- 2491 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sağlık elden gidince.
Hayatımızda çok önem verdiğimiz değerler vardır. Bunların kimi çok fazla değerlidir kimi daha az değerlere sahiptir neticede az yada çok hepsinin değeri vardır bir şekilde, ama neredeyse hiç önemsemediğimiz bir değerimiz var ki anca kötü duruma düşünce yada kaybedince değerini anladığımız , ne maalesef ki sağlığımız. Sağlık elden kuş olup da uçunca aklımız başımıza gelir. Gelmesine gelirde neye yarayacak geç gelen akıl. İş işten geçmiştir artık istediğin kadar değer biçe bilirsin artık , elinden gelen ne varsa yapmaya hazırsındır ama nafile hatta geçmiş ola . Sağlık yerindeyken kıymetini bilemediğimiz önemsemediğimiz sağlık , gençken bana bir şey olmazlarla geçip giden tren gibi geçip gitmiştir artık.
Bu tür sözler herkesin ağzında pelesenk olmuş dolaşır (Aman sağlığına dikkat et gençliğine güvenme vs.) ama her ne hikmetse kimsede pek takmaz bu sağlık meselesine nasıl kolayına gelirse o şekil yaşamaya devam eder .
Belki birileri okuyup bir ders çıkarır diye yazmak istiyorum.
Ben on beş yıldır kalp ve tansiyon hastasıyım hastalığımın birazı irsi birazı yanlış beslenmeden kaynaklı . Sakatat , midye kalamar ve kızartmayı çok severdim ve her fırsatta bolca tüketirdim hele sigara onsuz hayattın tadı tuzu olmazmış gibi her gün bir paket yirmi adet tabut çivisi tüketirdim. Sonra bir kurban bayramı gününde bir kalp krizi sonucu hastanelik oldum az daha öte tarafa iadeli taahhütlü gidiyordum neyse Allah acıdı sanırım hayatta kalmam için bir şans daha bahşetti ve ben bu güne kadar avuç dolusu(her gün 15 adet ) ilaçla da olsa hamd olsun yaşıyorum şikayet etmiyorum asla Rabbım bunu münasip görmüş olmalı, onun tarafından sınavdayım Allah beterinden saklasın .
Kalp hastalığının en büyük etkenlerinden üç unsur var ki hepsi de eş değerde hastalığın gelip sizi bulmasında etkilidir.
1) İrsiyet: Ana baba yada yakın akrabada varsa kalp ve damar hastalığı potansiyel hasta adayısınız demektir. Yüzde oranı nedir bilmiyorum ama oldukça etkili bir sebep.
2) Kötü beslenme . Sakatat(kelle, beyin , kara ciğer, yürek , böbrek ve kokoreç) midye ve kalamar , hayvansal yağlar katı yağlar(margarinler) doymuş yağ sınıfında olan tüm yağlar.
Sıvı yağla yapılmış olsa da her tür kızartmalar , kımızı et özellikle koyun eti. Bunların tamamı yüksek derecede risk taşıyan gıdalar kapsamına girmektedir.
3) En kötüsü budur sanırım S İ G A R A .
Bunları çok sık duymuşsunuzdur ancak bir kalp hastası olarak diyorum ki lütfen hastalık sizi bulmadan sağlığınıza gereken ihtimamı ,özeni gösterin.Sağlıklıyken sağlığınızın kıymetini bilin
Hiç bir şey sağlıktan daha önemli değil zira . Sen yaşıyorsan varsan senin için tüm sevdiklerin var. Sen yoksan senin için hiç kimse yok demektir çünkü ölüler sevemez.
Sevdikleriniz ve kendiniz için lütfen kendinize çooook ama çok iyi bakın.
Kalın sağlıcakla.
Talip ACILIOĞLU 2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.