- 17820 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İyilik nedir?
İnsanoğlu aklı ve yaratılışı maksadıyla diğer canlılardan daha üstündür. Allah onu yaratırken silahlandırmadı. Kendini korusun hayatta kalsın diye akıllı yarattı. Evet, insan üstün bir varlıktır. Lakin her ne kadar da üstün olursa olsun onunda eksik yönleri çok. İşte bundan sebep her insan birilerininden yardım almak zorundadır. Herkes kendine yetebilse kendi yağında kavrulsa, ohh ne âlâ ne güzel olurdu. Ama olamaz çünkü yüce yaratan insanı iki olarak yarattı birbirlerine eş yarattı, birlikte yaşamamızı, biri birimize destek olmamızı, yardımlaşmamızı, birlik olmamızı emretti ve birlik olmasını sağladı ayrım yapmadı. İnsanların her biri diğerinden farklı. Yetenekleri, zekâları, fiziki üstünlükleri hatta sesi, gözü kanı, hücrelerine varıncaya kadar her şeyi farklı. İnsanlar kendi aralarında da daha güçlü daha zayıf, uzun ya da kısa güzel ya da az güzel diye ayrılmaz mı? Ayrılır elbet. Her insan eşit olsa dünyada yaşam olamazdı zira kimse çalışmak için hayatta kalmak için uğraşmazdı. Yani yaratılış itibarıyla her ne kadar da üstünse de hep birilerine muhtaç. Bunun maddi veya manevi olması fark etmez hepimizin birilerine illaki ihtiyacı var.
Âşık Veysel in dizeleri geldi aklıma.
< Bu dünyayı kuran mimar
Ne hoş sağlam temel atmış
İnsanlığa ibret için
Kısım kısım kul yaratmış
Kimi yaya kimi atlı
Kimi uçar çift kanatlı
Dünya şirin baldan tatlı
Eyvah balı tuza katmış >
Âşık Veysel’inde dediği gibi kâinatın mimarı kullarını farklı yaratmış. Kimine güzellik kimine üstün zekâ kimine yetenek vermiş. Hiç bir insan onun yanını da üstün ya da düşük derecede değilken biz insanlar ne yazık ki bize bahşedilen bu vasıflarla ya da mal mülkle çok övünürüz kendimizi çok yukarılarda görürüz. Atlıda olsak kanatlıda olsak dünya malı güzellik servet eş dost etrafımızda pervanede olsalar balı tuza katmadan bu dünyayı sana kalacakmış gibi düşünmeden her şeyin sahibinin yalnız Allah olduğunu unutmadan iyi bir insan olarak yaşamak gerek. Zira Yunus emre nede güzel söylemiş <Mal sahibi mülk sahibi hani bunun ilk sahibi. Malda yalan mülkte yalan var birazda sen oyalan>
Yardımlaşmak insanlığın ve dinimizin gereği. Eğer sana bahşedilenle sende olup da olmayana yardım elini uzatıyorsan ne mutlu sana, Yüksünmeden gocunmadan kibre kapılıp böbürlenmeden üstünlük taslamadan yaptığın iyiliği başa kakmadan insanlığının gereğini yerine getiriyorsan ne mutlu sana işte hem dünyanı hem de ahretini kazanmış oldun. Allah her yapılan iyiliği ve kötülüğü görendir.
İyilik: Karşılık gözetmeksizin yapılan yardımdır.
İyilik yapılan kişiyi, yapılan iyiliğin altında ezmemektir, başa kakmamaktır.
En güzel iyilikte İyilik yapılan kimsenin iyiliği yapanı tanımamasıdır ki karşılaştıklarında o iyiliğin altında ezilmesin.
Son olarak Yaratılanı sev Yaratandan ötürü, diyelim.
Kalın sağlıcakla
Talip ACILIOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.