oldum.Mutlu oldum.
Fakat,mutluluğum çok uzun devam etmedi.Çünkü tasavvuf bana yetmiyordu,sanki benim bir başka görevim vardı.Hep içimde huzursuz bir yanım vardı ve araştırmam devam ediyordu.Kuran tefsir okumalarım devam ediyordu,meal ile tefsirler değişik ve bazı islam alimlerinin tefsirleri değişikti,incelemem ve araştırmam sonucunda islamiyetin, Muaviye ile rayından çıktığını gördüm.Ve bundan sonra da bir bilinç sıçraması yaparak tekrar ateist sosyalist değil ama HANİF islam sosyalisti oldum.Bu durumu açalım.
HANİF kelimesinin tam anlamı, “Protesto eden, Protest olan, Koparıp alan, Darbeci; yani, Atalarının dininden olmayan, Dini kendi başına bulan ve Allah’ı bulup alan” anlamında.
Üstelik,Allah’ımız zaten Müslüman olan Resulullah’a “Sen de atan İbrahim gibi Hanif ol, kupkuru Müslümanlıkla yetinme” buyurmaktadır.
Nahl-123 : ‘Ey Resul! Sana Hanif ol, İbrahim’in dinine uy diye vahyettik.’
Bu bir MEZHEB değildir, Tarikat değildir, TEVHİD dinidir, Sünnetullah dinidir. BÖLMEZ, BİRLEŞTİRİR.Ve dahi,Hazreti İbrahim ile ilgili ayetleri şöyle bir ön incelemeye alınız.
2. Haniflik kelimesinin geçtiği (Bakara 84, 144, 140, 150, 173, 191, 194, 198, 217, 275, Al-i İmran 50, 93, Nisa 125, Enam 70, 161, Yunus 105, Hacc 31, Nahl 120,123, Rum 30, Beyyine 5.ayetleri ön alıştırma olarak bir inceleyiniz.
Türkçe’sini kendileri de bilmediği için, tüm mealleri yanlış yazıyor ve tevhid dini veya putperest olmayış gibi çeviriyorlar. Oysa Arapça okumayı bilenler oradaki "Ma Kane HANİyFen" kelimesini açıkça göreceklerdir.
Hanif kelimesinin tam anlamını yukarıda aktardım.Bundan da anlaşılıyor ki, Müslümanlık ortak bir paydadır (3/10 gibi). Ama, öyle bir Müslümanlık, yani Haniflik diye bir dinden bahsediyor ki Yüce Allah, bizlere üstelik İslam+Haniflik teklif ediyor ve Haniflik, gerçek İslam dini olarak lanse ediliyor.
Bu yazıma gerçek islam hanif islam başlığı atmıştım, gerçek islam,hz.peygamberin ve sonra hz.Ömer’in ezilenlerin açlığını kökten çözerek gerçek islam sosyal adaleti kurdukları malumunuzdur.Fakat,gerçek islam sosyal adaleti,Muaviye ve oğlu yezit ile Hz.Hüseyinin katlinden şehit edilmesinden sonra yıkılmıştır.Yeryüzünde ancak 50 yıl yaşayabildi gerçek islam. Yıkıldıktan yani revize edildikten sonra yerine faşist islam devleti kurulmuştur.Bu devlet,milyonlarca uydurma hadis üreterek Hz.peygamberin ve hz.Ömer’in getirdiği ve tüm ezilenler için özgür ve sosyal adalet sistemi revizyona uğrattı.Oysa kasas suresi 5. ayeti mealen şöyledir.Ezilenleri yeryüzünün önderleri yapın deniliyor ve bir çok ayette yoksullar koruyun ve eşit olun yazıyordu.Çeşitli hadisler ile kenz biriktirme serbet edildi.Malınızın kırkta birini verdiğinizde yeterli olduğu pompalandı.
Oysa, Tevbe suresi,34-35 te;Ey iman edenler, ahbar ve ruhbanların ekserisi altın ve gümüşü kenz ederek (biriktirerek) Allah yolunda harcamazlar ve insanları Allah yolundan alıkoyarlar. Altın ve gümüşü biriktirip, ;Allah yolunda harcamayanlara elim bir azap müjdele! O gün geldiğinde, Dağlanacaksınız. Kenz ettikleriniz eritilecek ve onlarla alnınız, yanlarınız, sırtınız ve böğrünüz dağlanacak! Tadın işte nefsiniz için yığdıklarınızı denecek.
