Dini Duyguları Sömürenler
Bir gün cuma saati sokakta yürüyorum. Bir adam bana yaklaştı elinde cevşenlerle.
Allah rızası için almamı istiyor, dualar ediyor. Ve o an dilime gelen, adama söylediğim cuma namazını git kıl.
-O sırada sokaktan geçen bir kadın ne iyi dedin dedi.
Aslında o an çok ince düşünerek onu söylememiştim. Sonra düşündürdü beni.
O sokakta ki satıcı Allah rızası diye satıyor. Ama Allah rızası’nın ne olduğunu bilmiyor. Ya da biliyor da, onu satabilmek için insanların dini duygularını kullanabilmek için kullanıyor belkide.Çünkü bir farzı terkediyor o sırada.
Cuma namazı erkeklere farz’dır. Ve o vakitte alış veriş yapılmaz. Ama satıcı, satabilmek için, insanlara Allah rızasından bahsediyor.
Bir arkadaşımla, bir apartmanın önünden geçiyorum.Yaşlı bir tayze elinde sopasıyla iniyor ve yardım etmemi istiyor. Teyzenin koluna giriyorum ve indirince bana o kadar dualar ediyor ki, çok memnun olup yola koyulurken arkamda ki arkadaşımdan para istiyor teyze.
Allah rızası için..
Ve dikkatimi çeker hep, eğer dilencinin önününden çocuklu bir kadın geçiyorsa, Allah çocuklarına uzun ömür versin vs dua ediyor.
Eğer sevgili geçiyorsa, Allah kavuştursun.
Sıkıntılı görünen biri geçiyorsa Allah sıkıntılarını gidersin.
Yani nabıza göre şerbet veriliyor.
Ama hepsinin de içinde Allah’ın ismi kullanılıyor.
Mesela Sokakta ki dilencinin önünden geçerken o kadar güzel dualar ediyor ki, insan o duaya nail olmak için para veresi geliyor hemen.
Ama orada bir karşılık var.Dilenci’nin çıkarı var.Onun içidir ki sokakta ki dilencilere verme taraftarı asla değilim...
Sadece sokak dilencileri değil. Bakıyoruz facebook ortamına bir sürü topluluk sayfaları var..Admin yazıyor, Allah ismini kaç kişi beğenir.
Ya Muhammed sav ismini. Ya da beğenmeyen vicdansızdır. Sayfalarına rant sağlamak için Allah’ın ismini kullanıyorlar.
İnsanlar belkide biraz çıkarları için Allah’ın ismini kullanıyor.
Ve Allah rızasına çok önem veren insanlar, bunlara hemen kanıyor sanırım.
İnsanaların dini duyguları sömürülüyor. Bu verdiklerim sadece basit bir örnekti.
Hayatımızın her alanında böyle kişilerle karşılaşıyoruz. Ne yapmalıyız diyoruz bazen.
Ama Yine de iyi niyetli olmalıyız sanırım. Biz gerçekten bir işi yaparken Allah rızasısını gözeterek bu bilinçte yapmalıyz. (Yukarda verdiğim dilenci örneği hariç, Bir benzetmeydi)
.Bir gören bir duyan vardır elbet.
Ne diyor ayet;
Allah, rızasına uyanları bununla kurtuluş yollarına ulaştırır.Ve onları kendi izniyle karanlıklardan nura çıkarır.Onları dosdoğru yola yöneltip iletir/Maide 16
Saygılar.
YORUMLAR
Artık şebeke gibi olmuş çoğu dilenciler. Geçen ofisime genç bi kız geldi matbaadan özel kartvizit bastırmış.Üzerinde Dediğiniz gibi Allah Rızasından bahsediyor durumunu anlatan yazılar falan. Bu konular hassas konular yardım etsende olmuyo bazen etmesende. kalk dedim gidelim evine kardeşlerini aileni göster eğer gerçekten kartta yazdığın durum doğru ise aylık size bir miktar para vericem sende gidip dilenmeyeceksin dedim. Ne yapsa iyi? Bırakıp kaçtı
Zümra Zen
Teşekkürler katkını için..
Zümra Zen
Elindeki ürünü satmak için Allah'ın adını kullanıyor ..Ama bir taraftan Allah rızasına teşvikle ürününü satmaya çalışırken , öte yandan farz olanı terk ediyor..
Allah rızasını bilen insan, farz amelleri yapmanın önemini de bilir..
Saygılar...
Allah Allah diyorlar ama içinde Allah inancı olan kimse dilenmez, hatta ilk önceliği para hiç olmaz. Çalışır, okur sonra ister namazını kılsın ister orucunu tutsun bu tamamen Allah'la kul arasında bir şeydir, diğer insanları zorlayamaz,onlardan bir talepte bulunamaz. Ama maalesef şeriate doğru yaklaştığımızdan bu tür tiplemeler de çoğalmaya başladı. Alışmalıyız..
