- 982 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ILIMLI İSLAM VE DİNLER ARASI DİYALOG MÜMKÜN MÜ?
DÜNYAYA BARIŞ VE İNSANLIĞI DOSTLUK VE SEVGİYİ YAYMAYA ÇALIŞIYOR BURAYA
KADAR İYİ DE İSLAMIN ILIMLISI OLMAZ BİR ILIMLI İSLAM TERÖRDEN GERİCİLİKTEN YOBAZLIKTAN ARINMIŞ BİR İSLAM SENTEZİ İSE ONA İTİRAZIM YOK AMA İSLAMI YOZLAŞTIRACAK BİR ILIMLI İSLAMA KARŞIYIM AYRICA İSRAİL VE AMERİKA DÜNYAYI İSTİLAYA HAZIRLANIRKEN VE BİRİ TRUMAN DOKTRİNİNE GÖRE KENAR KUŞAK ÜLKELERİNİ İSTİLA EDERKEN İSRAİL İSE BÜYÜK ORTA DOĞU PROJESİNİ HAYATA GEÇİRMENİN GAYRET VE TELAŞI İÇİNDEYKEN HANGİ ILIMLI İSLAMDAN HANGİ DİYALOGDAN VE HANGİ MEDENİYETLER DİNLER ARASI BARIŞ VE HOŞGÖRÜDEN BAHSEDECEKSİNİZ FETHULLAH GÜLEN BİR BÜYÜK MİSYON YÜKLENMİŞ AMA HAYATA GEÇİRECEK MUHATAP VE MÜMESSİL YOK ORTADA BU YÜZDEN ONUN PEŞİNE TAKILAN İKTİDAR DA YANLIŞ ARAYIŞLAR İÇİNDE BENCE BOP UN EŞ BAŞKANIYIM DEMEK SİYONİZME HİZMET EDİYORUM DEMEKTİR AMERİKA IRAK I AFGANİSTANI SIRASIYLA PAKİSTAN İRAN VE TÜRKİYEYİ ELE GEÇİRMEK SURETİYLE DÜNYAYA HÜKMETMEYE VE BOZULAN EKONOMİSİNİ DÜZELTMEYE ÇALIŞIYOR ADAMLARIN DİNLE İMANLA ALAKASI YOK OBAMA KÜRT DEVLETİNİ TÜRKLER KURACAK DİYOR DEMEK Kİ BAZI ŞEYLER OLUP BİTTİYE GETİRİLMİŞ İKİZ YASALARI OKUYUN VE TÜRKİYE ÜZERİNDE OYNANAN KİRLİ OYUNLARI LÜTFEN SAĞDUYULU OLARAK İNCELEYİN BU BAĞLAMDA FETHULLAH GÜLENİ YANLIŞ BİR ÇİZGİDE TÜRK İSLAM DÜNYASINI YANLIŞ VE SONU GELMEZ YOLLARA SÜRÜKLEYEN BİR MANEVİ LİDER OLARAK GÖRÜYORUM SEVENLERİNE SAYGIM BÜYÜK İLMEL YAKİN DERECESİNDE BÜYÜK BİR ALİM KENDİSİNİ ALLAH VE PEYGAMBER YOLUNA ADAMASI SİYASETTEN UZAK DURMASI GEREKİR İŞTE LAİKLİK TE BU YÜZDEN TÜRKİYENİN VAZGEÇİLMEZ BİR YASASI VE OLMAZSA OLMASIDIR HERKES KENDİ İŞİNİ YAPACAK SİYASETİ SİYASİLERE BIRAKACAK TABİİ İNSAN OLARAK BENDE SEVİYORUM AMA SEVMEK BİR İNSANIN HER YAPTIĞINI ONAYLAMAK ANLAMINA GELMİYOR ...
Dinlerarası kardeşlik,diyalog...ben böyle şeylere inanmıyorum.Fettullah Gülen hoca efendi niçin Memlekete dönmez,onu da anlamış değilim.Hakkında çıkan hertürlü yasaklama kalkmış olmasına rağmen.Sadece Türkçe olimpiyatları projesi dolayısyle, saygı duyuyorum.
