- 851 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR VE MUHATABI
Sanal dünyanın sayısız paylaşım sitelerinden bir tanesi de şiir ve edebi metinler sayfalarıdır .Bu sayfalarda zaman zaman karşıt görüşler olsa bile, özünde insana hitap ettiğinden kişisellikten ziyade ,paylaşımlar toplumsal olmalı . Bir tek kişiyi hedef alan paylaşımlardan kaçınmakta fayda var .Konu ne olursa olsun karşımızdaki kişinin konumu ,kariyeri ,sağlığı ,toplumsal statüsü ailevi yaşantısı her zaman göz önünde bulundurulmalı ..Kaleme yön verenler , olayların akışı ve meselelere bakışını değiştirmeli sabit fikirlerden uzaklaşmalıdır ..Yazılan şiirler ve yazılar her zaman yazı sahibinin hayatından bir kesit olmaya bilir .Biliyoruz ki her insanın kendisine göre bir hayal dünyası bir yaşam şekli vardır .Hiç birimizin yaşantısı bir birine uymaz. Tek bir ortak noktamız vardır bu da( İNSAN OLMAK ,İNSANCA YAŞAMAK )karşımızdaki insanları kırıp dökmeden..
Genel de şiirden çok şairler yaşantılarıyla gündemde kısır çekişmelerle ön plandadırlar .Bu neden kaynaklanıyor ,özellerimizin karşı tarafa kontrolsüz bir şekilde aktarımından hani şiir ve yazılarımızı sayfaya asıyoruz ya , hazır gelmişken bir kaç lafın belini kırayımdan yola çıkarak boş ve gereksiz sohbetler şiirlerin kalitesini düşürüyor . Şiir şairler arasında tehdit unsuru oluyor amacın dışına çıkıldığında .
Belki bir çoğumuzun amacı şiir yazmak ama ne yazık ki içimizde sırf zaman doldurmak için saatlerce sitede ......muhabbet edenler var .Bunlardan birine takıldığımız zaman sayfaya yansıması şık olmuyor .Şöyle de bir ön yargı var şiir şairin özel hayatını anlatır ..yok böyle bir şey istisnalar kaideyi bozmaz . Şiir yazarken bulunduğumuz ruhsal durum kalemle bütünleşir ortaya o anlık bir eser çıkar .. anlık duygulardır bunlar ..ama okuyucuda farklı algılanır ..kimi zaman alkolik oluruz, kimi zaman Leyla, kimi zaman bir hamal konu sınırsızdır kalemde ..önemli olan sanatsal ve şiir gözüyle bakmak meseleye .
İçimizde kalemi gerçekten mükemmel olan şairlerimiz olduğu gibi ,bunun tersi olanlar da var.Eğer amaç şiirden başka şeylerse kalem bırakılmalı sayfalar şiir mezarlığına dönmesin diye ..eksiği olan bu yolda gayret gösterenlere sözümüz yok ..onların çalışmalarını ve bunlara yol gösteren hocalarımıza teşekkür ediyoruz ..Aramızda şiir nüsvetesi ,şiir asıp ta ,hocalarımızın yorumlarını basite alanlar da ayrı bir kategoride zaten ..**.CİN OLMADAN ,ADAM ÇARPMAK BUNLAR İÇİN BİÇİLMİŞ KAFTAN** .Daha dün yürümeyi bilmiyordun bu gün uçuyorsun **ŞAİRCİK **Bununla yetinmeyip gülünç bir şekilde rakip bile olanlar var hocalarımıza.. öz güven güzel ama ,fazlası öksürtüyor , komik bir durum hasıl oluyor .Kötü şiire deyim yerindeyse karga gibi bir ses eklenince insan şiirden soğuyor .Şunu gördüm ki hocalarımız şiir çalışmaları yaparlarken biraz olsun onları örnek alalım ..bilmediklerimizi sormaktan çekinmeyelim ve daima alçak gönüllü olalım. Haa şu da var şiiri yazıp hocamıza göstereyim , şiirin orasını ,burasını düzelttirip sayfaya asmak gibi gaflette kaleme en büyük düşmanlık ve fikir hırsızlığıdır .. sürekli birilerinden ekmek almaktansa , ekmek yapmayı öğrenelim derim . Ustaların şiirlerini değiştirip kendi sayfasına asanlar da zaten başlı başına komedi ..farkedildiğinde o şairler elbetteki yorumlardan nasibini alır...