Oysa kenz biriktirmeyin ve ihtiyacınızdan fazlasını ihtiyaç sahiplerine dağıtın deniliyor,Kırta bir değil!Çünkü,Hz.Muhammed ve ashabı kenz birktirmedi ve ihtiyacından fazlsını hepsini dağıttılar...Dostlarım, kimse kuranı gerçek dini uygulamaz oldu.Şeytan kurandaki görevini yerine getirdi,halis müminler hariç.
Onun için diyorum ki,tüm ezilenler ile ezen sınıf arasındaki çelişki, sömürü düzelinceye kadar ezilen yoksuldan yanayım.İhtiyacımdan fazlasını dağıtıyorum.Kendim de ihtiyacımı karşılıyamıyorum zaten.
Alevi ve sünni arasındaki,sünni baskısı ve idari fark giderilinceye kadar aleviden yanayım.Yani,tüm eşitsiz ve adeletsiz olan her şeyin karşısındayım.Bu geldiğim bilinç bana bunu öğretti.Zalimin önünde eğilinmeyeceğini öğretti. Lehül mülk(mülk Allah’ın)Mülk Allah’ın ise zalime ne oluyor.
Onun için diyorum ki,zalimin önünde boyun eğen,hangi mabudun önünde secde ederse etsin bunun hiç önemi yoktur!.
Aslında müslüman kişi,ibadet denen o tekrarları gerçek bilince gelmesi için ona teklif edileni yapıyor.Tüm yapılanlar aslında ibadet değil ibadete hazırlıktır.Asıl ibadet,kişi zalime boyun eğmediği zaman,doğru,dürüst,tartıyı adletli tartan,komşusuna yan gözle bakmayan işçisini sömürmeyen,kenz biriktirmeyen ve ihtiyacından fazlasını dağıtan bir kişi olduğu zaman ibadet yapmış oluyor.O yapılan tekrarlar seni böyle insan yapması içindir.Eğer böyle insan olamıyor isen boşuna namaz kılma,oruç tutma boşuna yapmış olursun.Amaç bu olmalı ve onun için o teklifleri yapmalısın.
Sevgili dostlarım,her şey aslına rücu eder.Buz eriyince,tekrar su haline gelir aslına döner.Suyunda aslı,öz’dür ki su kaynayınca buhar olur hakiki aslına rücu etmiş olur.Dinimizde gerçeğine tekrar rücu edeceği zaman dilimi başlamıştır,o da aslına rücu edecektir.Gerçek hanif islam sosyal adaleti tekrar kurulacaktır.Açların makarna dağıtılarak doyurulmadığı,aksine açlığın köten çözüme ulaştığı islam,gerçek islam yerini bulacaktır.
Bu vesile ile tüm müslümanları,alevi veya sünni herkesi gerçek hanif islamı araştırmaya ve zalimin önünde boyun eğmemeye davet ediyorum.Selam ve selam.
Hasan BELEK/30-10-2012
YORUMLAR
kendi yaşadıklarınız ve araştırmalarınız sonucu islami bir bilinç oluşturmuşsunuz.
her ne kadar amellerimizin kabul edilip edilmeyeceğine karar verebilecek yetide olmasak da(başkaları adına da) vicdanımızı dinlemenin faydalı olacağını düşünüyorum.
islamın 5 şartı var biliyoruz ve bunlar içinde en çok ihmal edilen veya görmezden gelinen zekat sanırım.nedense başı secdeden kalkmayan, camiiden çıkmayan bazı insanlarımız iş zekata gelince kör ve sağır oluyorlar.parayı çok seviyoruz.cebimizde hep akrep var.
düşünüyorum da her müslüman malının zekatını verse sosyal adaletsizlik diye birşey kalmayacak ortada.
bu konularda ahkam kesecek derinlikte bilgi sahibi değilsem de zekatla ilgili bölümü okuyunca yazma gereği duydum.
teşekkür ederim paylaşımınız için.saygılar...