ILIMLI İSLAM TABİRİ YANLIŞ KULLANILIYOR. ISLAM ILIMSIZ MIDIR Kİ ILIMLISI OLSUN. DİN DÜŞMANLARIMIZIN TÜM DÜNYADA İSLAMI ACIMASIZ BİR TERÖR VE ŞİDDET DİNİ GİBİ GÖSTERME ÇABALARI HEPİMİZİN MALUMUDUR. FETHULLAH GÜLEN’İN GERCEK DİNİ GÜZEL DİNİMİZİ TÜM DÜNYAYA ANLATMA ÇABALARINDAN DOLAYI, DAHA ÖNCE DİNİMİZİ YANLIŞ TANIYANLARIN ILIMLI ISLAMDAN SÖZ ETMESİYLE ORTAYA ÇIKMIŞ BİR TERİM
HİÇ BİR PARTİ İLE İLŞKİSİ OLAMAYAN BİRİNİ NASIL BU ŞEKİLDE SİYASET YAPIYOR DİYE SUÇLAYABİLİYORSUNUZ. HER TÜRK VATANDAŞININ MEMLEKETİNİ MİLLETİNİ İLGİLENDİREN KONULARDA KONUŞMA HAKKI VARDIR DİYEBİLİRSİNİZ.ELBETTE BU HER VATANDAŞIN EN DOĞAL DEMOKRATİK HAKKIDIR.FAKAT BU DÜŞÜNCELERİ EYLEME DÖNÜŞTÜRÜP PROJENİZ DOĞRULTUSUNDA PAPAYLA BİLE GÖRÜŞÜP EL SIKIŞIYORSANIZ BURADA BİZİMDE DUR DEMEYE HAKKIMIZ VAR.SİZ BUNU BİR RUHANİ LİDER SIFATIYLA MI YAPIYORSUNUZ YOKSA DÜNYA BARIŞINA SOYUNMUŞ BİR SİYASİ LİDER SIFATIYLA MI?HANGİ HAKLA TÜRK MİLLETİ ADINA BÖYLE BİR SENARYONUN İÇİNDE YER ALIYORSUNUZ SORUSUNU SORMAK TA BİZİM EN DEMOKRATİK HAKKIMIZDIR SAYIN GÜLEN.
İSLAMI KAVRAMLARLA VURMAK
Son yıllarda İslamiyet’te mühim yeri olan birçok kavram bilinçli şekilde dejenere edilerek,. Müslümanlar tarafından kabul edilemeyecek manalar yüklenmeye çalışılıyor. Birkaçını misal olarak seçtiğimiz bu kavramların Batı medyasında olumsuz manalarıyla birlikte her fırsatta kullanılmasına özen gösteriliyor. Geçen hafta‚ Müslüman’ kavramı üzerinde durmuştuk.
Medyada bilhassa cihat, namus, şehitlik, şeriat, Kur’an ve başörtüsü gibi kavramlar sıkça işleniyor. Bunlardan ’cihat’ kavramı artık savaş ve terör manasında algılanıyor. Failine de Almanca ’Dschihadist’ yani ’cihatçı, cihadist’ ismi veriliyor. İslamiyet’te ve Müslümanların terminolojisinde olmayan ’Dschihadist’ kavramına, din adına savaşan, acımasızca insan öldüren kişi, terörist manası verilmektedir. Mesela Almanya’da bir imam cuma namazında İslamiyet’e göre cihadın faziletlerini anlatsa, öneminden bahsetse, ’cihatçı’ diye hakkında soruşturma bile başlatılabilir. Oysa ’cihat’ kavramı dinde zihnî, psikolojik ve sosyal boyutlarıyla çok mühim yere sahip. Öyleyse niçin bilhassa cihat ve ’cihadist’ gibi kavramlar medyada içine şiddet yüklenerek sıkça telaffuz edilmektedir?
Bir diğer kavram namus, genellikle namus cinayeti bağlamında medyada yer buluyor. Fakat namus kaynaklı cinayetlerin Türkiye’de toplumun bir kesiminin töresi gereği işlene geldiği bilinmektedir. Asıl kötü olan namus kavramı değil, cahilce ve hunharca işlenen cürümdür. Almanlar kendi ülkelerinde bu türde işlenen cinayetlere ’aile dramı’ diyerek, çifte standartla birlikte, daha makul bir yaklaşım sergiliyorlar. İnsanlar namuslu namuslu yaşasa da bu dramlar ve cinayetler hiç vuku bulmasa elbette daha güzel olurdu.
