- 1194 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İyiyiz Elhamdülillah
Merhaba değerli okurlarım. Bu gün sizlerle olan sohbetimi yaşamımızdan kısa belki, ama öz anlatımlarla yapmak istedim.
İnsanoğlunun temel gereksinimleri sadece yiyecek, içecek, yakacak gibi bildiğimiz şeyler midir? Yoka ruhunun gereksinimleri de var mıdır? İnsan gönlüyle, kalbiyle, ruhu ve bedeniyle, yaratılışından gelen özellikleriyle; akıl, mantık ve belleğiyle karmaşık bir yapıya sahiptir.
Yaratılmışları göz önüne aldığımızda, ilmin bu günkü noktasında, insana özel özelliklerin var olduğunu görürüz. Bu özellikler, sadece insanoğluna özeldir.
Her türlü gereksinime sahip olduğu halde, psikolojik bunalım içinde olan insanlarla karşılaşırsınız. Çünkü insanın gereksinimi sadece madde değildir. Karşılanan her gereğin ardından bir yenisi eklenir.
Konu başlığından da anlaşılacağı gibi bu gün aslında nelere Elhamdülillah deriz diye düşündüm. Önce yaratılışımıza Elhamdülillah. Yaşadığımız sağlıklı yaşama ve bize sunulan nimetlere Elhamdülillah. Aziz vatan topraklarımızda, şanlı bayrağımızın gölgesi altında, Yüce Devletimize Elhamdülillah. Hürriyetimize Elhamdülillah.
Şükrederiz hep Rab’bımıza. Kıt kanaat geçinsek bile, bizden daha yoksun olanları düşünerek Elhamdülillah deriz. Gereksinimlerimizi anlatmayız çoğu zaman, siyasete karışmasın aman. Anlatsak ne olacak ki? Dinlemezler Elhamdülillah! Şartlar buymuş efendim, ne diyelim?
Bir anımı anlatmadan edemeyeceğim, beni bağışlayın.
İş yerimi kapatmadan önceydi. Kapımın önünde dikiliyorum. Müşteri, Hak getire; çarşı boş adeta. Köşeden bir gürültü koptu. İki Sayın Milletvekili, ardınca partilileri. Endam ile geliyorlar. Sağ olsunlar yanıma geldiklerinde tokalaştık, hoş geldiniz dedim. Nezaketen ‘Nasılsınız?’ diye sordular. ‘İyiyim Elhamdülillah’ başka ne deyeyim? Hemen bir Sayın Vekil atladı: ‘İyisiniz, iyi. Herkesin yüzü gülüyor, daha iyi nasıl olacaksınız?’ Dayanamadım:
‘ Sayın Vekilim. Hasta ziyaretine gideriz; ölümcül bir derde duçar, biliriz. Maşallah iyi gördüm iyisin deriz. Bilir ölümü beklediğini. Kaldırır başını hafifçe yastıktan, İYİYİM ELHAMDÜLİLLAH der. İyiyiz Elhamdülillah dedim.’
İyiyiz Elhamdülillah Beyler, İyiyiz Elhamdülillah.
En kalbi saygılarımla.
Ahmet İDRİSOĞLU
Not: Bu makale Kastamonu Sözcü gazetesinde yayınlanmıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.