- 673 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Eşsiz Bir Hazine
Eşsiz Bir Hazine
Savur Lisesi’nin kuruluş tarihinden (1973) oluşturulan kütüphanemiz, o zamanlarda çok değerli ya da değer taşıması hiç şüphesizdi. Ama zaman ilerledikçe öğrencilerin aradıkları kaynakları bulamamaları, öğrencileri İNTERNET denilen sanal aleme itiyordu. Öğrenciye verilen araştırma konusunu (ansiklopedi yetersizliği) ansiklopedilerden değil de, sanal alemden bulmaya çalışıyordu. Tabi bu hiç hoş olmayan bir durumdu ve bununla beraber kitaplara olan sevgide yavaş yavaş sönmeye başlıyordu.
Savur Lisesi’ne başladığım ilk haftalarda, kütüphanede diğer kitaplardan daha ağır basan sade hikaye kitapları vardı. Kırık dökük olan rafları anlatmaya gerek var mı, bilmiyorum. Roman kitapları hem az sayıda, hem de çok eski ve bunların yanı sıra hepside döküktü, ansiklopedi ise çok az sayıda ve maalesef yetersizdi.
İstanbul Ticaret Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Kulübü’nün Savur Lisesi’ne göndermiş olduğu yeni nesil kitaplar (roman, hikaye ve koleksiyonluk ansiklopediler vs.) bu olumsuz havayı değiştirmeye yetecek gibiydi ki öyle olacağını umuyorum. Çünkü eski kitapların yerine yeni kitapların gelmesi, sadece öğretmenlerimizi ve öğrenci arkadaşlarımı değil, çok eski zamandan yeni kitap yüzü görememiş olan kütüphanemizide sevince boğacaktı. Bu gönderilen kitaplarla öğrenci arkadaşlarım okumayı daha çok sevecek - ki millet olarak yeni olan herşeyi severiz- ve daha çok bilgi sahibi olmaları kaçınılmaz olacaktır. Yani daha çok kaynak, daha çok bilgi.
Ben bir Savur Lisesi öğrencisi olarak, bütün öğrenci arkadaşlarım adına İstanbul Ticaret Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Kulübü’ne sonsuz teşekkürlerimi, bu konuda emeği geçen herkese sevgi ve saygılarımı sunuyorum…
(16 Mayıs 2011)
[Murathan Erdoğan]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.