Ali Ufki'nin (Wojciech Bobowski) müziğe ilişkin eserleri 16. ve 17. yüzyıl Klasik Türk Müziğinin en önemli kaynaklarıdır. Yüzlerce saz ve söz eserini notaya alan Ali Ufki (1610?-1675) İstanbul'da çalınıp okunan eserlerin kimliklerini tesbit eder. Ali Ufki'nin ardında bıraktığı üç müzik elyazmasından biri de "Mezmurlar"dır. Bu elyazması bu kitapta bir bütün olarak değerlendirilmiş, metin ve nota ..»»
Yetenekli bir kadındır Alma, çekicidir, yetenekli erkeklere hayrandır. Viyana`nın 1900`lerin başındaki hareketli kültür hayatı içinde önemli bir yeri vardır. 17 yaşındayken Wagner repertuvarını ezbere bilen, 20 yaşındayken 100 kadar lied bestelemiş bulunan bu genç kadın, "Bundan böyle tek bir mesleğin var, beni mutlu etmek. Besteci rolü de, çalışan rolü de bana düşüyor; seninki ise seven bir yo..»»
Günümüzde bütün çağların en büyük bestecilerinden biri olarak kabul edilen Johann Sebastian Bach nasıl bir çocukluk yaşamıştı? Kilise ve dinle bağları müziğini nasıl etkilemişti? Saray çevreleriyle ilişkileri hangi boyutlardaydı? İki karısından 11`i erkek, 9`u kız 20 çocuğu olan besteci, nasıl bir eş, nasıl bir babaydı? Yaşadığı dönemin müzik çevrelerince nasıl değerlendiriliyordu?
"Yüzyılı aşkın bir süredir Almanya`nın Thüringen ve Saksonya bölgesindeki şehirlerde `müzik işçileri` olarak çalışan bir aile, zaman içinde oluşturduğu piramidi neredeyse tamamlamıştı. Piramidin tepe noktasını oluşturacak son taş da 21 Mart 1685 günü yerine yerleşti." Bach ailesine yeni bir üye daha katılmıştı. Vaftiz babalarının ön isimlerini alan bebek, kilise defterine JOHANN SEBASTIAN BACH ..»»
Adres Belli; Barış Manço 81300 Moda
“Bir insan en son ne zaman bahsedilmekten vazgeçilirse o zaman ölmüş sayılır” diyen Manço`nun unutulmağını bir kez daha kanıtlayan 81300 Moda kitabı, Barış Manço’ya ait her şeyi bulundurma iddiası taşımamakla birlikte, takıları takıntıya dönüşmüş Barış Manço’nun anılarını hayranlarıyla paylaşıyor.
Koca bir toplumu etkileyen Manço’nun anılarını hayranl..»»
Ahmet Kaya şarkıcıydı. Çocuksuydu. Öfkeliydi. Yaralıydı. Ve hayatının son döneminde yağmurlarını tanımadığı şehirlerde yalnızdı. Dilini bilmediği bir şehirde, karısının ve kızının kolları arasında öldü. Çabucak öldü. Bir çocuk gibi öldü. Daha önce sürgünde ölenler gibi yalnızlığıyla parçalanarak öldü. Tanımadığı bir ülkenin topraklarına gömüldü. Artık bacağı kırık mangalını yakamayacak, dostlarıyl..»»
Beethoven çileli sanatkarlardan biriydi. Çok küçük yaşta babasının baskısı altında müziğe başlamış, zorla çalıştırılmak yüzünden müzikten nefret eder hale gelmiş, gene de iradesiyle bunu yenerek küçük yaşlarında büyük aşamalara ulaşmıştı. Ondan sonra sanatını öylesine sevdi ki aşklarının acısını, hayatının maddi sıkıntılarını, hepsinden daha zorlusu, sağırlık felakatini hep bu sanat tutkusuyla y..»»
Beethoven’in doğduğu yıl olan 1770’te Wolfgang Amadeus Mozart on dört yaşındaydı ve yaratıcılığının olgunluk dönemine giriyordu. Otuz yaşındaki Joseph Haydn, Esterhazy Prenslerinin sarayına çekilmişti. Mozart Beethoven ile sadece bir kez karşılaşmış, 1809 yılına kadar yaşayan Haydn ise genç Beethoven’e birkaç ders verme fırsatını yakalamış, Viyana’ya yerleşen Beethoven’in Op.1 Üçlüleri ve ilk s..»»
On dokuzuncu yüzyılın son çeyreğine doğru, 1872`de İstanbul`da doğan Karnik Garmiryan`ın yaşamının en önemli uğraşı müzikti. Çocuk yaşta kilise korolarına devam eden Garmiryan, bu korolarda "Ermeni notası" da denilen Hampartzum nota sistemini öğrendi. İlk hocası, Beyoğlu`ndaki kiliselerde başmuganni olarak görev yapan Rupen Civanyan`dı. İlerleyen yıllarda kâtiplik, muhasebecilik gibi işlerde çalış..»»
Bir Yalnız Adam: Jacques Brel, Mario Levi’nin üniversite bitirme tezinden hareketle yazdığı bir kitap, ilk kitabı (1986). Adından da anlaşılacağı gibi, elbette bir biyografi. Ama hiç de nesnel olmaya çalışmayan, duygusal olmaktan korkmayan bir yaklaşımla yazılmış türlerarası bir yapıt: bir “biyografik inceleme”, hatta deyiş yerindeyse bir “romansı biyografi”.
Mario Levi, efsanevi Belçikalı..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.