ÇALIŞMAKTAN KORKMA
Ne verdik hayata ne istiyoruz hayattan,
İyi bir iş iyi bir ev son model araba mükemmel bir eş, peki istiyoruz da ne yapıyoruz istemenin dışında. Okuyormuyuz hayır. Çalışıyormuyuz hayır, peki neden bu kadar evet istiyorum diyoruz?
İş yokmuş memlekette kriz varmış arkadaş iş isteyene çok ben ona “ dişe göre iş yok ” diyorum bir fabrika kuruluyor bilmem kaç yüz işçi aranıyor başvuran sayısı yüzü geçmiyor.
Sende baş vur dediklerim oluyor bazen aldığım cevaptan kendim utanıyorum neymiş üniversite mezunuymuş neymiş o iş ona göre değilmiş açlık sınırının hat safa da olduğu bir ülkede değiliz fakat işsizlik sınırı almış başını gidiyor.
Ya dişine göre iş yok yada ballı iş yok. Hep bana hep bana diyoruz birisi çıkıp ta bu da bana dedi mi savaş başlar bencillik en büyük zaaf olmuş.
Birçok kez tanık oldum son model arabası ile gezene “of o biçim” ama öğreniyorum ya baba parası ya ata parası haa şimdi o biçimi hak ediyor mu?
Yazık senin atan cepheden cepheye koşuyor sen almışsı son model arabanı içinde güzel bir kız devam et elbet gelirsin kendine ne o araba girer seninle mezara ne o kız.
Asi yaşıyoruz hoyrat davranıyoruz hayata bencillik kendini bilmezlik hat safhada belki baban anan cebine o iki kuruş harçlığı koymak için gecesini gündüzüne katıyor.
Evet, bir de yenimoda çıktı anadan babadan utanmak kimsin de cahil nesin?
Duyuyoruz “ abi şu adam bir işe girmiş” sende gir neyin eksik sende çalış neyin eksik bakmakla olmuyor.
Büyük düşünmeden en küçük adımı bile atamazsın ne kadar büyükse adımın o kadar kararlı olursun.
Bir karınca kendi ağırlığının elli katı yük taşıyormuş ya biz yorum yok.
Bir çaresizliktir insanı yok eden duvardan duvara vuran aciz bırakan, çaresizlik kazançsızlıktan gelir benim görüşümce hep bekliyoruz gelecek ayağımıza. Ne zaman kaç adım attın kendin için? Kaç yola başladın? Kaç gün bir iş için emek harcadın?
Sen ki şehit oğlusun zaferden zafere koşan yiğit torunusun. “Kalk evlat derdi ceddimiz çalış emek harca didin ”
Ben ceddin değilim ben atan değilim ama tek bir söz söylüyorum
“ÇALIŞMAKTAN KORKMA CEDDİNE VE CELALİNE LAİK OL.”
Bu makale 457 kez okundu