- 1316 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
VEFA’NIN NERESİNDEYİZ.
Toplumumuzun kahır ekserisi Müslüman ve Kur’an-a iman etmiş insanlar.
Ta çocukluktan itibaren hem anne babalar, hem okulda öğretmenler, camilerde imamlar vefadan bahsederler.
Bu duygu çocuğun içine öyle bir yerleşir ki asla ihanet edeceğini düşünemez toplumu oluşturanlar. Çünkü herkes görevini sözlü olarak yerine getirmiştir. Ama fiili yaşama kimse dikkat etmez. Kimse aldırmaz. Sadece sözle çocuğa vefa öğretildiği zannedilir.
Gün gelir vefalı davranılması gereken bir olay zuhur ettiğinde vefa gösterilmez. Nefsin arzusuna göre bir yaşam tarzı benimsenir. Hayat o duruma göre yeniden şekillenir.
Vefayı toplum olarak sadece sevgide evlilikte aşkta kabul eden bir toplum olmamızı bir yana bırakacak olursak bundan birkaç yıl öncesiyle kıyaslama yaptığımızda yüreğimizden birçok manevi duygunun kaybolduğu gibi vefa duygusunun da silindiğini göreceğiz.
Her durumda ene ene diyen bir insan vefalı olamaz istese de.
Benliği buna müsaade etmez.
Çevremizde yaşanılan o kadar çok vefasızlık olayına şahit oluyoruz ki artık şaşırmıyoruz bile.
Hatta nerdeyse o gibi insanlara hak verenler çıkıyor aramızda.
Dedik ya vefa sadece aşkta, evlilikte değil hayatın her safhasında olmalı. Dostlukta, kardeşlikte,ticarette, akrabalıkta, komşulukta vb. her durumda.
Başkasını eleştirmek çok kolay.
Çuvaldızı başkasına batırırken iğneyi de kendimize batıralım bakalım.
VEFA’NIN NERESİNDEYİZ.
YORUMLAR
Duyarlılığınız için teşekkürler. İnsanlık kaldı mı ki vefa kalsın
GARİPYAŞAR
Sağlıcakla.
Slm.
Değerli üstad,
Çok mükemmel bir şekilde konuyu aydınlatmış,güzel bir uslupla dile getirmişsiniz.
İnandığı gibi yaşamayanlar,yaşadığı gibi inanmaya başlarlar.
Son zamamlarda çok sık görülmeye başlayan,
toplumsal bir yaraya parmak basarak gündeme taşımışsınız.
Yüreğinizin sesi hiç susmasın.
Kaleminizin mürekkebi hiç kurumasın.
Sayğılarımla
Derebey
GARİPYAŞAR
Var olunuz.
Her şey gönlünüzce olsun.
Sağlıcakla.
Vefa günümüzde çok azlarında vardır.Dünya üstüne gelsede asla vefasından dönmemektir gerçek olan.Ben benlikten çıkmadıkça herşeyin emanet olduğunu bilmedikçe olmaz..Vefasız milyon dosttan vefalı bir dost insan iyidir..Anlamlı idi yazı konusuda güzel okunası teşekkürler..Selam ve dua ile..Tüm vefalı olan insanlara selam olsun..
Yeganem tarafından 8/28/2012 10:30:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
GARİPYAŞAR
Rabbim bizlerde nasip etsin.
Var olun Sağlıcakla.
Nevşehirden sidney'e selamlar.
Sayın hocam güzel bir konu işlemişsiniz yazıda.
Söyleyin Allah aşkına Vefanın olmadığı bir toplumda,huzur,dostluk,yardımlaşma,ve güzel bir din yaşanırmı?
Atasına,anasına babasına,komşusuna köylüsüne ,veya bir iyiliğe vafası olmayan toplumdan ne beklenir?
toplumumuzun pek çok değerli kazanımları bir bir yok olmakta.Para denen akçe öyle bir hırsa neden olmaktaki,inananıda inanmayanıda peşinden deli gibi koşmakta.
İnanmayan hadi neyse o zatan bu dünyanın peşinde,ya inananların hırsına ne demeli.
maalesef toplumda çok kötü örnekler teşkil etmekteler ve onların bu hataları yüzünden din eleştirilmekte.acı olan bu.
kaleminiz susmasın.
GARİPYAŞAR
İslami bir eğitim olmadan, sonuca ulaşılamaz.
Çok teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuza.
Sağlıcakla.
Değerli Dost.
1987 Yılında Batman'da öğrencilerimle birlikte Necip Fazıl'ın Yunus Emre adlı piyesini oynadık...O Piyeste Yunus'un nefsi rolünü hiç bir öğrenci oynamak istemeyince ben oynadım....
Piyesin bir sahnesinde Yunus Emre'yi dünya menfaatleriyle kandırmaya çalışıyorom. O da bana soruyor...Sen kimsin...Yoksa Şeytan mısın?...Cevap veriyorum : Şeytan da kim yahu...O benim çırağım bile olamaz...Ben anlı şanlı Nefs'im...
Evet...İşte o anlı şanlı şanlı nefs maalesef bize her şeyi unutturuyor...Başta da vefayı....Verilen sözleri...Ki en başta Allah'a verdik o sözü ''Ben sizin Rabbiniz değil miy,im ? '' diye sorduğunda ''Evet sen bizim Rabbimizsin '' dedik ama sonra nefsimiz bize unutturdu....
Güzel ve önemli bir konuydu...Ellerine sağlık.
Selam ve sevgilerimle Allah'a emanet ol.
GARİPYAŞAR
Çok teşekkür ederim ziyaretinize ve yorumunuza.
Sağlıcakla.
değerli yaşar abim toplumumuz vefa olayını gerçekten dikkate almıyor herkes vefasızlık yapıldığı zaman karşılıksız duruyor karşıdaki kişinin yaptığı çok güzelmiş gibi birde övülüyor yazında da belirtmişsin nefis kandırıyor evet nefis vefalı olmayı engelliyor bunuda fırsat bilen şeytan vefalı insanı bile vefasız yapıyor vefalı olmak kadar güzel bir şey yok ama nefsin ve şeytanının esiri olmuş insanlardan vefa beklemek saçma olur..
çok hoş samimi duygularla yazılan bir yazı okudum eleştiride diyebiliriz dilerim böyle anlamlı ve daha kavrayamadığımız nice konulara sağlıcakla kalınız rabbime emanet olun...
GARİPYAŞAR
Bana gelince insanlar vefalı olsun ama ben olmayayım diye bir düşünce günden güne artıyor.Bu konuya dikkat çekmek istedim.
Var olun.
Sağlıcakla.
Vefa da sevgi gibi en kutsal duygulardan bir tanesidir.
Böyle bir konuyu işlediğin için kutlarım
Yüreğinin sesi daim olsun dilerim
GARİPYAŞAR
Var olun.
Sağlıcakla.
aynen katılıyorum.Vefa unutulmuş şimdilerde.Sanırım bazılarının aklına vefa deyince "vefa bozacısı" geliyordur.Vefa derin br vadidir aslında ,içerisinde güzellikler,özellikler barındıran.Umarım üç beş vefalı dost olsun yeter bize.Daha fazlasını arasak ta bulamayız zaten bu devirde.Güzel yazıydı,tebrikler kardeşim.
GARİPYAŞAR
Var olsun kalemin.
Sağlıcakla.