EMEK OLMADAN YEMEK OLMAZ!!!!!!!
DAHA GÜZEL ŞİİR VE YAZILARDA BULUŞMAK DİLEĞİMLE
SAYGILAR
Birselamver/25/İST
YORUMLAR
Düşünüp taşınıp öylece yazılmış haklı eleştirilerle dolu nitelikli bir yazı okudum sayın yazarım daim olsun kaleminiz sevgilerimle.
Hüseyin TOPHAN
Siz şiir yazın o muhatabını bulur.
Bazıları ben sarrafım işlerim,
İmgeler denizinde yüzerim anlayan anlar.
O kadar kitap okudum sıradan bu şiirler.
Burnumdan kıl aldırmam diyen biri değilim.
Bana göre saf olmalı Anadolu gibi,
Daldıkça içine birşeyler bulmalı.
Bizi yazmalı günümüzü geçmişimizi,geleceği.
Afroditten ,zeustan ,tanrılardan olmamalı.
Çobanda anlamalı okuyunca,
Yunus gibi yıllar geçse de hala okunmalı.
Ayşe olmasa fatma olsun,
Neye yazayım helene şiirler,
Benim güzellerim ona on çeker.
Cahilde olsa içinden gelenleri yazmalı,
Saygı duymalı fikirlerine kızmamalı.
çicek gibi olursa her arı ondan bal almalı.
Çala kalem birden yazdım ,
Muhatabımıydım ki şiiri gördüm daldım.
Tebrik ederim saygılarımla.
Yazınızın ismi dikkatimi çekti... Çok doğru söylemler var bu yazıda. Ancak, sanırım biraz da kendime pay biçerek ve belki de kendime kıyak geçerek şu kısmına çok da katılmıyorum. Yani belli bir zaman geçirince defterde,ister istemez alışıyorsunuz ve gerçekten burdaki insanları da benimsiyorsunuz. Yani şiirin kalitesini düşürmek değil oradaki amaç,belki bilmeden bunu da yapıyoruz ama inanın kötü niyetli değil. Hepimiz belki de anlaşılmaya öyle açız ki..Ve yine belki de burada bir nebze buluyoruz aradığımızı.Yani sanat ille de sanat için midir yoksa biraz da insan için mi?Şimdi ne alaka diyebilirsiniz ama bence bununla ilgili biraz da. Motomot robotlar değiliz ki,ennihayetinde insanız biz de...
Tevazû sanat da dahil insanın içindeki her duyguyu geliştirmesi için yegane unsur bence de...Ve bu sitede örnek alınacak, onlardan ciddi anlamda bir şeyler öğrenilecek çok kalem var,çok şükür.
Affınıza ve anlayışınıza sığınarak yazdım bu yorumu.Umarım yanlış anlaşılma olmaz.Tekrar bu bilinçli ve aklı başında yazı için teşekkürler.
Saygılar...
Ah benim can kardeşim ne güzel anlatmışsın.
Sanal denen şu alemde tek yapmamız gereken çıkarsız ve doğal olmak, insanlara sevgi ve saygı duymak, biraz da tevâzu.
İnan bunları yapabilsek tek bir sorun olmaz.
Lâkin şu kör nefsimiz yok mu, şu ego duygusu, herşeyi yaptırıyor bazılarımıza.
Hatalarla dolu bir şiire karşılık gözeterek ya da hatır için "harika şiir" derseniz sizden iyisi yok.
Ama edebî sitelerde bulunma gayeniz insanları yalandan överek, onlara canım, dostum, cicim, oğlum, kızım, annem, hocam, üstadım! diyerek karşılığında siz de iltifatlar alıp hoşca vakit geçirmek değilse, tek derdiniz kaliteli şiirler okumak ve yazmaksa, bilmediklerini öğrenmek, bildiklerini öğretmekse ve bunun için emek verilmiş ama ufak tefek hataları olan şiirlere açıkyüreklilikle ve şâirini incitmemeye çalışarak nazik bir dille eleştiri yazarsanız, sizden ukalâ, sizden bencil, sizden burnu büyük yoktur!
Bir de gruplaşmalar, entrikalar, komplolar var ki hiç girmiyeyim de yorum, yazıdan uzun olmasın:)
Emeğini ve yüreğini kutlarım kardeşim.
Selam ve sevgimle.