İçinden akan manevi ırmak yaşamın basamaklarında can bulup bize kadar geliyor...
Ve her biri bir mesajı içinde barındırıyor...
Gözlem eli kalme tutanların yürek izini verdiği penceredir...
Sevgiyle...
Zümra Zen
Sevgi benden sana gelsin...
Günümüz iktidârı bile dîni sömürmekte maalesef, insanları en hassas olduğu yerinden yakalamakta.
Burada, şiirlerinde, yorum ve yorum cevaplarında da dîni kullananları görmek mümkün. (bu da bir nevî yorum dilenciliği:))
Dînini bilen inançlı bir insanım, lâkin Allah adını çıkarları için kullanan, insanların dînî ve vicdâni duygularını sömüren insanlar benim gözümde bir ateistten daha zararlıdır İslam dînine ve insanlığa.
Selam ve sevgimle.
Zümra Zen
Din'i adına sadece facebook'ta yaptığı paylaşımlarla sevap kazandığını sanan insanlara bir tiyo; Google Earth ile Kabe'nin etrafına dönüp birde hacı olun :)
Doğru ve ders çıkarılası bir söz...
Bu ülke insanının Allah'a, peygamberine, dinine olan inancının sömürülmesi beni çocukluğumdan itibaren üzmüştür. Üzmenin yanında çareler düşündürmüştür. Oysa sonuçta çaresizliğimi görmüşümdür.
Şu verdiğiniz örnekler, sizin de dediğiniz gibi, çok yaşanan, her an görülebilen örneklerdir. Bunların dışında insanlarımız inançları nedeniyle o kadar sömürüldüler ki... O sömürenler belki şimdi trilyonlarla oynuyorlardır; hem de kullandıkları "Allah" adının onlara ahirette vereceği cezaları hiç düşünmeden...
Peki ama neden oluyor bunlar? İnsanlar neden kandırılıyorlar inançları için?
Cevabı basit... Okumuyorlar. Allah'ın ilk emri olan "Ikra" yani "Oku" emrini yerine getirmiyorlar. Dini, inançlarını kulaktan kulağa, anlatılanlara göre öğrenmeyi tercih ediyorlar. Bunun için ya komşuya gelen bir insanı, ya da başka bir menfaat düşkününü dinleyip dini öğrenmeye gayret ediyorlar. Kolaya kaçmak daha basit geliyor; ama bir çok konuda da dinden çıktıklarını bilmiyorlar...
Örnekler o kadar çok ki... Dinimiz hurafeyi yasaklamıştır. Bakalım yurdumuz insanına o halde... Hala gece tırnak kesmenin ömrü kısaltacağına, hala bıçağı elden ele verince kavga çıkacağına, hala ağaçlara çul çaput bağladıklarında o ağacın evliyaların korumasında olduğuna ve dileklerinin gerçekleştiğine inanıyorlar..
Bu şartlarda da en kolay yol, tertemiz; ama bilinçsiz inanan insanlarımızın, dini inançlarını sömürerek birşeyler kazanmaktır...
Şirketler kurmak ve Allah adına para toplamak, siyaseti Allah adına yapıp oy toplamak, Allah adına para dilenmek bazıları...
Bunların hepsi mi art niyetli? Hayır...
O halde Allah bizleri art niyetli olanlardan, aslında inançsız olup, hedefleri için Allah'ın ve dinin adını kullananlardan esirgesin...
Tebrikler...
Zümra Zen
Ve işte bu üstadım..Okunmuyor bilinmiyor...
Aslında bunun üzerinde çok çok durulmalı..Yaratıcı bile ilk ayetinde oku diyor....
Hep kulaktan dolma bilgilerle hareket ediliyor..O şunu dedi falanca dedi..Doğrudur uygulayalım....Ama okumak yok..
En basiti gençler bile şimdi okumadan tv'den saçma sapan dizilerden tarihi öğreniyor ve çok biliyormuş gibi birde tv'den öğrendiğiyle ahkam kesiyor..
Bu tamamen başlı başına bir konu..Oku....Okumamanın getirdiği afetler...
Teşekkürler efendim kıymetli katkınız için bakış açınız için.....
Turgay COŞKUN
Yakın çevremde dindar olarak tanınan ben, benzer konularda yazdığımda burada değil; ama başka bir sitede dinsiz gibi algılanmış ve çok üzülmüştüm.
Örneğin dinimizde ayrıcalıklı bir zümre ya da kişi olamaz. Hristiyanlıkta var olmuştu en son. Ancak bunu bile iddia edenlerin varlığını gördükçe üzülmemek elde değil..
Saygılar...