Şehitlik kavramının durumu ise içler acısı. Almanca ’Märtyrertod’ kelimesiyle genellikle intihar saldırılarıyla birlikte anılıyor. Oysa şehit olmanın şartları İslamiyet’te bellidir. İnsan terör eylemi yaparak, masum insanları katlederek şehit olmaz. Bırakın şehitliği, gerçek Müslüman bile olamaz. Bu yaklaşımı en net biçimde Fethullah Gülen Hocaefendi dile getirmiş, El-Ezher İmamı Şeyh Muhammed Tantavi de intihar saldırılarının İslami bir söylemle meşrû kılınamayacağını belirtmiştir. Bir Müslüman vatanını savunurken şehit düşebilir, boğularak veya tabii afetlerde ölenler de şehitlik mertebesine yükselebilir. Şehitlerin öldükten sonra sorgusuz cennete gitmelerine ve birçok insana şefaatte bulunmalarına inanıldığından, şehitlik mühim bir mertebedir. Ama bu kavramı ne oldukları belirsiz bir takım gruplar kullanıyor diye intihar saldırılarıyla birlikte anmak, hatta ’şehit olup cennete girmek için intihar saldırısında bulundu’ şeklinde lanse etmek İslamiyet’e ve Müslümanlara büyük haksızlıktır.
İslamofobi oluşturmakta kullanılan ve Batı kamuoyunu ürküten kavramlardan biri de şeriattır. Genellikle anayasayla kıyaslanırken, el kesme, recm, kısas ve boşanma ile ilgili hükümleri ön plana çıkarılıyor. Almanya’da İslam şeriatının kurallarına göre bir hayat alanı ikame edilmesinden bahsediliyor. Nadirattan da olsa Endonezya’da bir kadına uygulanan recm, Suudi Arabistan’da vuku bulan bir el kesme cezası Batı medyasında şeriatla ilişkilendirilerek İslam dininin özü gibi sunuluyor.
Kur’an-ı Kerim ise Batı medyasında üç beş ayetin sathi mana çerçevesinden hareketle yargılanan kutsal bir kitap durumunda. Son zamanlarda bilhassa şiddetin kaynağı gibi gösteriliyor. Bazı ayetleri ’Kafirleri nerede görürseniz öldürün’ basitliğinde yorumlanan Kur’an-ı Kerim birçok platformda domuz eti, alkol bağlamında yasakçı, şehitleri cennete göndermesiyle de intihar saldırılarına pay çıkartılan şiddeti, öldürmeyi meşru kılan bir kitap şeklinde kamuoyuna sunuluyor.
Başörtüsü ise kadınlara yapılan baskının sembolü olarak görülüyor. Genellikle çağdışılık, hor görülme, altta kalma, ezilme bağlamında ele alınan bir kavram haline getirildi. Çoğu kez tesettürün başörtüsüne indirgenerek olumsuz manalar ihtiva etmesinde biraz Müslümanların da payının olduğunu vurgulamakta fayda var.
Velhasıl; Fethullah Gülen Hocaefendi mevzu ile ilgili ilginç tespitlerde bulunarak meseleyi en veciz şekilde özetliyor: ’İrtica’ kelimesi siyasî bir suçlama, sindirme aracı olarak kullanılıyor. Bu talihsiz kimseler, heyula haline getirdikleri bu laflarla Müslümanları karalamaya çalışmaktadırlar. Bazıları takiyyeyi Müslümanlığa mal etmek istiyor. Takiyye, İran Şiiliğinde bir esastır. İslam’da takiyye yoktur. Ama günümüzde takiyyenin katmerlisi yapılmaktadır. Camideki Müslüman’a ’müslim’ yerine ’mürtecî’ diyen, İslam’ı ’fundamentalizm’ ve ’gericilik’ şeklinde karalamak isteyen kimseler bu çağın en sinsi takiyyecileridir. ’İslâmcı’ ve ’dinci’ gibi ifadeler İslam terminolojisinde yoktur. Bu tabirler dine hasım kimseler tarafından kasıtlı olarak dilimize sokulmuştur. Bizde İslam, Müslüman, mü’min tabirleri vardır. Günah işleyen Müslüman günahkâr olsa da yine mü’mindir; İslâm esaslarını inkâr etmemek şartıyla, onlardan bazılarını terk etse de müslimdir. Bazı dinî vecibelerini yerine getirmeyen kimselere küfürcü, dalâletçi demek münasebetsiz olduğu gibi, dini bütünüyle yaşamak isteyene İslâmcı veya dinci demek de en az o kadar saygısızca bir ifadedir.’
(Muhammet Mertek 08. 04. 2009)
ILIMLI İSLAM-MEDENİYETLER ARASI DİYALOG MÜMKÜNMÜ? Makale’si İçin Sizde Düşüncenizi Bildirmek İstermisiniz?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.