- 928 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BİZ KADINLAR
ne kadar rahat yaşıyoruz değil mi biz insanlar .....
her şeyin kolayı var artık her işimizi basitce yorulmadan hallediyoruz
günlerce süren işlerimizi teknoloji sayesinde saatlere dakikalara indiriyoruz ...
daha fazla zaman kalıyor bize değerlendirmemizi bekleyen ...
özellikle biz kadınlar çok rahat yaşıyoruz
evde yakında yemek yapan sofra hazırlayan robotlar icat edilecek
geri her işimizi yapan makineler mevcut...
çamaşır yıkamak derdi yok elde.... keşke kendi kendine ütü de yapılsa ....
hatırlıyorum küçüklüğümde evin avlusunda orta yere kazan koyarlar su ısıtıp mahallenin kadınları toplanarak çamaşır yıkarlardı . öğleye kadar ya da akşama kadar ....
bende yıkamak için ağlardım ... küçük leğende bir çift çorap yıkatırlardı bana .....
ne rahatız şimdi...
o bir çift çorabı ne kadarda zor geliyor elde yıkayıvermek şimdi...
anneannemler dere kenarında yıkarmış gerçi onların ki daha zor ....
annemler anneannemlerden daha rahat biz ise annemlerde daha rahatız bu günlerde .......
dahası bulaşık yıkamak yok artık saatlerce ovalamak yağ çıkarmak yok ...
(burası biraz reklam afişi gibi oldu)
ama öyle gerçekten birde makineye bulaşıkları koyup çıkaracak bir kolaylık lazım aslında bize .....
bu gibi çoğu şey teknolojiye bağlı artık ... bunlar daha en basitleri ...
yani ev hanımı olmak ne kadar zor değilmi bu günlerde ....
bunlar iyi şeyler olsada çoğu zaman ...
kötülüğü de yok değil ...
akşama kadar kanepe bekliyoruz kadın programları başında ...
daha kayde değer işlerle uğraşamak yerine ...
onun bunun kocasıyla geçimini yada evlenmek için talip bekleyenleri izleyip tartışıyoruz ....
olmadı çarşı pazar geziyor ...
onu bunu imrenip gereksiz alışverişler yapıyoruz ....
günlerimizde oluyor tabi ...
altın günü , kısır partisi vs...
bunun yanında güne giderken şık olmak için alış veriş yapmamızda gerekiyor değil mi
bu zaten en önemli konu kimsenin senden daha şık olmaması gerekiyor ....
sözün kısası kadın olmak kolaylaşıyor ama tembelleştiğimizi de unutmamak gerek ...kolaylaştıkça her iş biz biraz daha üşeniyoruz....
bize sağlanan kolaylıkları iyi yöne çevirip hazır fırsat elimizdeyken kendimizi geliştirmek olsa amacımız .....
YORUMLAR
Kadın konusu 5 bin yıldır kanayan yaramız.Her ideoloji düşünce akım ve din kadın olgusuna değinmeden veya ona bir parça kölellik hazırlayarak geldi geklişti.Oysa kadınların çıkıp kendi tarihlerini duygularını hayallerini ve gizemlerini anlatması gerekirdi.Bu anlamda Afrika atasözü: Ceylanlar çıkıp kendi tarihlerini yazıncaya kadar avcılık kanunları hep aslanı haklı çıkaracaktır.Şu an erkekler haklıdır çünkü erkeğin doğasında yer alan zaaflar bu hakimiyeti doğal kılıyor.Kadınlar çıkıp özgür ve onurlu bir yaşam adına tarihlerini yazmasalar onlar da suçlu kalacaktır.Tanrıçanın İntiharı adlı denememi okumanı tavsiye ederim.Yazılarının devamını beklerim.
ANLAMLI BİR YAZI OLMUŞ BŞR SEVGİLERLE GÜLLER VE KARANFİL BIRAKIYORUM SAYFANA DİLERİM GÜZEL ÇALIŞMALARA İNŞ ESEN KAL
edebiyat öğrencisi
GİZEMLİ ŞAİİR
muzaffer_55
topukları çatlamış, kadınları unuttuğunuzu,ya da onlar için ayrı bir yazı yazacağınızı düşünüyorum. Emeğinize , duygularınıza sağlık.
sevgi ve saygılar.
edebiyat öğrencisi
ayrıca benim için önemli olan noktama değil duyguların öne çıkması
KUVVA
Ama bir ağabey olarak tavsiyem:Nerede olursanız olun, yazım ve noktalamaya dikkat edin; aksi halde kınanırsınız.Ben bunları çok duyduğumdan dayanamadım.
Saygıyla.
(Yazının içeriği güzeldi tabi.)
edebiyat öğrencisi
Kolaylaşıyor ama ERkekler erkek olmayı bilirse tabi
yani kadının değeri bilinirse
Yüreğinin sesi daim olsun dilerim
edebiyat öğrencisi
çok güzel bir konuya değindiniz
teşekkür ederim
Kadın olmak zorderlerya aslında hem zor hem kolay dünyanın herşeyi onlar için hizmette tıpkı eşlerin eşlere hizmeti gibi tüm yeni tasarımlar kadınlar için tasarlanır oysa kadın olmak guzel bence kadınlıgın kıymetini bilin güzel kadınlar güzel bir yazı okudum selam ve dua ile
edebiyat öğrencisi
çok teşekkür ederim