- 668 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞRU'NUN GERÇEKLİĞİ
DOĞRU NEDİR ?
Bazı kimseler “Karşımdaki babam olsa doğru söylemekten çekinmem..” gibilerden söz ederler. İyi de, “doğru” nedir ve gerçek oluşu nasıl ölçülür ?. Bunu şöyle açıklayabiliriz :Ortada rendelenmiş,hatta cilalanmış bir masa vardır. Birisine sorarız :” Bu masanın üstü düz müdür,pürüzlü müdür ?..” diye. Vereceği cevap :” Düzdür ve pürüzsüzdür” olacaktır. Oradakiler de gördüklerine göre “ doğru söylüyorsun.” Derler. Tam o sırada bir başkası derki :” Hayır,arkadaşımın iddiası doğru değildir.” Ve getirdiği bir mikroskopla masanın yüzeyini inceler,yüzeyde bir sürü girinti ve çıkıntı görür. Bunu oradakilere de gösterir. Orada bulunanlar bu defa bu adama da “doğru” derler. Yâni aynı şey için birisi doğru derken,bir başkası doğru değil der ve oradakiler ikisine hak vermişlerdir. Haaa.Bu demektir ki “doğru” bilinen bir şey her zaman gerçekten doğru olmayabilir. Önemli olan,bir şeyin doğru olup olmadığı o nesneye bakış şekline göre değişir..Yâni,babamda olsa doğruyu söylerim diyenler,biraz düşünmelidirler. Gerçek doğruyu bulmak her zaman kolay değildir.Bilmem,şu kısa anlatımla ne demek istediğim anlaşılmış mıdır ?..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.