- 826 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Oyuna Gelmeyelim!
Türk Edebiyatının ünlü ismi Yakup Kadri Karaosmanoğlu`nun tesettür hakkında düşüncesini sizlerle paylaşmayı uygun buldum.
"Görüldüğü üzere tesettür bir çirkinlik ve zevksizlik değildir,bilakis manâlı güzelliğin ve ulvî zevkin ta kendisidir.Üstelik tesettür kadınlara konulmuş bir hürriyetsizlik de değildir.Aksine onları hain ve art niyetli nazarlardan saklamak ve korumak gayesine yönelmiş rahatlatıcı,huzur verici bir tatbikattır."
Bu sözlere katılmamak mümkün değil. Nur Suresi 31.ayette de bizi Yaradan Allah mümin hanımlara örtünmeyi emretmiştir,lakin dinimizde zorlama yoktur.Nasıl ki başı kapalı bir hanım açık bir bayanı gözleri ya da sözleri ile rahatsız edip,küçük düşürmeye hakkı yoksa ;aynı şekilde başı açık hanım da Allah rızasını kazanmak niyetiyle örtünen bayana kötü muamele etmemeli!
Manevi değerlerimizin gün geçtikçe yok olduğu bu zaman da,birlik ve hoşgörü içinde olmalıyız.Şeytanın kalplerimize salmaya çalıştığı nefret tohumları yerine olgun bir müslümana yakışır biçimde,sevgiyle yaklaşmalıyız.
Bizler bu vatanın evlatları olarak gereğince bayrağımıza ve bizi biz yapan manevi değerlerimize sahip çıkamaz;kendi içimizde bölünürsek,düşman olursak ne yazık ki hep yerimizde sayar ve dış ülkelerin taklitcisi oluruz.
Türbanlı ya da açık Türkiye Cumhuriyetinin evladı,binlerce kapalı hanım bu vatana gencecik fidanlarını şehit verdi.Vatan sağolsun!
Oyuna gelmeyelim,milli ve manevi değerlerimize sözde degil,özde gereken ehemmiyeti gösterelim.
YORUMLAR
Hain ve art niyetli nazarların cinsiyetinden bahsedilmemiş tabii ki:)
Bence hem erkek hem de kadın açısından hain ve art niyetli nazar olabiliyor..Günümüzde en şiddetli başörtüsü düşmanlığı yapanların kadın olması tesadüf değil herhalde..
Hemcinslerinin, sadece kendileri için gerçekleştirdiği bireysel tercih aracı olan başörtülerinene karşı bu duruşları , sadece kendilerini tehlikede gördükleri için sergilediklerini düşünmek çok zor...Art niyet dozunun oldukça yüksek olduğu aşikar...
"Aksine onları hain ve art niyetli nazarlardan saklamak ve korumak gayesine yönelmiş rahatlatıcı,huzur verici bir tatbikattır"
müslüman bir toplumda yaşayan erkeklerin çoğunun hain ve art niyetli oldukları öngörüsüne sahip bu yoruma katılmıyorum. eğer öyleyse bile bu hain ve art niyetli güruhtan sadece örtünmeyle kurtulunabileceğini düşünmüyorum. insanların inançlarına saygılıyım ama bu inançları yerine getirirken diğer insanlarla ilgili alçaltıcı yorumlardan kaçınılmasından yanayım. ben başı açık ya da kapalı hiçbir kadına art niyetli ve haince bakmam mesela.
eğer toplumda hain ve art niyetliler azınlıkta iseler zaten toplum onlara karşı gereken önlemleri alır.
bu yorum kapalı olmayan bayanlara karşı yapılan tacizleri haklı bile gösterme aracı olarak kullanılabilir.
bunlar da benim görüşlerim.
saygılar