MERAKLISINA GAZETE
Hayata ne açıdan baktığımız çok önemlidir. Yaşadığımız olaylar, acılar, sevinçler bizim başka kararlar almamıza ve yönümüzü değiştirmemize yol açabilir. Eğer ki hayata her zaman iyi yönden bakmak istiyorsanız bu yazımı sonuna kadar okumalısınız. Size sesleniyorum kulağınızı dört açın..
Hayat bize; bizim yaşamamızı istemediğimiz şeyleri yaşatır. Kimse bu konuda kendini kandırmamalıdır. Yaşadığımız hayat ve hayat tarzı hiçkimsenin istediği gibi olmamıştır. Bunun sebebi elimizdekinin değerini bilmememizdir.
Hayata zevk veren, yaşadığımızın acısıyla bizim dostumuza sığınmamız, sevincimizi ailemizle heyecanla paylaşmamız, burukluğumuzu arkadaşımızla sohbet ederek gidermemiz değilmidir ? Hayat bunlarla güzeldir. Biz her duyguyu anında yaşamalıyız. Asla etrafımızdakileri düşünmemeliyiz. Çünkü sen sokak ortasında ağlarken onlar hep dışarıda birilerine nasıl görünüyorum derdinde olacaktır. Onlar için hayat bundan ibarettir. Ağlaman gereken yerde ağla, çekinme. Kahkahana insanların hangi gözle baktığı hiç önemli değil, dert etme. Üzül, gül, sevin, ağla, sarıl... Hayat bizim seçtiklerimizle değil, içinde olan duygularıyla bize zevk vermelidir. Ulaşılmaz ufuklara umulmaz yarınlara ancak bu şekilde ulaşabiliriz. Bu yolda emin bir şekilde ilerlerken her adımımızda temkinli ve tedbirli adımlar atacağız ki önümüze çıkan engelleri ve taşları görüp onları kolayca atlatabilelim. Duymak yerine dinleyeceğiz, bakmak yerine göreceğiz. Hayatı böyle yaşayacağız ki etrafımızda olan bitene kaygısız kalmayıp onları tüm çıplaklığıyla görebilelim. Evet olmasını istediğimiz çok şey var. Ama bunları yapmak bulunduğumuz durumda ve ortamda pek mümkün olmayabiliyor. Her istediğimiz gerçekleşemez. Herşeyin bir oluş sırası vardır. Sorunlar karşısında ağlamak, sızlamak fayda etmez. Böyle yaptığımızda bir sorunun kökünden çözüldüğünü nezaman gördük ? Hiçbir şeyi bu şekilde değiştiremeyiz. Başımızı yiyen ve ağrıtan bu sorunları; oturup akılcı bir yol ile mantıklı olanı düşünüp çevremizdekilere zarar vermeyecek şekilde çözmeliyiz.
Her zaman mutlu olun, hep gülün. Ama bunları yaparken ölümün bize şah damarımızdan daha yakın olduğunu unutmayın.Kendi ölümünüze herzaman sahip çıkın. Tekrar ve tekrar bizi üzmek için elinden her geleni yapan bu dünya üzerindeki hayatta sizde karşı koyarak elinizden geleni yapın.
Dediğim gibi hayat bakış açısına göre değişim gösterir. Bir gazete kimine göre bilgi kaynağı, kimine göre güncel takip, kimine göre bir kağıt, uçak yapmak için güzel bir gazete parçası, içerisi gözükmemesi için camlara yapıştırılan ince mukavva, kimine göre ise günlük hayatta sıkça rastladığımız ölünün gözükmemesi için polisler tarafından üstüne örtülen bir acı parçasıdır. Burda insanın olumlu yönü devreye girmelidir. İşte bu anlamlar gibi yüzlerce anlam yüklenebilen bu gazeteyi biz hayatımızda görmek istediğimiz biçimde algılamalıyız. Benim için gazete, bilgi kaynağı ve güncel takibin etkisiyle geleceği yorumlama olmuştur. Ben gazeteyi bu şekilde hayatımda var ettim. Çünkü en iyisini seçtim.
Evet dostlar ! Elif Şafak’ın da dediği gibi ; " Hayatın senin üzerindeki değişikliklerine karşı koyma teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil seninle aksın. Sakın düzenim bozulur hayatım alt üst olur diye endişe etme. Nerden bilebilirsin ki hayatın altının üstünden daha güzel olmayacağını..."
Unutmayın ki küçük dokunuşlar büyük mucizeler yaratır.
-Joker
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.