SURİYE'YE VERİLECEK CEVAP
BAKIŞ
Nuh Şahin
SURİYE’YE VERİLECEK CEVAP
Suriye Türkiye’mizin bir uçağını kasıtlı olarak düşürdü. İki pilotumuz hala kayıp. Bu olay hepimizi derinden üzdü. Umarım pilotlarımız bir an önce bulunur ailelerinin ve milletimizin acılı bekleyişleri son bulur.
Böyle durumlarda birçok görüş ortaya atılır. Savaş çığırtkanları ortaya çıkar, ülkemizin başının belaya girmesini canı gönülden isteyen fakat vatansever gözükenler bizde misilleme yapalım, vuralım, kıralım Türk’ün gücünü gösterelim diye ahkâm kesilirler. Milliyetçilik damarları kabarır. Bekar olanın avrat boşaması gibi hemen 10 tane alır, 9 tane boşar.Türkiye felakete bulaşınca da bak ülkeyi yönetemediler. Biz demedik mi der işin içinden sıyırılırlar. Tabi bunları ciddiye almak akli selimin işi değil. Bunların aklına gidilseydi şimdiye Amerika’yla, İsrail’le, Irak’la en son da Suriye’yle savaş halinde olacaktık. Büyük ülke olan veya olma yolunda gayret edenler, Planlı, proğramlı hareket ederler. Kendisine yapılan düşmanlığın, haksızlığın öcünü alırlar ama kendisine aşırı zarar vermeden, Dünya kamu oyunda haklılığını göstererek, bağlı olduğu BM. Nato ülkelerinden destek alarak. Bu kuruluşlar bu günler için vardır. Kendi sorunlarını sadece kendin halledeceksen bu kuruluşlara neden üye oluyorsun, neden onlar isteyince asker v.b şeylerle destek veriyorsun. İşte böyle günlerde onlardan yararlanacaksın. Bakalım sana destek veriyorlar mı?
Şayet onlardan destek gelmezse başıyın çaresine bakarsın. Bu durumlarda savaş son çaredir. Savaş haklıya da haksıza da büyük zarar verir. Maşa varken ateş elle alınmaz.
Elbette devletimiz Suriye’ye cezasını verecektir. Bu konuda içerde ve dışarıda girişimler devam ediyor. Cezanın hemen verilmesi şart değil zamanla da olabilir. Ama etkili olmalıdır. Kalıcı olmalıdır.
Ermeni soykırımı davasında Türkiye’yi sırtından vurmaya çalışan Sarkozi koltuğundan oldu. Pişman oldu. Akılcı politika izlenmeseydi Sarkozi kahraman olurdu.
Bir zamanlar Rahmetli Necmettin Erbakan’ı yerden yere vuran Kaddafi lağam çukurunda bulundu ve öldürüldü. Devlet yönetimi asmakla kesmekle olmuyor. Irak lideri Saddam Hüseyin kalabalığı görünce asıp kesiyordu ama sonuç ne oldu? Amerika en kolay yoldan amacına ulaştı. Şimdi de istediğini yaptırıyor.
Devlet yönetimi akıl, plan, proğram işidir. Aksi halde hem ülkesine büyük zarar verir hem kendine.
Bu son olayla Suriye devlet başkanı Sedat kendi sonunu hızlandırmıştır. Çok geçmeden onu da ya bir çukurda ya da direkte görebiliriz. Kendi halkına bu kadar zalimce davranan, koltuk uğruna ülkesini yıkan, dost ülkelerin sözünü dinlemeyen bir liderin sonu iyi olmaz. Türkiye bu zalimin devrilmesi için her türlü gayreti göstermelidir. Yıllarca terör örgütüne destek veren bu yönetimi devirdiği takdirde hem kukla rejimi ortadan kaldıracak, hem terör örgütüne verdiği desteğin hesabını soracak, hem de komşu ülke halkının akan kanını bu zalimden soracaktır. Ve ardından Türkiye Suriye dostluğu başlayacaktır.
Öyle onlar bizim bir uçağımızı düşürdü biz de onların iki uçağını düşürelim gibi basit film senaryoları ile bu iş olmaz. Büyük ülke büyük işler peşinde olur.
Bağzı düşünmeden yoksun insanlar Suriye’den kaçan halkı koymayalım geri gönderelim diyorlar. Bu ne akla ne de mantığa uyar. Eğer sen onları gönderirsen muhalifler piskolojikmen yıkılır, Sedat askerleri onları katleder ve teslim olmak sorunda kalırlar. Annesi, babası, karısı, çocuğu güvende olan muhalifler daha cesur savaşır. Suriye ordusundan kaçan subaylar nereye sığınacak?
Onun için diyorum ki, sabırla, akıllıca, plânlıca bu pilotlarımızın intikamı alınmalı. Bedeli ödetilmeli. Acele olmasın, kalıcı olsun. Ben öyle olacağına da inanıyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.