- 1093 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Rızık ve Ekmek Kapısı
Rızık ve Ekmek Kapısı
Allah canlıları yaratırken rızkı ile birlikte yaratır, hatta rızkını o daha dünyaya gelmeden gönderir. Yani tüm canlıların alacağı nefes sayısı dahi belli iken rızkı elbette ki yaratan Allah tarafından belirlenmiştir. Her canlı varlığın rızkı ayrı ayrı belirlenip ayarlanmış, hiçbir canlı bir başkasının rızkına sahip olamaz, her canlı kendine ait olanı alabilir.
Biz diğer canlıları bir tarafa bırakıp insanın rızkından bahsedelim biraz.
Bu canlıların içinde elbette insanoğlu da yer almaktadır. Her canlı gibi oda rızkının arkasından koşup onu elde etmek zorundadır. Allah yazmış nasıl olsa rızkımı gelir beni bulur diye düşünmek son derece yanlış bir tutum olmakla beraber hiçbir getirisi de yoktur. Zira Allah rızkın için çalışmanı emrediyor.
O sebeptendir ki her insanın rızkı aynı değildir ne kadar çok çalışırsan o kadar bol rızıktan faydalanırsın.
Rızkın helal olanı vardır helal kazanılanı, kul hakkı yenmeden kazanılmış rızık ki budur asil olanı, Leziz olanı, mübarek olanı.
Birde haram olan vardır ki Allah korusun, bu dünya için belki güzeldir ancak ahreti düşünen Allah korkusu olan mutlaka uzak durmalı haram olan rızıktan. Nimetleri de bizi yarattığı gibi muhakkak ki Allah yarattı.
Haram nimet olmaz onu harama çeviren biz insanlarız ne yazık ki.
Rızkı veren yüce yaratan bize akılda vermiş yolda göstermiş ticaret yapmayı, iş karşılığı para kazanmayı da rızık için vesile kılmış.
Her insana bir ekmek kapısı açmış ki rızkını buradan temin etsin.
Dileyen helale gider sonucunu bildiğinden, dileyen harama gider sonunu düşünmeden.
Helal kazanana söylenecek tek söz var afiyet olsun. Haram kazanan düşünmez ki yerin üstü olduğu gibi birde altı var. Gününü gün eder, yer içer keyfine bakar, bakmasına da zararı kendine olsa bırak ne hali varsa görsün der çekilirsin bir yana ama daha çok kazanmak, daha yükselmek için masum insanların sırtına basarak yükselirler, bir mevki için çıkarları için insanların emeklerini, işlerini, fikirlerini çalarlar hiç düşünmeden. Olan sana olmuştur, yarın mutlaka bunun hesabı sorulacak, bu durum kimsenin yanına kalmayacak.
Gün olacak emeğin çalınacak gün olacak ekmeğinle oynamaya yeltenecekler. Bazen bunu başaracaklar belki ,çok zor durumlarda kalacaksın belki, ama hiç şüphe yok ki yarın mahşer gününde haklı haksız belli olacak, işte o gün senin günün olacak.
Allah helal kazançtan doğru yoldan ayırmasın.
Kalın sağlıcakla.
Talip ACILIOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.